Updates
Blijf op de hoogte van onze laatste wijzigingen en verbeteringen.
Evaluatie consult
We hebben een nieuwe functie toegevoegd aan de evaluatie binnen de verslaglegging die gebruikers meer flexibiliteit biedt bij doelen en behandelplannen.
Er is een vertragingsfunctie geïntroduceerd in het evaluatieconsult, waarmee gebruikers een vertraging kunnen instellen die automatisch de datums van het doel en bijpassende behandelplan vooruitschuiven indien dit voor de behandeling nodig is. Deze functie vereenvoudigt het herschikken van planningen en zorgt ervoor dat alle gerelateerde taken en mijlpalen consistent blijven met de aangepaste tijdlijn.
Deze verbetering biedt gebruikers meer controle over hun zorgplannen, waardoor het gemakkelijker wordt om wijzigingen in het behandelschema van de patiënt te verwerken zonder handmatige updates.
Verbeteringen
- Functionaliteit toegevoegd voor alfabetische sortering van snippets: Snippets kunnen nu op alfabetische volgorde worden gesorteerd voor een overzichtelijker gebruik
- Feedback toegevoegd bij uitgeschakelde
opslaan intake
knop: Gebruikers ontvangen nu uitleg over waarom de knop is uitgeschakeld, inclusief aanwijzingen voor ontbrekende verplichte velden - Vertragingfunctie geïmplementeerd in het Evaluatieconsult: Gebruikers kunnen nu een vertraging instellen, waardoor automatisch alle datums van zorgdoelen en zorgplannen na de evaluatiedatum met het opgegeven aantal dagen worden aangepast
- Probleem met GGN-integratie opgelost: Diverse verbeteringen doorgevoerd voor een vlotte werking van de GGN integratie
- Bug bij het bijwerken van de afspraakstatus op het dashboard verholpen: Probleem opgelost waarbij de status niet correct werd bijgewerkt
- Bewerkbare snippets toegevoegd: Gebruikers kunnen nu hun eigen snippets maken en bewerken om repetitieve en procedurele notities sneller vast te leggen
- Verbeterd controlemechanisme voor bestaande facturen: De controle op datumbehandelingen zorgt ervoor dat factuurinvoer correct wordt gematcht door te verifiëren op de afwezigheid van afspraken, wat valse positieven vermindert
- Probleem met factuurdetailspagina opgelost: De originele versie van de claim werd niet meer weergegeven na correcties door de zorgverzekeraar; nu wordt de meest recente versie getoond
- Nieuwe snippets toegevoegd voor de volgende beroepsrichtlijnen: Enkeloedeletsel, schouder- en nekproblemen, lage rugpijn, lumbosacrale radiculopathie en nekpijn
- Bug opgelost bij claimresponsinformatie: Data voor alle behandeldatums werden nu correct weergegeven in de modal van de zorgverzekeraars
- Bug bij het bewerken van medische feed-updates opgelost: Probleem met snippets tijdens het bewerken van medische feed-updates verholpen
- Specifieke diagnostische codes instelbaar voor snippets: Diagnostische codes kunnen nu worden ingesteld voor medische snippets
Betalingsherinneringen en incasso
Met ons verbeterde betalingssysteem kan je nu een incassoproces starten voor nog niet-betalende debiteuren. Hoewel het nooit ideaal is om tot dit punt te komen, hebben we het proces zo eenvoudig mogelijk gemaakt, waardoor je betalingsherinneringen tot incasso’s soepel en efficiënt kunt afhandelen.
Deze update legt de nadruk op automatisering, integratie en efficiëntie om de laatste stap van het betalingsproces te stroomlijnen, wat leidt tot snellere afwikkeling en verbeterd kasbeheer.
Integratie met GGN
Beheer incasso’s naadloos met de integratie van GGN, een toonaangevend incassobureau in de Nederlandse gezondheidszorg en zorgverzekeringen. Deze integratie zorgt voor soepele gegevensuitwisseling en automatiseert het incassoproces.
