Abonnementen
Met abonnementen kan je terugkerende diensten aanbieden aan patiënten.Met abonnementen kunnen maandelijks automatisch facturen worden gemaakt voor patiënten. Deze factuur wordt voor het begin van elke abonnementsperiode verstuurd, waarbij betalingen automatisch kunnen worden verwerkt.
Je hebt de mogelijkheid om de abonnementen op elk gewenst moment te starten, pauzeren of stoppen, afhankelijk van de behoeften van de patiënt.
Zodra je de abonnement set-up hebt doorlopen en één of meerdere abonnementen hebt aangemaakt, kun je deze starten met patiënten. Om een abonnement te starten, ga je naar Patiënt → Pakketten.
Onder het tabblad Pakketten vind je de subkop Abonnementen, waar je de abonnementen van de patiënt kunt beheren.
De actieve abonnementen kunnen worden gestart met patiënten. Om een abonnement te starten:
- Klik op + abonnement starten in de rechterbovenhoek
- Selecteer abonnement
- Stel de ingangsdatum in
- Klik op opslaan
Het abonnement is nu gestart. Het abonnement is terug te vinden in de tabel:
- Status
- Naam
- Ingangsdatum
- Einddatum
- Pauze
- Acties
Met acties kan het abonnement gepauzeerd, hervat of gestopt worden.
Je kunt abonnementen pauzeren. Bij het pauzeren kan een begin- en einddatum worden ingesteld. Na de einddatum wordt het abonnement automatisch weer geactiveerd.
Als een abonnement is gepauzeerd, wordt er gedurende de pauzeperiode geen factuur aangemaakt en verstuurd. Je kunt altijd een gepauzeerd abonnement hervatten.
Het mogelijk om een notitie te maken voor de eigen administratie waarom het abonnement is gepauzeerd.
Je kunt een abonnement bij een patiënt stoppen. Zodra een abonnement is gestopt, worden er geen facturen meer aangemaakt.
Het stoppen van een abonnement kan ook vooraf worden ingepland. Na het stoppen van een abonnement kan het niet meer worden hervat. Als je toch weer een abonnement met deze patiënt wilt starten, moet je een nieuw abonnement aanmaken.
Het is mogelijk om een notitie toe te voegen voor je eigen administratie, waarin je vastlegt waarom het abonnement is gestopt.
Abonnementen worden door Flux automatisch gefactureerd. Elke patiënt ontvangt over elke periode een email met de factuur.
Voor alle lopende abonnementen ga je naar Financiën → Abonnementen. Hier kan je de volgende informatie terugvinden:
- Patiënt
- Abonnement
- Ingangsdatum
- Einddatum
- Factuurbedrag
- Factuurstatus
In Flux is het niet mogelijk om automatisch een gedeelte van een periode te factureren:
Abonnementen die gedurende een hele periode zijn gepauzeerd worden niet gefactureerd.
Als een abonnement van een patiënt binnen een abonnementsperiode valt wordt de hele periode gerekend, ook al gaat het om een enkele dag.
Om een deel van een periode te factureren kan je handmatig een deel van de factuur crediteren en dat bedrag terugstorten.
Het is nog niet mogelijk om een aantal afspraken te koppelen aan een abonnement.