Updates

Blijf op de hoogte van onze laatste wijzigingen en verbeteringen.

6 april 2025

Mijn patienten

Met de introductie van de sectie Mijn patiënten op het overzicht dashboard heb je als zorgverlener nu direct inzicht in de patiënten waarbij jij als hoofdbehandelaar bent ingesteld. Deze lijst geeft je snel overzicht over jouw behandelverantwoordelijkheid, zonder dat je hoeft te zoeken tussen alle patiënten in de praktijk.

Dit maakt het eenvoudiger om:

  • je lopende trajecten te beheren
  • snel patiëntdossiers te openen
  • en beter regie te houden over je eigen planning en zorginhoud

Of je nu werkt in een grotere praktijk of zelfstandig, Mijn patiënten geeft je het overzicht die je als zorgverlener nodig hebt.

Daarnaast kun je vanaf nu gebruikerslabels koppelen aan afspraaktypes. Dit betekent dat bepaalde afspraaktypes alleen ingepland kunnen worden bij specifieke zorgverleners. Ideaal wanneer niet iedereen dezelfde specialisaties heeft – denk aan psychosomatische of sportfysiotherapie.

Zo plan je efficiënter en voorkom je misverstanden in de agenda.

  • Nieuw
    • Flux ondersteund nu de zorgsoort psychosomatische fysiotherapie
    • Gebruikerslabels kunnen nu aan afspraaktypes worden toegevoegd. Afspraaktypes kunnen voortaan specifiek gekoppeld worden aan bepaalde gebruikers. Hierdoor kun je efficiënter plannen en beperkingen per gebruiker beter beheren
    • Documenten kunnen nu aan de medische feed worden toegevoegd
    • De ATL vragenlijst is toegevoegd
    • De zorgsoort kan nu worden ingesteld op het behandeltraject
    • Consent voor marketingdoeleinden is toegevoegd
    • Patiënten kunnen nu hun geboortedatum, postcode en huisnummer meegeven in de onlineplanner om zichzelf in te kunnen schrijven
    • De volgorde van online in te plannen afspraaktypes is in te stellen
    • Behandelend zorgverlener is nu mee te geven in de recall
    • Preview van facturen naar patiënten
    • Een sectie 'Mijn patiënten' voor jouw patiënten waarbij je als zorgverlener als hoofdbehandelaar bent geselecteerd
  • Verbeteringen
    • Verbeterde waarschuwingen voor verschillende zorgsoorten
    • Een zorgverlener krijgt alleen nog waarschuwingen over de locaties en diagnosecodes te zien welke relevant zijn voor de zorgsoort van de zorgverlener
    • Gebruikerslabels kunnen nu aan afspraaktypes worden toegevoegd. Afspraaktypes kunnen voortaan specifiek gekoppeld worden aan bepaalde gebruikers. Hierdoor kun je efficiënter plannen en beperkingen per gebruiker beter beheren
    • Patiënten krijgen nu minder herinneringen om alsnog vragenlijsten in te vullen volgens het vragenlijstschema
    • De aanspraakdatum voor in de GDS kan nu met de hand worden ingesteld op het behandeltraject