Geautomatiseerde betalingsherinneringen & administratiekosten
Betalingsherinneringen worden nu automatisch verzonden, waardoor de handmatige werkdruk vermindert. Daarnaast kunnen administratiekosten automatisch worden toegepast bij de tweede herinnering, wat tijdige betalingen stimuleert. Wij nemen hierbij wel de regels van de Nederlandse overheid over incasso’s in acht door een standaard configuratie aan te bieden die geheel binnen de regels vallen.
Aanpasbare e-mailsjablonen
Maak gebruik van nieuwe, aanpasbare e-mailsjablonen voor betalingsherinneringen, zodat de communicatie naar de debiteur consistent blijft. We hebben ook een snelheidsbeperking geïmplementeerd om de frequentie van verzonden e-mails te controleren en te voorkomen dat ontvangers worden overspoeld met e-mails.
Indien gebruik wordt gemaakt van een van de 2-way synchronisatie boekhoudkoppelingen, zorgt het bijwerken van de boekhouding ervoor dat er automatisch geen herinneringen meer worden verstuurd als de factuur in de tussentijd is betaald.
Batchverwerking & verbeterde organisatie
Stuur betalingsherinneringen in batches voor efficiënte verwerking van meerdere accounts. Labels zijn opnieuw geïntroduceerd in herinneringslijsten voor betere organisatie, waardoor het eenvoudiger wordt om openstaande betalingen bij te houden en te beheren.
Automatische verrekening
Het systeem verrekent nu automatisch tegoeden en schulden, waardoor accountafstemming wordt vereenvoudigd en nauwkeurige saldi worden gegarandeerd.
Dit is een integratie in samenwerking met GGN, een incassobedrijf. U heeft een aparte overeenkomst nodig met de GGN om deze integratie te gebruiken.
Bekijk de regels van de Nederlandse overheid over incasso’s.
Het Nivel export → v10
Het formaat en de specificatie van het Nivel exportintegratie zijn bijgewerkt naar versie 10. Deze update zorgt voor compatibiliteit met de nieuwste datastandaarden en verbetert de nauwkeurigheid van uw vereiste data-export. De het Nivel export voor de Landelijker Database Kwaliteit (LDK) is een vereiste voor Stichting Keurmerk Fysiotherapie (SKF).
Verbeteringen
- Snippets voor schouder-, heup- en knieonderzoek toegevoegd, waardoor zorgverleners gemakkelijk deze veelvoorkomende onderzoeken kunnen toevoegen op basis van frequent gestelde diagnoses
- Prompt toegevoegd bij het verwijderen van een afspraak met meerdere gebruikers. Gebruikers krijgen nu de keuze om zichzelf te verwijderen of de hele afspraak te annuleren
- Instellingen voor e-mail geconfigureerd om de klinieknaam te gebruiken als de 'Afzender' naam. Patiënten ontvangen nu e-mails van bijvoorbeeld 'Maja Clinic via Flux' in plaats van alleen 'Flux', waardoor patiënten e-mails van onbekende afzenders niet meer negeren
- Functionaliteit toegevoegd om het bedrijfslogo van de zorgverlener op brieven op te nemen, gebruikmakend van hetzelfde logo dat ook voor e-mails wordt gebruikt voor branding
- Een nieuw intakeproces voor podologie toegevoegd en ondersteuning voor snippets toegevoegd
- Een algemene migratie-bestandsuploadfunctie toegevoegd om het overzetten van bestanden van legacy datastructuren en systemen naar Flux voor migratiedoeleinden te vergemakkelijken en te stroomlijnen
- Functionaliteit toegevoegd om een incassoproces te starten voor wanbetalers
- Functionaliteit toegevoegd om
actieve
en inactieve
status in het patiëntendataview te toggelen en weer te geven - Een dataview toegevoegd voor patiënten met een open behandelplan, waarbij de laatst behandelende zorgverlener wordt getoond. Dit dient als een tijdelijke oplossing voor het beheren van patiënten met actieve behandelplannen maar zonder een nieuwe afspraak gepland
Oplossingen
- Probleem met de Zorgvergoedingen integratie opgelost
- Een bug verholpen waarbij de placeholder van de verzekeraarsbrief niet goed werkte
- Een probleem opgelost waarbij het filteren op label niet alle gebruikers met het opgegeven label weergaf in de geavanceerde zoekopdracht voor afspraken
- Probleem opgelost waarbij het "Brief" tabblad op de patiëntenpagina niet werd bijgewerkt bij het aanmaken van een brief in de medische feed
