Het patiëntendossier is een cruciaal element voor het bieden van veilige zorg aan de patiënt. Om die veiligheid te garanderen, moeten de gegevens in het dossier betrouwbaar zijn
Het dossier bevat van nature zeer privacygevoelige informatie
Om deze twee redenen, vastgelegd in wettelijke bepalingen, is het van belang te allen tijde te kunnen achterhalen wie toegang heeft gehad tot welk dossier, volgens welke regels deze persoon die toegang heeft gekregen en welke acties deze persoon daarop heeft uitgevoerd.
Flux registreert nu alle gebeurtenissen volgens de NEN 7513 norm, die specifieke gegevensvereisten voor loggen in de zorg vastlegt. Dit omvat gedetailleerde informatie over de toegang tot patiëntgegevens, toegang tot logbestanden en gebeurtenissen die de betrouwbaarheid van het loggen beïnvloeden.
Alle relevante gebeurtenissen, zoals toegang tot patiëntendossiers en wijzigingen in deze dossiers, worden gelogd met de nodige details. Bijvoorbeeld, als er gegevens worden toegevoegd aan een patiëntendossier, wordt deze actie vastgelegd met specifieke informatie over het betreffende deel van het dossier.
De logboek vermeldingen bevatten exacte details over elke gebeurtenis, conform de eisen van de standaard met betrekking tot volledigheid en optionele elementen. Dit zorgt voor een duidelijk en traceerbaar overzicht van hoe persoonlijke gezondheidsinformatie wordt verwerkt en beheerd.
Het logsysteem voldoet nu aan de wettelijke eisen van NEN 7513, en biedt een gestructureerd en betrouwbaar overzicht van gegevensverwerkingsevenementen. Deze update helpt ervoor te zorgen dat alle logpraktijken in overeenstemming zijn met de industrienormen.
Voordelen voor jou met standaard naleving:
Met deze verbeterde beveiliging zorg je ervoor dat de logging in de praktijk voldoet aan de wettelijke beveiligings- en gegevensbeschermingsnormen in de zorg
Naleving van regelgeving standaard. Blijf voldoen aan NEN 7513 en andere relevante normen, waardoor het risico op niet-naleving wordt verminderd
Volg en beoordeel systeemactiviteiten effectief om verantwoordelijkheid en traceerbaarheid te behouden en voorkom daarmee proactief een datalek
Deze conforme logfunctie is nu beschikbaar en kan worden geconfigureerd in je systeeminstellingen. Onze nieuwste release zorgt ervoor dat naleving standaard in de applicatie is ingebouwd.
Je hoeft geen extra stappen te ondernemen om naleving te bereiken of te behouden, aangezien deze functie is geconfigureerd om automatisch aan alle noodzakelijke normen te voldoen.
We hebben gespecialiseerde migratie- en importtools ontwikkeld die zijn afgestemd op een naadloze overgang van gegevens uit oudere legacy-systemen naar Flux. Deze tools zijn ontworpen om een soepel en efficiënt migratieproces te waarborgen, waarbij de gegevensintegriteit behouden blijft en de downtime voor uw praktijk tot een minimum kan worden beperkt.
Onze data mapping past automatisch gegevensvelden van het oude systemen aan op ons systeem, wat handmatige invoer vermindert en kans op fouten.
Wij ondersteunen de volledige overdracht van patiëntendossiers, afspraken, facturatie-informatie en andere belangrijke gegevens uit het oude systeem. Met feedback van vanuit de migratie applicatie en een generieke datamap kan alle noodzakelijk data uit ieder systeem worden geimporteerd.
Biedt flexibiliteit in de gegevensselectie, zodat u precies kunt kiezen wat u wilt migreren.
Met deze tools wordt de overgang van oudere systemen naar Flux eenvoudiger en betrouwbaarder, waardoor u de continuïteit in uw bedrijfsvoering behoudt terwijl u overstapt naar een robuuster systeem.