    • De GDS UUID kan met de handen worden aangepast op het behandeltraject (!)
    • De PSK vragenlijst is verbeterd waardoor de patient deze zelf beter kan invullen
    • Dropdowns werken nu ook in modals
    • De verantwoordelijke gebruiker kan nu ook worden geselecteerd bij het aanmaken van de factuur
    • Extra beveiligingsmaatregelen zijn geïmplementeerd voor toegang
    • Het zoeken van patiënten is uitgebreid en verbeterd
    • SEPA mandaten zijn nu ook met de hand aan te maken
    • PREMs kunnen nu voor de verschillende zorgsoorten verstuurd worden
    • Relevante gebruikerslabels worden laten zien bij het online inplannen
    • Afbeeldingen worden beter laten zien
    • De Exact integratie ondersteund nu meerdere administraties
    • Patiënten met actieve abonnementen kunnen niet meer worden verwijderd
    • GDS verbeteringen doorgevoerd voor zorgverzekeraar CZ
    • De autosave functie is verbeterd
    • De intake flow is aangepast met een draft status
    • De pakketcodes van aanvullende verzekeringen vanuit de COV check worden nu opgeslagen
    • Afspraken in het verleden worden na een migratie geblokkeerd
    • Verbeteringen voor de datamigratie naar Flux
    • Contactgegeven van patiënten en contactpersonen kunnen nu worden geselecteerd voor verschillende soorten emails
    • Geslacht is aan de email template placeholders toegevoegd
    • Shortcut om maximaal 12 gebruikers tegelijk in de agenda te selecteren
  • Bugs
    • Fix van de online planner bij het navigeren van de kalender
    • Technische fixes van de online planner
    • Bug in de ZorgDomein integratie opgelost
    • Fix van uitgebreid zoeken in de agenda
    • Fix waarbij de GDS UUID in sommige gevallen niet werd meegegeven
    • Bug waarbij de modal niet werd uitgeklapt om de patient vanaf de agenda in te kunnen schrijven
    • Bugfix waarbij de declaratiestatus niet op toegekend werd gezet
    • Verschillende technische bugs zijn opgelost
    • Fix waarbij in specifieke gevallen de COV check 'ALL CAPS' namen meegaf
    • Bug bij de intake opgelost waardoor er geen conceptbehandeltraject en vragenlijstschema werd aangemaakt
    • Bug met de hotkeys in de agenda opgelost
    • Bug waarbij de verantwoordelijke gebruiker van een afspraak niet werd aangepast bij het wisselen van gebruikers
    • Verbeteringen aan de Exact koppeling toegevoegd
    • Fix van de afsprakengeschiedenis
    • Verschillende visuele bugs zijn opgelost
    • Bugfix voor een concept verzamelfactuur waarbij de initiële factuur op void is gezet
    • Fix van de modal
    • Bug met de PDFs van de facturen naar patiënten opgelost
    • Bug bij het aanpassen van automatisch gegenereerde facturen naar patiënten
    • Fix van de placeholders van de template builder om emails zelf aan te passen
9 maart 2025