- Een probleem opgelost waarbij de AGB-codes niet correct werkten bij het toevoegen van meerdere zorgverleners bij het aanmaken van een nieuwe patiënt
- Een bug opgelost waarbij het intakeproces leeg was in de medische feed
- De gebruikersinterface van de evaluatieconsultatie-update in de medische feed hersteld
- Een probleem opgelost waarbij de datum in de linkerbovenhoek van de agenda onjuist was voor de "Dag van de Week" weergave
- De recall-modal is opnieuw ontworpen
- Problemen met patiënten- en factuurweergave opgelost
- Een bug opgelost waarbij het factuurfilter alle factuurstatussen teruggaf
- Een bug verholpen bij de selectie van een omschrijving op de factuurregel voor producten
- Een probleem opgelost waarbij creditering van een claim niet kon worden uitgevoerd als een patiëntadres eerder was verwijderd
- Invoer van het factuurbedrag voor producten is te klein op Safari
- Probleem opgelost waarbij de hoeveelheid op een diëtistenfactuur niet consistent was. Als de hoeveelheid op een enkele factuurregel afwijkt van 1, wordt dit nu weergegeven op alle relevante regels
- De beschrijving van de prestatiecode bijgewerkt om aan te geven dat de dienst per 15 minuten in rekening wordt gebracht
- Een probleem opgelost met de finalisatie van facturen
Locaties in de agenda
Je kunt nu veel makkelijker plannen en afspraken bekijken van meerdere locaties.
Voorheen had de kalenderinterface moeite met het beheren van meer dan zes locaties op één dag voor één gebruiker, wat leidde tot trage prestaties en weergaveproblemen. We hebben dit probleem aangepakt, waardoor de kalender nu meerdere locaties naadloos kan verwerken. Deze verbetering verbetert de bruikbaarheid van de kalender aanzienlijk, vooral voor gebruikers die drukke schema's beheren op verschillende locaties.
Nieuwe functionaliteiten en verbeteringen
- De intake procedure voor diëtisten toegevoegd
- Check-ups en vragenlijsten voor diëtisten toegevoegd
- Extra sorteermogelijkheden aan de medische feed toegevoegd (met inachtneming van gemigreerde gegevens)
- Je kunt nu producten verwijderen
- Diverse pictogrammen in de medische feed aangepast
- Extra velden aan de sjablonen voor brieven toegevoegd
Oplossingen
pluis
/ niet-pluis
is niet meer gemarkeerd als een verplicht veld in het intakeproces voor fysiotherapie- Probleem opgelost waarbij de kalenderinterface meer dan 6 locaties op één dag of per gebruiker niet kon verwerken
- Probleem verholpen waarbij afspraken in de ochtend niet konden worden bekeken als de ochtend al voorbij was in het dag-tot-dag dashboard
- Fout opgelost waarbij de AGB-opzoekfunctie niet kon worden gebruikt tijdens het bewerken van een behandelplan
- Fout opgelost waarbij het behandelplan niet kon worden bijgewerkt
- Probleem verholpen waarbij afspraken zonder medische updates niet in de medische feed verschenen als voltooide afspraken
- Problemen tijdens het aanmaken van een patiënt opgelost
- Fout in de vragenlijsten voor arbeidsfysiotherapie opgelost
- UI-problemen in het behandelplan opgelost
- Probleem met de COV-controle waarbij soms patiënten werden overgeslagen, opgelost
- Fout in de AGB-opzoekfunctie voor huisartsen opgelost
- Probleem opgelost waarbij het uitgebreid zoeken in de kalender tijdslots voor inactieve gebruikers aanbood, waardoor afspraken met hen konden worden gepland
- Probleem opgelost waarbij het veld voor geboortedatum werd leeggemaakt na terug navigeren op mobiel
- Probleem verholpen waarbij het invoerveld voor tariefbedragen alleen punten en geen komma's accepteerde. Het type invoerveld 'nummer' verwerkte decimalen niet correct. Het werkt nu hetzelfde als het invoerveld voor factuurbedragen, waarbij zowel punten als komma's worden geaccepteerd voor decimale waarden
- Fout met automatisch opslaan opgelost
- Bug in de SBV-Z retour feedback opgelost
Medische snippets
Je kunt nu @medische snippets maken. Dit is een nieuwe functie die vooraf ingestelde medische notities biedt om verslaglegging te vereenvoudigen.
