Vragenlijsten
PROMs vragenlijsten direct naar patiënten sturenJe kan PROMs (Patient Reported Outcome Measures) vragenlijsten direct naar patiënten sturen, zodat zij deze zelfstandig kunnen invullen vóór het consult. PROMs zijn vragenlijsten die door de patiënt zelf worden ingevuld en bieden waardevolle informatie over de gezondheidstoestand, klachten en behandeluitkomsten vanuit het perspectief van de patiënt.
Vragenlijsten kunnen op verschillende manieren door een patiënt ingevuld worden:
- Samen met de patient: Je kan altijd samen met de patient een vragenlijst invullen.
- Handmatig verzoek: Beslis zelf wanneer je een vragenlijst wilt naar de patient wilt versturen.
- Automatisch op basis van een schema: Stel een schema in om vragenlijsten op vaste tijden automatisch te versturen.
Let op
Je hebt een e-mailadres van de patiënt is nodig om een vragenlijst te kunnen versturen.
PROMs zijn vragenlijsten die door de patiënt worden ingevuld om hun eigen gezondheidstoestand en de impact van behandelingen op hun dagelijks leven te beoordelen. Deze vragenlijsten helpen bij:
- De kwaliteit van leven van de patiënt te monitoren.
- Veranderingen in klachten en symptomen gedurende de behandeling te evalueren.
- De effectiviteit van interventies en behandeltrajecten te meten.
PROMs kunnen worden ingezet bij de start van een behandeling, tijdens de behandeling, en na afloop om de voortgang en resultaten te evalueren. Door PROMs structureel in te zetten, kunt u de zorg beter afstemmen op de behoeften van uw patiënt en de resultaten van uw behandelingen verbeteren.
PROMs worden in de zorg gebruikt om gezondheid(sproblemen) in kaart te brengen: vóór, tijdens en na een behandeling, of gedurende een bepaald zorgtraject. De zorgaanbieder en de patiënt kunnen de uitkomsten gebruiken om samen doelen te stellen, samen te beslissen over de behandeling, het verloop te monitoren en om te evalueren of het behandeldoel is behaald. Daarnaast is een andere toepassing van PROMs sterk in opkomst, namelijk het meten en transparant maken van kwaliteit van zorg.
Vragenlijsten die gekoppeld zijn aan een specifiek behandelplan kunnen worden beheerd op de patiëntpagina onder de tab Vragenlijsten. Je kunt vragenlijsten in de verschillende fasen van het behandelplan integreren.
Een uitvraag van vragenlijsten kunnen worden zodoende gestart vanuit:
- Afspraken (eerste consult)
- Medische feed (tijdens een intake en gedurende de behandeling)
- Behandeltraject (automatisch versturen van vragenlijsten op basis van het behandelplan)
Bij het plannen van een eerste consult heb je de mogelijkheid om vooraf een vragenlijstschema te selecteren, zodat deze vóór de intake naar de patiënt wordt verstuurd. Patiënten kunnen zo de vragenlijsten vooraf invullen.
Vragenlijsten kunnen ook worden aangemaakt tijdens het behandeltraject:
- Intake: Selecteer een vooraf gedefinieerd vragenlijstschema voor een initiële meting van de patiënt.
- Behandelplan: Verstuur handmatig eenmalige of sets van vragenlijsten, of koppel een vooraf geconfigureerd schema om gegevensinzameling te automatiseren.
- Consult: Je kan altijd samen met de patient een vragenlijst invullen vanuit de medical feed.
Vragenlijstschema's kunnen worden gekoppeld aan behandeltrajecten om de gegevensinzameling tijdens de gehele behandeling te automatiseren.
Bij het afsluiten van een behandelplan:
- De laatste set vragenlijsten die gekoppeld zijn aan een actief schema wordt automatisch naar de patiënt gestuurd.
- Zodra deze zijn verstuurd, wordt het schema automatisch ingesteld op Inactief. Verdere uitvraag vindt niet meer plaats.
Bij het handmatig versturen van vragenlijsten stuur je een enkele of een set van vragenlijsten éénmalig naar de patiënt. Je kunt er ook voor kiezen om een verzenddatum in te plannen voor een later moment. Vragenlijsten kunnen ook worden gekoppeld aan een specifiek behandelplan.
Om vragenlijsten handmatig te versturen:
- Ga naar de Patiënt > Vragenlijsten.
- Open het tabblad Vragenlijsten voor een overzicht van alle aangemaakte vragenlijstverzoeken.
In het vragenlijstoverzicht vind je een lijst met zowel Actieve als Inactieve vragenlijstverzoeken. Elk verzoek toont de volgende informatie:
- Status
- Datum
- Annuleringsdatum (indien geannuleerd)
- Gekoppelde vragenlijsten
- Behandeltraject
- Acties (bijv. annuleren)
- Actief: Verzoeken die zijn ingepland of verzonden, maar nog niet volledig door de patiënt zijn ingevuld.
- Inactief: Verzoeken die Voltooid zijn (alle vragenlijsten zijn ingevuld) of Geannuleerd (het verzoek is geannuleerd vóór voltooiing).
- Gepland: Het verzoek is ingepland, maar nog niet verstuurd.
- Aangevraagd: Het verzoek is verstuurd en wacht nog op de patiënt.
- Voltooid: Alle vragenlijsten zijn ingevuld door de patiënt.
- Geannuleerd: Het verzoek is geannuleerd voordat deze volledig was ingevuld.