Efficiënte agenda navigatie

Stel je voor: je opent de agenda en met één druk op de knop schakel je moeiteloos van de weekweergave naar de dagweergave van je favoriete collega.

Je navigeert razendsnel door dagen met en in de weekview, waarbij na zondag meteen maandag van de volgende week verschijnt. In dagview vlieg je door de tijdsloten met en , alsof je door je eigen agenda scrolt.

En voordat je een afspraak vastlegt, fluistert de planner stilletjes: “Hey, heb je hier al iets staan?” Zo plan je nooit meer dubbel en werk je een stuk efficiënter.

Welcome to de nieuwe, vlottere kalenderbeleving!

  • Nieuw
    • Tijdens de intake kunnen nu ook zelf brieven templates gekozen worden om een brief of bericht over de intake te versturen
    • Webhooks
    • Vragenlijst RAND-36 toegevoegd
    • Vragenlijst FSS toegevoegd
    • Vragenlijst ZAG toegevoegd
    • Vragenlijst CAIT toegevoegd
    • Vragenlijst Functiescore Enkel toegevoegd
    • Hotkeys staan nu in de tooltip
  • Verbeteringen
    • De AGB van de gebruiker kan nu worden geselecteerd als je een factuur met de hand moet aanpassen
    • Alle GDS antwoord bestanden worden nu opgeslagen in de achtergrond
    • GDS antwoord bestanden, indien deze bij Vecozo beschikbaar zijn, worden nu altijd in PDF-formaat toegevoegd
    • De zorgdomein inbox is aan het dashboard overzicht toegevoegd
    • Abonnementen zijn nu makkelijker in te stellen en kunnen per maand gestart, gestopt en gepauzeerd worden. Dit kan nu ook in de toekomst worden ingepland
    • In de weekweergave van de agenda navigeer je nu met de en toets per dag, en na de laatste dag wordt automatisch de volgende dag geladen
    • Facturen die nog niet gesynchroniseerd zijn in Exact zijn nu inzichtelijk
    • Via het behandeltraject kan je nu een afsprakenoverzicht van het desbetreffende behandeltraject naar de patient versturen
    • In de agenda kun je nu bij een geselecteerde medewerker snel schakelen tussen dag- en weekweergave (in-/uitschakelen), navigeer je in weekview met / per dag (doorlopend naar de volgende dag) en in dagview met / per tijdsslot
    • Het BSN nummer van de patient kan niet een tweede keer geregistreerd worden
    • Kleine verbeteringen aan de online-planner om het voor patiënten makkelijker te maken om afspraken in te plannen
    • Bij het selecteren van een medewerker of tijdslot én bij het daadwerkelijk aanmaken van de afspraak voeren we nu een asynchrone beschikbaarheidscheck uit om te voorkomen dat er al een bestaande afspraak staat
    • De begintijd wordt nu in het afsprakenslot laten zien op een mouse-over
    • Z-trajecten kunnen nu beter worden verwerkt

  • Bugs
    • Bug opgelost waardoor bestanden niet gedownload konden worden
    • Verschillende technische bugs opgelost
    • Fix van de export voor het Nivel
    • Bug opgelost voor zorgsoort manuele therapie voor de nieuwe telling van de aanspraakcode
    • Bug opgelost waarbij er in sommige gevallen meerdere afspraakherinneringen werden verstuurd
    • Fix voor de uniekheid van productcodes
    • Bug opgelost waarbij het standaard geselecteerde consultype niet werd voorgesteld
    • Bug opgelost waarbij specifieke GDS fouten op patiëntniveau niet werden laten zien op patiëntniveau
    • Bug bij de Exact koppeling opgelost
    • Bug opgelost voor het factureren van diensten en services door gebruikers zonder een AGB code
    • Bug opgelost voor zorgsoort podotherapie
    • Bug opgelost met het filteren van tabellen
    • Technische bugs in de calendar opgelost
    • Fix voor de het Nivel export waarbij RedenEindeZorg op 99 werd gezet
    • Fix voor SEPA toestemmingen
    • Fix een big waardoor Flux soms in het Engels werd laten zien
    • Fix beloop en duur extractie van de diagnose
    • Verschillende Mollie bugs opgeslost
    • Bug waarbij het verkeerde praktijklogo werd gekozen
26 februari 2025

Agenda sneltoetsen

Met deze update introduceert Flux sneltoetsen in de agenda, waardoor het navigeren en beheren van afspraken efficiënter wordt. Gebruikers kunnen nu direct schakelen tussen weergaven, zoekopdrachten starten en snel wijzigingen doorvoeren zonder de muis te gebruiken. Dit versnelt dagelijkse workflows en minimaliseert onderbrekingen.

Enkele handige sneltoetsen:

E wisselt tussen dag en week

T navigeert naar vandaag

navigeert naar de vorige dag

navigeert naar de volgende dag

+ . dag of week vooruit

+ , dag of week achteruit

Een overzicht van alle beschikbare sneltoetsen is te vinden in de agenda zelf en de documentatie.