Data exporteren niet te onderschatten
Zorg ervoor dat gegevens zorgvuldig en veilig worden verwerkt tijdens het exporteren. Het exporteren van gegevens uit de bron is vaak veel complexer en tijdrovender dan verwacht. Bij het afsluiten van de bron wordt een freeze-periode afgesproken, waarbij er niet meer in het oude systeem gewerkt mag worden, maar de nieuwe gegevens nog wel geïmporteerd moeten worden. En dat is vaak een probleem!
Met Flux kan je meteen aan de slag en kan het importeren voor een groot deel later of in stappen worden gedaan.
Nieuwe functies
Ondersteuning toegevoegd voor het samenvoegen van verschillende gegevensbronnen van oudere systemen naar de Flux gegevensstructuur. Deze verbetering maakt het mogelijk om verschillende gegevensbronnen samen te voegen zonder dubbele patiëntendossiers te creëren, waardoor een naadloze overgang tijdens complexe migraties wordt gewaarborgd
Algemene documentimporteur toegevoegd voor oudere systemen
Documentimport toegevoegd voor Intramed (oud systeem)
Informed consent toegevoegd aan het behandelplan en aan specifieke procedures. U kunt nu voldoen aan de nieuwe regels en voorschriften met betrekking tot speciale procedures die registratie van geïnformeerde toestemming van de patiënt vereisen
Tooltips toegevoegd aan de UZOVI codes voor unieke identificatie van zorgverzekeraars
Extra tekst toegevoegd aan de beschrijving van verschillende CSI-codes, zodat het wat duidelijker is voor de gebruiker om chronische perioden, periode-einden en periode-extensions en herextensions te begrijpen
Voorspellingen van procedurecodes toegevoegd voor toekomstige afspraken
Verschillende tooltips toegevoegd op de factuurtabel en -pagina
Gebruikersrollen toegevoegd aan de logging
Ondersteuning toegevoegd voor remote consulten
Toestemming toegevoegd voor de LDF gegevensexporten
Extra therapie typen voor afspraken toegevoegd voor verschillende specialismen
Diagnose- en procedurecodes voor logopedie toegevoegd voor verzekeringsclaims en directe patiënt facturering
Aanvullende procedurecodes toegevoegd voor kindergeneeskundige fysiotherapie
Logging toegevoegd in overeenstemming met NEN 7513. Klanten voldoen nu standaard aan de NEN 7513
Verbeterde de import van afspraken
De import op basis van migratie van oudere systemen maakt nu gebruik van de diagnosecode voor declaratieregelitems, wat de migratie vereenvoudigt
Verbeterde authenticatie voor 2FA en MFA door het gebruik van een QR-code
De geautomatiseerde Intramed-import (oud systeem) uitgebreid met verschillende extra items
Functionaliteit van de algemene importtools voor oudere systemen verbeterd
Standaardcontracten en prijzen voor logopedie toegevoegd
Verschillende UI-bugs in de business intelligence zijn opgelost
Een bug met de data explorer is opgelost
Een UI-bug is opgelost
Een probleem dat de export van facturen verhinderde, is opgelost
Bugs in de CSI-code selectie voor kindergeneeskundige fysiotherapie zijn opgelost
Geen CSI-code selectie voor logopedie is opgelost
Problemen met de responsiviteit voor kleinere schermen voor de afspraak- en financiëntabellen zijn opgelost
Beveiligingsproblemen opgelost ter naleving van de NEN 7513
Een probleem met de Nivel-toestemmingenimport is opgelost
Een bug waarbij afspraakherinneringen dubbel werden verstuurd, is opgelost
We hebben de facturering voor kinderfysiotherapie en oefentherapie vereenvoudigd met automatische integratie van CSI-codes, waardoor het proces wordt vereenvoudigd en naleving van de nieuwe Generieke Declaratiestandaard (GDS) wordt gegarandeerd.
CSI-codes voor kinderfysiotherapie en oefentherapie worden nu automatisch toegepast, waardoor handmatige invoer en fouten worden verminderd. Hierbij hebben wij ook al met de GDS rekening gehouden.
Het systeem handelt de facturering voor de eerste 18 sessies onder de basisverzekering automatisch af, waardoor de administratie eenvoudiger wordt.
