E-mail communicatie
Stuur makkelijk administratieve e-mail berichten naar patiënten. Communiceren met je patiënten.
Je kunt de e-mails die voor administratieve redenen verstuurd worden naar patiënten in Flux configureren zodat je volledige controle hebt over de patiëntreis.
E-mailadres toevoegen
Je kan nieuwe e-mailadressen toevoegen bij Algemeen. Als er geen e-mailadres is ingesteld wordt het eerste adres van de organisatie gebruikt.
Kies het e-mailadres waar patiënten naar mailen als ze een factuur e-mail beantwoorden. Dit email moet worden ingesteld bij algemene instellingen, ga hiervoor naar Instellingen → Algemeen.
Kies het e-mailadres waar patiënten naar mailen als ze een afspraak e-mail beantwoorden. Dit email moet worden ingesteld bij algemene instellingen, ga hiervoor naar Instellingen → Algemeen.
Kies het e-mailadres waar patiënten naar mailen als ze een vragenlijsten e-mail beantwoorden. Dit email moet worden ingesteld bij algemene instellingen, ga hiervoor naar Instellingen → Algemeen.
Bepaal welk type e-mails Flux verstuurt. het kan zijn dat je niet wilt dat Flux bepaalde administratieve e-mails verstuurd naar jouw patiënten. Je kunt hiervoor kiezen, maar wij raden het niet aan.
De volgende emails kunnen uitgezet worden om nooit te versturen:
- Geannuleerde afspraak
- Aanpassing afspraak
- Afspraakherinnering
- Nieuwe afspraak
Je kunt je e-mails in Flux geheel zelf aanpassen of schrijven. Je maakt hiervoor e-mail templates aan. Deze templates worden gebruikt als je een e-mail verstuurd. Flux heeft zelf al een in de praktijk geteste e-mail templates. Als je zelf geen templates aanpast, worden deze templates gebruikt.
Flux kent afspraken en factuur e-mail templates:
- Factuur
- Afspraak aangemaakt
- Afspraak herinnering
- Afspraak aangepast
- Afspraak verwijderd
- Afspraakvoorstel aangemaakt
- Afspraakvoorstel geaccepteerd
- Afspraakvoorstel geweigerd
Om een e-mail template toe te voegen:
- Klik op + E-mailtemplate toevoegen in de rechterbovenhoek.
- Selecteer of voer de volgende informatie in:
- Naam
- Type
- Onderwerp e-mails
- Content e-mail
- Klik op opslaan
De e-mail template is nu aangemaakt en deze wordt meteen gebruikt in Flux.
Je kunt altijd een e-mail template aanpassen door deze te selecteren en op het potlood te klikken. Bij deze e-mail template kan je nu alle gegevens aanpassen.
Je kunt een e-mail template verwijderen door deze te selecteren en op de prullenbak te klikken. Er verschijnt een bevestiging waarmee u de e-mail template definitief kunt verwijderen. Het verwijderen van een e-mail template kan niet ongedaan worden gemaakt.
- Het verwijderen van een e-mail template zorgt ervoor dat deze template niet meer gebruikt kan worden. Als je geen ander template meer instelt zal het standaard Flux template gebruikt worden voor de desbetreffende email. Het verwijderen van een template zorgt er niet voor dat een email niet meer verstuurd wordt
- Je kunt een e-mail template altijd opnieuw schrijven en toevoegen en je kunt altijd terug naar het standaard template van Flux.
Communicatie zoals brieven en e-mails hebben vaak een aanhef. In Flux kan je deze aanhef ook zelf configureren. De aanhef staat pre geconfigureerd in Flux.
De aanhef kan worden gebruikt in e-mail templates. Standaard wordt één van de onderstaande aanheffen gebruikt. Het is mogelijk om per patiënt een andere aanhef te gebruiken. Dit kan worden ingesteld in de patiëntgegevens.
Bij het aanmaken van een template voor bedrijven is het belangrijk om de 'roepnaam' te gebruiken. Deze wordt vervangen met het 'Ter attentie van' veld in een bedrijfsadministratie.
Iedere patiënt kan een titel krijgen. Er wordt een standaardtitel ingevuld afhankelijk van het geslacht van de patiënt. Deze titel wordt gebruikt in de aanhef van brieven en e-mails. De titel kan worden aangepast in de patiëntgegevens. De titel kan ook worden aangepast in de aanhef van een brief of e-mail.
De titels kennen een korte en lange vorm. De titel staan pre geconfigureerd in Flux.