  • Nieuw
    • Sneltoetsen
    • MijnDiAd is toegevoegd aan onze migratie
    • GDS waarschuwingen voor de verzamelfacturen
  • Verbeteringen
    • Extra waarschuwingen toegevoegd indien een fysiotherapeut geen DCSPH diagnose code invult voor de GDS
    • Specialisme codes zijn verwijderd voor de GDS
    • GDS retourcode 9774 en 9649 hebben extra beschrijving gekregen om deze codes beter te begrijpen
    • Versturen van afspraakherinneringen
    • Startdatum wordt nu beter afgehandeld voor de GDS
    • Het jaar filter is uitgebreid voor de omzetoverzichten
    • Verschillende kleine verbeteringen aan de GDS zijn doorgevoerd
    • Verschillende logging verbeteringen doorgevoerd
    • De XML validatie van de GDS heeft een nieuwe versie gekregen
    • De Exact koppeling is verder uitgebreid met de deptor and btw
    • Verbeteringen aan de GDS validatie
    • Formaat van de omzetspecificaties zijn aangepast
    • De GDS bestanden worden nu direct opgeslagen voordat deze verstuurd worden
    • De optie 000 is verwijderd bij de lichaamslocatie voor de GDS
    • Aanmaken van bedrijfsfacturen is verbeterd
    • Afhandelen van creditfacturen richting de zorgverzekeraar
    • Bij de Mollie integratie kan je nu verschillende betaalmethodes kiezen
    • Diagnose code 9390 wordt nu op aanspraakcode 022 gedeclareerd
    • De voorbeeldfactuur bij instellingen laat nu een GDS factuur zien in plaats van een PM304 factuur
    • De startdatum van een behandeltraject is nu aan te passen voor de GDS
    • Abonnementen kunnen nu met terugwerkende kracht worden stopgezet
    • De lichaamslocatie wordt nu alleen met de GDS meegestuurd indien dit verplicht is vanuit de zorgverzekeraar
    • De volgorde van de declaratieregels is nu standaard volgens de regels van de GDS
    • GDS aanpassingen voor Menzis doorgevoerd
    • De aanspraakcodes voor kinderen zijn aangepast in lijn met de GDS
    • Vragenlijsten kunnen niet meer verstuurd worden voor gesloten behandeltrajecten
    • Aanpassen van het behandeltraject onder de behandeltraject tab op de patiëntenpagina en in de side-panel op de medische feed
    • Retoursinformatie wordt nu weer laten zien voor ongedeclareerde prestaties, indien deze al eerder zijn ingestuurd en afgekeurd
    • Facturen en declaraties kunnen niet meer gegenereerd worden indien het behandeltraject een concept status heeft
    • Verzekeringen zonder UZOVI code worden nu beter afgevangen en kunnen worden aangepast
    • Verschillende technische verbeteringen zorgen voor een snellere ervaring in de kalender
    • Praktijk AGB-code voor de GDS
    • Eigenaar rol kan nu ook de omzetspecificaties downloaden
    • Facturatie middels de verantwoordelijke gebruiker wordt nu afgehandeld in lijn met de GDS
    • De reden einde zorg kan nu veel makkelijker worden ingevuld bij het een eindevaluatie
    • Btw instellen voor abonnementen is verbeterd
    • Datum afsluiten behandeltraject is toegevoegd aan de data explorer
    • GDS autovalidatie is verbeterd aan de hand van praktijkvoorbeelden
    • Bekende maildomeinen zijn uitgebreid
    • Overige prestatie indicaties zijn aan de GDS toegevoegd
    • Filterverbeteringen aan de data explorer toegevoegd
    • Volgorde van de standaardafspraken kunnen nu in de agenda's worden aangepast
  • Bugs
    • Fix: bij deels afgekeurde GDS declaraties werden de afkeuringen op regelniveau niet laten zien
    • Fix: XSD validatie bij de GDS
    • Verschillende technische bugs opgelost
    • Verschillende UX bugs opgelost
    • Opgelost: PKCS#10 certificaten kunnen weer worden gedownload
    • Fix: verantwoordelijke gebruiker wordt als normale gebruiker ingepland in de online planner
    • Opgelost: probleem met de Mollie link voor betalingen
    • Fix: het geboortedatum veld wordt niet meer automatisch ingevuld
    • Fix: validatie fouten opgelost
    • Fix: pakketafspraken worden niet altijd verwerkt
    • Fix: pakketafspraken worden niet verwerkt worden
    • Opgelost: probleem met de Qualizorg integratie
    • Fix: extra mailtekst bij de standaard mailtekst werd soms niet meegestuurd
    • Opgelost: de tijd in dagen kan nu aan de betalingsherinneringen worden toegevoegd
    • Bug: omzetten werden niet altijd opgehaald in de omzetgrafieken
    • Fix: switch voor automatische factuur herinneringen werkte niet
    • Fix: beschikbaarheid in de agenda bij verwijderende afspraaktypes
    • Bug: automatische COV check wordt nu frequenter uitgevoerd
    • Opgelost: abonnementsfacturen werden niet altijd verstuurd
    • Opgelost: afspraakherinneringen werden niet altijd verstuurd na het aanpassen van een afspraak
    • Fix: voorkomen van samenvoegen van GDS en PM304 facturen
12 januari 2025