Deze snippets bieden snelle en gemakkelijke toegang tot gestandaardiseerde notities, waardoor de efficiëntie tijdens patiëntconsulten wordt verhoogd. We zijn begonnen met vooraf ingestelde notities voor lichamelijk onderzoek van de schouders, heupen en knieën, waardoor het eenvoudiger wordt om bevindingen in deze gebieden te documenteren.
Je start gewoon met een @…
Behandelplannen
De functionaliteit van zorgplannen zijn in Flux verbeterd, met een focus op betere organisatie en toegankelijkheid van cruciale patiëntinformatie. De updates zijn ontwikkeld om het op de werkvloer makkelijk te maken voor de fysiotherapeut. Een aantal belangrijke functies zijn toegevoegd om de klinische processen te ondersteunen.
Consolidatie van behandelplaninformatie
We hebben ontbrekende informatie van het tabblad ‘behandelplan’ naar de medische feed verplaatst. Hierdoor zijn alle relevante details op één plek beschikbaar, wat het beheren en raadplegen van de behandelplannen vergemakkelijkt.
Medische brieven
Gebruikers worden nu automatisch gevraagd om een brief te maken zodra een intake of (eind)evaluatieconsult is afgerond. De brieven worden op een slimme manier als concept gegeneerd, en dienen enkel geaccordeerd te worden.
Het behandelplan
We hebben het tabblad behandelplan herzien om de relevantie en functionaliteit te verbeteren zonder afbreuk te doen aan de gebruiksvriendelijkheid.
- Betere organisatie: Items in de behandelplan-sectie van de medische feed zijn nu gegroepeerd, wat de navigatie vergemakkelijkt.
- Uitgebreidere behandelplan details: De startdatum en het meest recente behandelplan worden nu weergegeven in de medische feed, wat een helder overzicht van de behandelgeschiedenis geeft.
De hulpvraag
In de sectie reden van komst
is nu een helderdere prompt toegevoegd om het formuleren van hulpverzoeken te vergemakkelijken.
Medische feed
Items in de medische feed die niet aan een specifiek behandelplan zijn gekoppeld, worden nu duidelijk gemarkeerd om groepering te vergemakkelijken.
Rode vlaggen
Wanneer een rode vlag
wordt geïdentificeerd, kun je nu direct het intakeproces afbreken en direct alle benodigde administratieve gegevens opslaan. Dit maakt snelle verwijzingen naar de huisarts of specialist mogelijk.
Medische snippets
Gebruikers kunnen nu medische snippets maken, waarmee ze gepersonaliseerde en op maat gemaakte klinische referenties kunnen gebruiken. Deze snippets zijn aanpasbaar aan de behoeften van individuele zorgverleners en helpen gebruikers hun klinische praktijk te verbeteren en zorg te optimaliseren.