Na de eerste 18 sessies worden de juiste CSI-codes automatisch toegepast voor extra sessies, waardoor nauwkeurige facturering wordt gegarandeerd.
Deze update verbetert de efficiëntie en nauwkeurigheid van de facturering, in lijn met GDS-normen, en vereenvoudigt administratieve taken.
Nieuwe functies en verbeteringen
We hebben de CSI-codes voor kindergeneeskundige fysiotherapie en oefentherapie en voor fysiotherapie voor kinderen geautomatiseerd. Deze update vereenvoudigt de facturering door de eerste 18 sessies die onder de basisverzekering vallen te behandelen en past automatisch de juiste codes toe voor sessies daarna, wat zorgt voor naadloze integratie met de nieuwe Generieke Declaratie Standaard (GDS). We hebben wijzigingen aangebracht in de automatische selectie van 003, 004, 005, 006, 007 en 009
Het AGB-nummer is toegevoegd aan de declaratie-invoer in de data explorer, wat zorgt voor duidelijkere identificatie en tracking van zorgverleners in uw gegevens
De btw prijzen zijn opgenomen in de factuurexport, samen met de btw tarieven en btw uitgesloten prijzen voor gedetailleerdere financiële tracking en rapportage
De btw nummercontrole is verwijderd uit de intakeflow wanneer deze niet relevant is
Prestatieproblemen met betrekking tot het versturen van batch-betaalherinneringen zijn aangepakt. Het proces is nu efficiënter, wat de snelheid aanzienlijk verbetert en vertragingen vermindert
Producten zonder prijzen of omzet zijn toegevoegd voor business intelligence-rapportage. Deze wijziging zorgt ervoor dat dergelijke producten geen invloed hebben op het omzetoverzicht per gebruiker of verschijnen in de bijbehorende kostencentra en/of grootboekrekeningen. Bij het factureren van deze producten worden ze weggelaten uit de omzetstroom, terwijl andere producten van dezelfde afspraak nog steeds worden opgenomen. Een gratis controle of consult kan nu nog steeds als een consult worden geteld in de benchmarks. Controleer uw boekhouding en omzetoverzichten om de nauwkeurigheid te waarborgen
De mogelijkheid om een factuur als ongeldig te markeren is beperkt. Deze actie kan nu alleen worden uitgevoerd door gebruikers met de rollen van eigenaar of backoffice/administratief personeel. Deze wijziging zorgt ervoor dat alleen geautoriseerd personeel deze speciale factuurstatus kan aanpassen
Een bug met betrekking tot gecorrigeerde facturen die niet werden meegenomen in de omzetramingen is opgelost
Een bug met de taak titel is opgelost
Een bug met de tooltip is opgelost
Een bug in de weergave van het totaalbedrag van het concept debit vordering is opgelost. Voorheen was het totaalbedrag dat werd weergegeven na zowel crediteren als debiteren in één transactie verkeerd. Het correcte bedrag werd berekend in de concept debit vordering
Een bug waarbij de standaardselectie voor de CSI-code leeg blijft, is opgelost
Een validatie melding aan de gebruiker bij het invoeren van een incorrect BSN is gecorrigeerd
Verschillende UI-bugs en -problemen zijn opgelost
De integratie biedt geautomatiseerde synchronisatie van financiële gegevens, wat handmatige invoer en de kans op fouten aanzienlijk vermindert. Met realtime gegevensoverdrachten blijft je financiële administratie altijd up-to-date, zodat je een volledig en accuraat overzicht hebt van je praktijkfinanciën.
Daarnaast kun je eenvoudig belangrijke financiële gegevens, zoals facturen, betalingen en rapporten, importeren en exporteren tussen Flux en Twinfield. De integratie is volledig aanpasbaar en kan worden afgestemd op specifieke boekhoudbehoeften, zoals btw-instellingen, betalingen, reconciliaties, debiteurnummers en subadministraties.
Dit levert jouw een aantal voordelen op:
Efficiëntie: Door geautomatiseerde workflows en realtime updates worden je financiële processen aanzienlijk gestroomlijnd.