Contracten voor 2025

Deze jaarovergang brengt voor paramedische praktijken extra complexiteit met zich mee, vooral met de invoering van de Generieke Declaratiestandaard (GDS).

Met de invoering van de GDS per 1 januari 2025 zijn contracten en declaratieprocessen aangepast aan de nieuwe standaard. Dit betekent dat alle facturatie volgens het GDS-formaat moet verlopen, inclusief facturen die direct naar patiënten gaan. Flux ondersteunt deze verandering volledig door automatisch het juiste declaratieformat te hanteren.

Daarnaast zijn de standaard zorgverzekeringscontracten voor 2025 bijgewerkt. De nieuwe contractstructuren per verzekeraar, inclusief bijbehorende tarieven en vergoedingen, zijn beschikbaar als configureerbare templates. Gebruikers kunnen specifieke contracten selecteren en aanpassen op basis van hun eigen praktijkvoering.

De volgende lijsten zijn geüpdatet voor 2025 en voldoen nu aan de GDS:

  • De diagnostische codelijst voor fysiotherapie
  • De chronische codelijst voor fysiotherapie
  • De diagnostische codelijst voor podotherapie
  • De prestatiecodes en prestatiecodelijsten voor paramedische zorg

Om de overgang te vergemakkelijken, zijn er verbeteringen in de tariefinstellingen:

  • Tarieven hebben een geldigheidsduur, zodat bestaande tarieven uit 2024 correct blijven en nieuwe tarieven voor 2025 automatisch worden toegepast.
  • Praktijken kunnen tariefwijzigingen vooraf instellen en deze op een specifieke datum laten ingaan.
  • Behandelingen uit 2024 worden gefactureerd volgens de oude tarieven, terwijl behandelingen uit 2025 automatisch onder de nieuwe contractvoorwaarden vallen.

Met deze verbeteringen zorgt Flux ervoor dat paramedische praktijken zorgeloos kunnen overstappen naar het nieuwe declaratiestelsel en het jaar goed kunnen beginnen. 🚀

  • Verbeteringen
    • Abonnementen kunnen nu tijdelijk stopgezet or onderbroken worden
    • De omzetspecificatie is verder uitgebreid
    • Op de app pagina van Mollie kan je nu jouw on-boarding voor Mollie volgen
    • De logging van gebruikersacties verder verbeterd
    • Kleine aanpassingen om nog beter te kunnen zoeken
    • De heat-map grafiek op de business intelligence pagina van het percentage beschikbaarheid
    • Technische verbeteringen aan de boekhoudkoppelingen, met uitzondering van Moneybird en Twinfield
    • Verbeteringen aan de webhooks doorgevoerd
    • Verbeteringen aan factuur PDFs op basis van de GDS feedback uit de markt
    • PREM aanvragen voor podotherapeuten
    • Contracten voor 2025 kunnen nu makkelijker worden geselecteerd
    • Grote patiëntenbestanden voor migratie kunnen nu worden upgeload
    • Nieuwe betalingsmethodes toegevoegd aan de Mollie app
    • Het BSN nummer wordt nu vanuit de COV check opgeslagen indien het BSN nummer nog niet bekend was
    • Startdatum van het behandeltraject wordt nu expliciet weergegeven en kan worden aangepast
    • Leesbaarheid van de standaard emails zijn verbeterd
    • Tooltips aan de factuur aanmaken pagina toegevoegd
  • Bugs
    • Verschillende problemen met de het Nivel export verholpen
    • Fix: probleem met het online inplannen van patiënten
    • Fix: probleem met de recall verholpen
    • Opgelost: GDS en PM304 facturen konden onder specifieke omstandigheden toch samengevoegd worden
    • Verschillende technische problemen opgelost
    • Fix: opslaan van BSN nummers bij geautomatiseerde COV checks
    • Fix: zorgvergoedingen app leek uit te staan, ook al stond deze aan
    • Gebruikers kunnen nu makkelijker verwijderd worden
    • Fix: probleem met de Twinfield koppeling
22 december 2024