Nieuwe functionaliteiten en verbeteringen
- Herontwerp van de medische feed: de medische feed is nu verticaal compacter, waardoor de ruimte optimaal wordt benut en de leesbaarheid is verbeterd voor een betere gebruikerservaring
- Geconsolideerde informatie behandeltraject: ontbrekende details van het tabblad
behandelplan
zijn nu geïntegreerd in de medische feed, waardoor alle relevante informatie op één plek toegankelijk en beheersbaar is - Medische feed snel aanpassen: items in de medische feed kunnen nu direct worden bijgewerkt
- Automatische medische brieven schrijven: gebruikers worden nu automatisch gevraagd om een brief te genereren direct na het afronden van een intake of (eind)evaluatieconsult
- Bijgewerkt behandelplan tab: de relevantie en impact van het tabblad Behandelplan zijn herzien om de rol in gebruikersworkflows en systeemfunctionaliteit te verbeteren
- Verbeterde flow: taken en actie-items in het behandelplan van de medische feed zijn nu gegroepeerd voor betere organisatie en navigatie
- Uitgebreidere behandelplan details: de startdatum en het meest recent aangemaakte behandelplan worden nu weergegeven in de medische feed, wat een helder overzicht van de behandelgeschiedenis biedt
- Duidelijkere hulpvraag: in de sectie
reden van komst
is een duidelijkere prompt toegevoegd om hulpverzoeken te vergemakkelijken - Identificatie van niet-gekoppelde items: items in de medische feed die niet aan een specifiek behandelplan zijn gekoppeld, worden nu duidelijk gemarkeerd om groepering te vergemakkelijken
- Rode vlaggen: bij het identificeren van een rode vlag kun je nu het intakeproces stopzetten en direct alle noodzakelijke administratieve gegevens opslaan. Dit vereenvoudigt het gebruik van rode vlaggen en maakt snelle verwijzingen naar de huisarts of specialist mogelijk
- Medische snippets voor de verslaglegging: gebruikers kunnen nu medische snippets maken voor gepersonaliseerde en op maat gemaakte klinische notities, aangepast aan specifieke behoeften
- Opslaan van lichaamslocatie voor de GDS: een functie is toegevoegd om de beschrijving van de lichaamslocatie op te slaan met opties voor links of rechts
- Brieven duidelijk in zicht: er is een indicatie toegevoegd aan de medische feed om te tonen wanneer een brief is gegenereerd, waardoor zichtbaarheid en tracking van documentgeneratie worden verbeterd
- Verbeterde beveiliging en sessiebeheer: de mechanismen voor tokenverval en automatische uitlog hebben een update gekregen om de beveiliging en gebruikerservaring te verbeteren, met een soepelere sessie beheer en tijdige uitlog
- Optimalisatie van invoer voor geboortedatums: het invoerproces voor geboortedatums is geoptimaliseerd voor Safari, wat de gebruikerservaring en nauwkeurigheid op deze browser verbetert
- Selectievakjes weergave: alle selectievakjes tonen nu de momenteel geselecteerde waarden op de medische feed en gerelateerde pagina’s
- Duplicaat controle: de controle op dubbele patiënten wordt niet langer uitgevoerd bij het annuleren van een afspraak of proces, wat de workflow stroomlijnt en onnodige controles vermindert
- Foutmelding ‘op dezelfde dag een afspraak’ opgelost: de foutmelding voor ‘zelfde dag’ bij het aanpassen van afspraken is opgelost, zodat wijzigingen correct worden verwerkt zonder onnodige waarschuwingen
- Toevoeging van AGB codes: extra AGB-codes zijn toegevoegd aan de selectievak voor verwijzers, waardoor meer opties beschikbaar zijn voor het selecteren van verwijzers en de nauwkeurigheid van verwijzingen verbetert
- Juridische exportfunctie behandelplannen: de wettelijke exportfunctie voor Behandelplannen is geïmplementeerd, waardoor veilige en conforme export van behandeltrajecten voor juridische en regelgevende doeleinden mogelijk is
- Factuursfiltering: facturen kunnen nu worden gefilterd op prestatiecode of productcode
- Factuurnummer weergave: het factuurnummer wordt nu weergegeven in het communicatietabblad