Nauwkeurigheid: Minimaliseer fouten en zorg voor consistente gegevens tussen Flux en Twinfield.
Flexibiliteit: Pas de integratie aan op jouw specifieke behoeften voor een efficiëntere en nauwkeurigere administratie.
De Twinfield-integratie is nu beschikbaar in onze app store en kan worden geconfigureerd via de instellingen. Voor een correcte implementatie en naleving van specifieke boekhoudkundige vereisten raden we aan om contact op te nemen met je financiële dienstverlener.
Officiële partner van Twinfield
We zijn nu officieel partner van Twinfield. Hierdoor kunnen we u nog beter van dienst zijn met onze financiële oplossingen en ondersteuning en hebben wij een aantal belangrijke veranderingen kunnen doorvoeren in onze integratie.
Zorgverleners kunnen nu dieper inzicht krijgen in hun omzetstromen. De functie voor omzetinzichten biedt uitgebreide analyse tools en rapportage mogelijkheden, waarmee zorgverleners hun financiële prestaties beter kunnen begrijpen en optimaliseren.
Het nieuwe dashboard biedt een overzicht van de totale omzet, opgesplitst naar belangrijke statistieken zoals type behandelingen, soort omzet, zorgverlener en tijdsperioden. Dit overzicht helpt zorgverleners snel hun financiële gezondheid te beoordelen en trends te identificeren.
Gebruikers kunnen gedetailleerde rapporten genereren die de omzet per dienst, zorgverlener en locatie belichten. Deze rapporten bieden gedetailleerde inzichten in welke diensten het meest winstgevend zijn, waardoor zorgverleners weloverwogen beslissingen kunnen nemen over het inzetten van capaciteit en dienstenaanbod.
Deze verbeteringen stellen zorgverleners in staat om hun omzetbronnen effectiever te begrijpen en te beheren.
Nieuwe functies en verbeteringen
De unieke ID voor de zorgverzekeraar (UZOVI code) is toegevoegd aan de factuurregels in het gegevensoverzicht, waardoor duidelijke identificatie en het volgen van de verantwoordelijke verzekeraar voor elke factuur mogelijk is
Factuurregels in claimbestanden worden nu correct gesorteerd op datum, waardoor de gegevens in de juiste chronologische volgorde worden weergegeven
Een probleem met het aanmaken van dubbele afspraken bij het plannen via mobiel is opgelost, waardoor per actie slechts één afspraak wordt geboekt
Een probleem dat verhinderde dat de subtabblad bedrijfsfacturen voor sommige gebruikers verscheen, is opgelost, waardoor alle gebruikers toegang hebben tot deze functie
De omzet specificatie kan nu direct worden bekeken zonder deze te hoeven downloaden, wat voor gemakkelijker en sneller toegang tot gedetailleerde financiële informatie zorgt
Omzetspecificaties worden nu gesorteerd op de datum van behandeling
Afspraak sorteren toegevoegd in export en afspraakstatus toegevoegd
De afronding van no-show percentages is nauwkeuriger gemaakt. Gebruikers hebben nu een zeer nauwkeurig no-show percentage
De afspraakopmaak is aangepast om locaties te ondersteunen
Instellingen en filters in de data explorer zijn nu alfabetisch geordend, waardoor het gemakkelijker is om de gewenste opties te vinden en te selecteren.