GDS restitutienota voor paramedici

Vanaf 1 januari 2025 gaat de Generieke Declaratiestandaard (GDS) in voor de paramedische zorg. Dit betekent dat alle paramedici hun declaraties volgens het GDS-formaat moeten indienen. Ook facturen die direct naar de patiënt gaan, moeten aan dit format voldoen.

Flux ondersteunt deze overgang volledig. Voor zorg die wordt geleverd vanaf 1 januari 2025 past Flux het factuurformat automatisch aan naar de nieuwe standaard. Voor behandelingen die vóór 31 december 2024 hebben plaatsgevonden, blijft de oude declaratiestandaard van kracht. Dit betekent dat er tijdelijk twee standaarden naast elkaar bestaan.

Gebruikers van Flux hoeven hier niets voor te doen. Het systeem herkent automatisch welke standaard van toepassing is en verwerkt de declaraties en facturen volgens de juiste standaard.

  • Nieuw
    • GDS restitutienota voor diëtiek
    • GDS restitutienota voor podotherapie
    • GDS restitutienota voor Logopedie
  • Verbeteringen
    • Flux gaat nu beter om als de SBV-Z dienst om BSN nummers op te halen uitval heeft
    • Lichaamslocatie aanpassen toegevoegd aan het behandeltraject
    • Ontbrekende lichaamslocaties in actieve behandeltrajecten vanuit de GDS is toegevoegd aan de werklijst
    • Om declaratieproblemen te voorkomen zijn de volgende acties aan de werklijst toegevoegd: missende diagnosecode en missende verwijzing bij een chronisch traject
    • Labels met een status onplanbaar is toegevoegd
    • Alleen beschikbare behandelaren worden nu geselecteerd als je navigeerd tussen dagen in de calender
    • NPRS voorrang gegeven boven de VAS
    • Verschillende typen behandelaren kunnen nu in de boekhouding worden meegenomen. Dit geldt alleen voor de Exact koppeling
    • Producten worden beter afgehandeld in de Exact koppeling
    • Verschillende verbeteringen op het gebied van informatie beveiliging
    • Tijdens het facturen kan afgehandeld nu niet alleen per regel, maar ook per batch gebruikt worden
    • E-mails kunnen nu worden aangepast voor het uitvragen van de vragenlijsten en recalls
    • Verschillende tooltips toegevoegd in de medical feed
    • Factuurinstellingen zijn verbeterd en de documentatie is toegevoegd
    • Documentatie voor abonnementsinstellingen is nu beschikbaar
    • Behandelplannen zijn nu ook beschikbaar in consulten onder beleid
    • Betaalopties zijn hernoemd ter verduidelijking
    • Verbeteringen aan de Twinfield koppeling zijn doorgevoerd
    • De COV controle verwijdert nu een incorrecte zorgverzekering in januari 2025
    • Waarschuwingen voor zorgverzekeraar CZ toegevoegd
    • Data imports voor migraties aangepast voor de GDS
    • Data export functionaliteiten verbeterd
    • De automatische CSI codes worden nu gekozen op basis van de GDS per 1 januari 2025
    • De prestatiecodes en prestatiecodelijsten zijn aangepast op basis van de GDS
    • Prestatiecode 1200 kan niet meer gebruikt worden voor kinderen
    • Het aanmaken van nieuwe contracten voor 2025 is verbeterd
    • Het gewerkte uren overzicht is verbeterd en kan nu makkelijk geëxporteerd worden
    • Je hebt nu meer tijd voor de 2FA bij het inloggen
    • De PREM aanvraag verloopt automatisch gebaseerd op de geldende in- en exclusie criterie, maar de PREM aanvraag kan nu ook nadrukkelijk gestart worden vanuit de eindevaluatie
    • Kleine kleuraanpassingen in de agenda voor de dark modus
    • De intake workflow voor het eerste consult is verbeterd voor de logopedie
  • Bugs
    • Opgelost: Agenda slots worden soms laten zien als een behandelaar niet beschikbaar is
    • Fix: Voorbeeld PDF wordt niet laten zien
    • Opgelost: De intake maakte in sommige gevallen een tweede intake aan
    • Fix: Bug met online inplannen
    • Fix: Probleem met de abonnementen
    • Opgelost: Navigeren door de behandelaren in de agenda
    • Fix: Externe links in de medical feed
    • Opgelost: COV controle wordt nu uitgevoerd na het invullen van een BSN nummer
    • Fix: VAS voor de het Nivel koppeling
    • Verschillende technische bugs opgelost
    • Fix: Bug met de tabs op de patiëntenpagina
    • Fix: Patient kon geen afspraak inplannen met een geboortedatum in de toekomst
    • Fix: Spelfouten
    • Fix: Aanpassingen aan het behandeltraject
    • Fix: Header en footer van brieven werden soms niet meegenomen bij het genereren van een PDF
    • Verschillende bugs met de data import voor migraties opgelost
    • Minor fix voor dark modus
    • Fix: Bug waarbij een credit geconsumeerd kon worden zonder afspraak
    • Fix: tekstgrootte in de medical feed
    • Fix: email template laadde some onvolledig
    • Fix: export van invoice items vanuit het financiële overzicht
    • Opgelost: soms kwam een verwijderd behandeltraject toch in het financiële overzicht
20 december 2024