- Mollie betalingen: Mollie betalingen houden nu rekening met kleine afwijkingen, zoals verschillen van een cent, wat zorgt voor een nauwkeurige afstemming van betalingsbedragen
- Integraties verbeterd: de integraties met Mollie, Flux en Moneybird zijn verbeterd, wat de verwerking van betalingen, gegevenssynchronisatie en financieel beheer tussen deze platforms stroomlijnt
- Verantwoordelijke gebruiker overlay: de overlay voor de beschikbaarheid van de verantwoordelijke gebruiker is uitgeschakeld, waardoor de gebruikersinterface wordt gestroomlijnd en onnodige overlays uit de planningsweergave worden verwijderd
- Zoeken op factuurnummer: zoeken op factuurnummer is nu mogelijk in de header, wat snelle en efficiënte opvraging van specifieke facturen mogelijk maakt
- Controle op bekende e-mailadressen: er is een controle geïmplementeerd voor bekende e-mailadressen
- Instellingen alle locaties: Bij selectie van
alle locaties
in de beschikbaarheidsinstellingen worden gebruikers niet langer gevraagd een specifieke locatie te kiezen, wat het planningsproces vereenvoudigt - E-mailstatus weergave: de status
e-mail verzonden
wordt nu weergegeven in het communicatie
tabblad binnen patiëntendossiers, wat duidelijke zichtbaarheid van verzonden e-mailstatussen biedt - Bounce e-mails registratie: teruggestuurde e-mails worden nu geregistreerd, wat tracking en beheer van e-mailbezorgproblemen mogelijk maakt
- Klachten e-mails registratie: klachten op e-mails worden nu geregistreerd om de bounce rate verder te reduceren
- Uitgebreide velden voor briefsjablonen: beschikbare velden voor briefsjablonen zijn uitgebreid, waardoor meer maatwerk en opname van aanvullende gegevens mogelijk is in je sjablonen
- Waarschuwing voor dubbele afspraken: een pop-up waarschuwing is toegevoegd aan de feedbacksectie, die gebruikers waarschuwt als de patiënt al die dag is gezien, om dubbele afspraken te voorkomen
Oplossingen
- Volgorde van consultaties en behandelingen: consultaties met de procedurecodes
1870
en 1864
worden nu altijd vóór behandelingen met code 1000
op dezelfde datum ingepland, waardoor de volgorde en consistentie in behandelingsregistraties worden gewaarborgd - Automatische factuurstatus bij betaling: bij het bijwerken van een factuurbetaling wordt de status van de factuur automatisch op
betaald
gezet, zodat de betalingsstatussen nauwkeurig worden weergegeven - Correcte status voor conceptfacturen: conceptfacturen tonen nu de toekomstige status
al betaald
voor facturen die zijn vereffend, wat zorgt voor accurate statusupdates richting de patiënt - Uitsluiting van niet-factureerbare afspraken: niet-factureerbare afspraaktypes worden nu uitgesloten van omzetberekeningen, zodat alleen factureerbare afspraken worden weergegeven in de omzetrapporten
- Correcte weergave van prems: prems bevatten nu correct geïmporteerde of externe behandelingen, waardoor alle relevante behandelgegevens worden opgenomen in de patiëntervaringsmetingen
- Herstel van brief overzicht: de kolom voor het overzichtstype van brieven geeft nu een accurate weergave, wat de bruikbaarheid van de briefbeheerinterface verbetert
- Correcte prijs bij incassofacturen: de totale prijs voor incassofacturen wordt nu correct bijgewerkt na een verversing, zodat het weergegeven bedrag altijd nauwkeurig en actueel is
- Oplossing voor onjuiste afronding bij betalingen: factuurbetalingen met onjuiste afrondingen zijn gecorrigeerd, zodat alle betalingsbedragen correct worden afgerond en verwerkt
- Herstel van formulieren na gebruik: het probleem waarbij brieven en medische snippet formulieren niet werden gewist, is opgelost, zodat formulieren correct worden gereset na gebruik
- Consistentie bij het koppelen van afspraken of verwijzingen: het koppelen van een afspraak of verwijzing aan een item in de medische feed maakt de patiënt niet langer ongeldig, waardoor patiëntendossiers geldig en consistent blijven tijdens het proces