Locaties
Stel locaties in waar patiënten terechtkunnen voor afspraken of behandelingen.Beheer de fysieke locaties waar patiënten terechtkunnen voor afspraken of behandelingen. Locaties ondersteunen planning, routebeschrijvingen en logistiek, zodat zowel patiënten als medewerkers precies weten waar de zorg wordt geleverd.
Een locatie kan bijvoorbeeld een praktijk, dependance of behandelruimte zijn. Door locaties zorgvuldig in te richten, blijft de agenda overzichtelijk en weten patiënten altijd waar ze moeten zijn.
Om toegang te krijgen tot de Locaties, ga naar Instellingen → Locaties door op het tandwiel in het linkermenu te klikken en selecteer Locaties onder Afspraken. Een locatie bevat alle details om de servicepunten binnen de organisatie te communiceren en beheren.
Beheerders kunnen locaties toevoegen, bewerken of verwijderen. Elke locatie heeft:
- Naam locatie
- Adres locatie
- Extra informatie voor in de email
- Kleur voor in de agenda
- Pictogram voor in de agenda
- Online inplannen instellingen
- Agenda-instellingen

Om een locatie toe te voegen:
- Klik op + Locatie toevoegen in de rechterbovenhoek.
- Selecteer of voer de volgende informatie in:
- Naam *
- Adres
- Extra informatie voor e-mails
- Kleur voor in de agenda
- Pictogram voor in de agenda
- Vink de checkbox voor de online planner aan om deze locatie ook in de online planner weer te geven
- Vink de checkbox voor de agenda aan om deze locatie ook als beschikbaarheid in de agenda weer te geven
- Klik op Aanmaken
De locatie is nu aangemaakt en deze kan meteen gebruikt worden in Flux.
Let op: Velden gemarkeerd met een rood sterretje ()* zijn verplicht.
Je kunt altijd een locatie aanpassen door deze te selecteren en onder de ellipsis (⋯) op Aanpassen te klikken. De onderstaande modal verschijnt waarbij je alle locatiegegevens kunnen aanpassen.

Je kunt een locatie verwijderen door deze te selecteren en onder de ellipsis (⋯) op Verwijderen te klikken. Er verschijnt een bevestiging waarmee je de locatie definitief kunt verwijderen. Een locatie verwijderen kan niet ongedaan worden gemaakt.
- Het verwijderen van een locatie verwijdert niet automatisch het adres. Als je ook een adres wilt verwijderen, kan dit bij Algemene instellingen
- Je kunt een locatie altijd opnieuw toevoegen, maar deze locatie heeft geen relatie meer met de eerder verwijderde locatie
Veelgestelde vragen over de locaties
De meest gestelde vragen over de instellingen van de locaties.
Waarom zie ik geen icoon en/of kleur bij mijn locatie?
Iconen en kleuren voor locaties zijn alleen zichtbaar wanneer de locatie beschikbaar is gesteld voor gebruik in de agenda.
Als je geen icoon of kleur hebt geselecteerd bij het aanmaken of bewerken van de locatie, of als de locatie uitsluitend is bedoeld voor online afspraken (en niet voor de agenda), dan is het normaal dat deze niet worden weergegeven.
Om dit op te lossen:
Ga naar de instellingen van je locatie.
Selecteer een icoon en/of kleur als deze nog niet zijn ingesteld.
Zorg ervoor dat de locatie is geactiveerd voor agenda-gebruik.