Dark modus

Flux ondersteunt nu dark modus, een visuele instelling die de interface aanpast naar donkere tinten. Deze functie is ontworpen om het werken met Flux comfortabeler te maken en vermoeidheid van de ogen te verminderen door het beperken van blauw licht.

  • Donkere interface: Een moderne, rustige uitstraling die minder belastend is voor de ogen
  • Automatische modus: Flux volgt standaard je systeeminstellingen en schakelt automatisch tussen lichte en dark modus
  • Handmatige instelling: Je kunt dark modus ook zelf in- of uitschakelen via het account menu

Je kunt de dark modus zelf makkelijk instellen, lees hiervoor de documentatie.

  • Nieuw
    • Donkere modus toegevoegd voor een rustiger visueel thema, ideaal voor gebruik 's avonds en in omgevingen met weinig licht
    • Documentatie toegevoegd
    • SKF-vragenlijstschema's toegevoegd, zodat deze eenvoudig geïntegreerd kunnen worden in het behandeltraject
    • Abonnementen kunnen nu worden aangepast voor meer flexibiliteit in het beheer
    • PREMs worden nu automatisch verstuurd na het sluiten van het behandeltraject, wat het proces verder automatiseert
    • Het patiëntinschrijfformulier kan nu eenvoudig worden gereset
    • De declaratieperiode wordt nu automatisch ingekort voor een efficiëntere verwerking
    • Label checks toegevoegd
    • De hoofdbehandelaar kan nu worden geselecteerd
    • Reply-to veld kan nu voor recalls en emails worden ingesteld
    • Meerder email templates zijn nu zelf in te stellen
    • Patiënten kunnen nu gezocht worden op telefoonnummer
    • 4DKL vragenlijst kan nu zelf door de patiënt ingevuld worden
    • De LDF data aanlevering kan nu automatisch
    • Locatie icoon aangepast
    • Weeknummers toegevoegd
  • Verbeteringen
    • Prijssuggesties bij contracttarieven voor paramedische disciplines buiten de fysiotherapie worden nu weergegeven, wat de facturatie vergemakkelijkt
    • Afspraaknamen moeten nu uniek zijn voor het online inplannen van patiënten, om verwarring te voorkomen
    • Het type zorgfactuur wordt nu eerst bepaald door de discipline, in plaats van door de gebruiker, voor een meer accurate verwerking
    • Gebruikers kunnen nu onder bepaalde omstandigheden meerdere disciplines beheren, wat flexibiliteit toevoegt aan de praktijkvoering
    • De afspraakherinneringen zijn aangepast voor een betere communicatie met patiënten
    • Het CSI-code veld op facturen is verbeterd wanneer de gebruiker een fysiotherapeut is, voor een correctere weergave
    • Verbeteringen doorgevoerd om inkomende afspraakverzoeken vanuit de online planner sneller in Flux te kunnen afhandelen
    • Je kunt nu een machtiging toevoegen aan het behandeltraject zonder een verwijzing te hebben toegevoegd