Een probleem waarbij de verkeerde locatie werd weergegeven voor de eerst aangeklikte afspraak is opgelost, zodat de juiste locatie onmiddellijk na selectie wordt getoond
Een probleem met het Vektis-certificaatpad is opgelost, wat zorgt voor de juiste toegang en functionaliteit voor AGB code gebruik
De functie voor omzetraming is hersteld zodat de juiste waarden worden weergegeven, wat zorgt voor accurate financiële projecties
Een probleem waarbij afspraken tijdsloten soms inconsistent werkten bij de eerste selectie is opgelost
Tooltips voor modals zijn hersteld, zodat ze correct worden weergegeven en de beoogde begeleiding of informatie bieden
Een bug met betrekking tot de timing van evenementen is opgelost, zodat evenement tijden correct worden weergegeven en afgehandeld
We hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd om terugkerende afspraken gemakkelijk te plannen voor patiënten met de volgende opties:
Stel in hoeveel afspraken je nodig hebt voor totaal aantal afspraken
Zet een einddatum voor de herhaalafspraak en maak zo een reeks afspraken
Wanneer een afspraak overlapt krijgt de gebruiker een melding
Kies tussen wekelijkse of tweewekelijkse of meervoudige intervallen voor je terugkerende of herhaal afspraken
Je kunt nu terugkerende afspraken plannen over een bepaalde periode, zoals een wekelijkse behandeling voor 8 weken. Bovendien kun je een behandeltraject tot X weken van tevoren in de agenda plannen, inclusief de belangrijke mijlpalen.
Nieuwe functionaliteiten
Snippets toegevoegd aan alle medische updates
Diverse vragenlijsten toegevoegd
Functionaliteit toegevoegd om gebruikers het type zorgverlener te laten instellen zonder afhankelijk te zijn van de AGB-code. Dit zorgt voor een nauwkeurige toewijzing van zorgverlenerstypes, zelfs wanneer de AGB-code niet beschikbaar of niet duidelijk is
Mogelijkheid geïmplementeerd om een zorgverlenerstype toe te wijzen aan gebruikers die nog geen AGB-code hebben, zoals stagiairs, wat flexibiliteit biedt bij het beheren van gebruikersrollen
Patiëntinformatie toegevoegd aan de factuurregels in de gegevensverkenner
Patiëntlabel toegevoegd aan de export van factuurregels voor betere identificatie en tracking
Nieuwe rol toegevoegd voor zorgverleners met beperkte financiële zichtbaarheid
Gebruikers toegevoegd aan de gegevensverkenner weergave van factuurregels
Behandelingsdatum toegevoegd aan de claim geschiedenis
Functionaliteit toegevoegd om alle afspraken voor een enkele patiënt te exporteren
Standaard Nederlandse feestdagen toegevoegd aan de agenda’s
Functionaliteit toegevoegd om geslacht weer te geven in de detail weergave component doorheen Flux
Validatie geïmplementeerd om te voorkomen dat een afspraakvoorstel wordt aangemaakt met een toekomstige geboortedatum
Functionaliteit bijgewerkt om te voorkomen dat afspraken worden aangemaakt met meerdere patiënten zonder een groepsafspraaktype
UI-wijziging naar een zwevend tooltip
Inactieve patiënten zijn minder prioriteit gekregen in zoekresultaten. Actieve patiënten verschijnen nu vóór inactieve patiënten in de zoekresultaten
Verwijzingsexport bijgewerkt om geïmporteerde tekst uit medische updates op te nemen
Tooltip maximale breedte aangepast om te voorkomen dat deze te groot wordt, vooral in scenario's waar gebruikers veel tags hebben, zoals in de afspraakgeschiedenis
Patiënten kunnen nu correct hun geboortedatum invullen tijdens online planning op iOS
Probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was een nieuwe patiënt aan te maken vanuit een voorgestelde afspraak
Probleem opgelost waarbij het zoeken naar patiënten op geboortedatum niet correct functioneerde
Probleem opgelost waarbij bedrijfsfacturen niet werden weergegeven in de declaratiegeschiedenis op het financiële tabblad in het patiëntendossier
Probleem opgelost waarbij voorgestelde afspraken niet konden worden opgeslagen
Probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was een creditfactuur aan te maken als de factuur gedeeltelijk was gecrediteerd in meerdere stappen
Probleem opgelost waarbij de beschikbaarheid op één dag in de online planningsfunctie werkte zoals verwacht
Probleem opgelost waarbij creditwaarschuwingen niet verschenen op het tabblad afspraken
Bug met het BSN opgelost
Probleem opgelost waarbij het totaalbedrag niet werd bijgewerkt bij het samenvoegen van claims over verschillende perioden
Probleem opgelost waarbij gebruikers niet werden weergegeven op het tabblad afspraken