Pakketten instellen
Met pakketten kun je een set afspraken aanbieden aan patiënten, waarbij zij vooraf betalen en flexibel gebruik van kunnen maken.Met pakketten kun je een set afspraken aanbieden aan patiënten. De patiënt voldoet vooraf de rekening waarbij betalingen automatisch worden verwerkt.
Deze pakketten hebben een product nodig en om uit te factureren ook een afspraaktype.
Voordat je kunt starten met pakketten, moet je eerste een pakket aanmaken. Om een pakket aan te maken, ga je naar Instellingen → Facturen → Pakketten door op het tandwiel in het linkermenu te klikken en selecteer Pakketten onder Facturen.
Beheerders kunnen pakketten aanmaken, aanpassen en verwijderen. Een pakket heeft de volgende onderdelen:
- Naam
- Intern tarief
- Grootboekrekening
- Balanspost
Een pakket heeft een naam, intern tarief nodig en er kan een grootboekrekening en balanspost voor de boekhouding aan worden toegevoegd:
- Klik op + pakket toevoegen in de rechterbovenhoek
- Selecteer of voer de volgende informatie in:
- Naam *
- Intern tarief *
- Grootboekrekening
- Balanspost
- Klik op opslaan om the pakket te activeren
Let op: Velden gemarkeerd met een sterretje () zijn verplicht *.
Het pakket is nu geactiveerd. Voeg het pakket to aan afspraaktypes en producten voor verder gebruik binnen Flux.
Je kan het pakket aanpassen door op het potlood rechts op de regel van het desbetreffende pakket te klikken.
Volgt.
Pakketten moeten zowel aan een product als aan een afspraaktype worden gekoppeld om verkocht te kunnen worden. Om een pakket aan een product te koppelen ga je naar Instellingen → Facturen → Producten.
Het product fungeert als basis voor de verkoop en facturering van het pakket.
Je kunt een pakket aan een product koppelen als een pakket hebt aangemaakt. Door een pakket aan een product te koppelen, worden de credits toegevoegd die patiënten kunnen gebruiken.
Volg onderstaande stappen om een pakket aan een product te koppelen en het aantal credits in te stellen:
- Ga naar Producten als je een pakket hebt aangemaakt
- Maak een nieuw product aan of selecteer een bestaand product
- Koppel het pakket aan het product
- Voeg het aantal credits toe
- Klik op opslaan om het product aan te maken
Het product is nu gekoppeld aan het pakket en klaar voor gebruik. Het aantal credits is het aantal per eenheid waaruit het product bestaan.
Stel het aantal credits goed in
Selecteer het pakket dat je wilt koppelen en bepaal het aantal credits per eenheid van het product. Als je bij "Aantal" 10 credits invult en als de prijs van het product €1200 is, dan heeft één credit een kostprijs van €120.
Om credits van een patiënt te kunnen verbruiken moeten er afspraken worden ingepland met een afspraaktype waar een pakket aan gekoppeld is. Ga hiervoor naar Instellingen → Afspraken → Standaard afspraken.
Volg onderstaande stappen om een pakket aan een product te koppelen en het aantal credits in te stellen:
- Ga naar Standaard Afspraken als je een product hebt aangemaakt
- Maak een nieuw afspraaktype aan of pas een bestaand afspraaktype aan
- Selecteer het pakket dat je aan dit afspraaktype wilt koppelen
- Voeg het aantal credits toe dat dit afspraaktype verbruikt
- Klik op opslaan om het afspraaktype aan te maken.
De afspraak zal één of meerdere credits van het pakket verbruiken, zoals ingesteld bij het koppelen van het product. Wij adviseren doorgaans om één credit per afspraak in te stellen.
Afspraken inplannen
Afspraken met credits kunnen alleen ingepland worden voor patiënten met beschikbare credits voor het gekoppelde pakket.
Pakketten worden door Flux gefactureerd en verstuurd via e-mail. De patiënt ontvangt vooraf een email met de factuur. Om deze e-mails in te stellen, ga je naar Instellingen → Communicatie → Email templates.
Een pakket is een product, en er wordt van de product e-mails gebruik gemaakt.