    • De Qualiview integratie ondersteund nu meerdere type zorgverleners, i.e. fysiotherapeuten en logopedisten hoeven geen aparte Qualiview aansluiting meer
    • Patiënten recalls zijn verbeterd
    • Preview aan de recalls toegevoegd
    • Kleine verbeteringen binnen het declaratieproces doorgevoerd
    • Technische verbeteringen aan onze infrastructuur doorgevoerd
    • Verbeteringen aan de export van het Nivel
    • De mobiele versie van Flux is verbeterd
    • Verbeteringen aan de Twinfield API doorgevoegd
    • Het Nivel ontvangt nu ook de vragenlijsten die door de patiënt zijn ingestuurd. Deze vragenlijsten worden ook als zodanig gekenmerkt
    • De AGB-declarant kan nu per contract worden ingesteld
    • Labels zijn toegevoegd voor niet declareerbare patiënten lijst
    • Waarschuwing voor automatische incasso's kunnen nu worden ingesteld
    • Synchronisatie van afspraaktypen toegevoegd in de kalender voor afspraakvoorstellen
    • Modal voor pakketafspraken is verbeterd
    • Lijst met 'mijn patiënten' vanuit het patiëntenoverzicht
  • Bugs
    • Opgelost: Afspraken konden niet worden ingepland als de zorgverzekeraar niet bekend was
    • Hersteld: De patiëntfactuur aanmaakpagina kon niet worden geopend
    • Fix: Probleem met de UUID opgelost
    • Verholpen: AGB-code van verwijzers in het behandeltraject werkte soms niet correct
    • Opgelost: De patiëntfoto werd soms niet weergegeven
    • Diverse technische bugs opgelost
    • Verholpen: Probleem met HealthTrain functionaliteit
    • Fix: Probleem met de het Nivel-export aangaande diagnosecodes
    • Hersteld: Vragenlijsten toonden slechts één waarde bij het scoreverloop wanneer maar één score was ingevuld
    • Opgelost: Bug waarbij geen patiënt werd gekoppeld aan een online geplande afspraak
    • Hersteld: Onder specifieke omstandigheden konden patiënten geen online afspraak maken
    • Fix: Probleem met de AGB-codes van specialisten/verwijzers in het behandeltraject opgelost
    • Opgelost: Probleem met de self-service import service van Flux waardoor bepaalde bestanden niet konden worden upgeload
    • Opgelost: Probleem met de beschikbaarheid bij het herplannen van een afspraak bij een andere behandelaar
    • Fix: De berichten vanuit de SBV-Z dienst met incomplete data worden nu correct afgehandeld
    • Opgelost: Recalls worden nu ook verstuurd na het verwijderen van een afspraak
    • Fix: Bij het met de hand aanmaken van een factuur naar een patiënt werd een oude prijs gesuggereerd
    • Fix: Het selecteren van verzekeringen bij het met de hand aanmaken van een factuur naar de patiënt
    • Opgelost: Het splitsen van een deelfactuur vanuit een verzamelfactuur naar een individuele patiënt zette een datum op de conceptfactuur