Zorgverleners kunnen nu dieper inzicht krijgen in hun omzetstromen. De functie voor omzetinzichten biedt uitgebreide analyse tools en rapportage mogelijkheden, waarmee zorgverleners hun financiële prestaties beter kunnen begrijpen en optimaliseren.
Het nieuwe dashboard biedt een overzicht van de totale omzet, opgesplitst naar belangrijke statistieken zoals type behandelingen, soort omzet, zorgverlener en tijdsperioden. Dit overzicht helpt zorgverleners snel hun financiële gezondheid te beoordelen en trends te identificeren.
Gebruikers kunnen gedetailleerde rapporten genereren die de omzet per dienst, zorgverlener en locatie belichten. Deze rapporten bieden gedetailleerde inzichten in welke diensten het meest winstgevend zijn, waardoor zorgverleners weloverwogen beslissingen kunnen nemen over het inzetten van capaciteit en dienstenaanbod.
Deze verbeteringen stellen zorgverleners in staat om hun omzetbronnen effectiever te begrijpen en te beheren.
Nieuwe functies en verbeteringen
De unieke ID voor de zorgverzekeraar (UZOVI code) is toegevoegd aan de factuurregels in het gegevensoverzicht, waardoor duidelijke identificatie en het volgen van de verantwoordelijke verzekeraar voor elke factuur mogelijk is
Factuurregels in claimbestanden worden nu correct gesorteerd op datum, waardoor de gegevens in de juiste chronologische volgorde worden weergegeven
Een probleem met het aanmaken van dubbele afspraken bij het plannen via mobiel is opgelost, waardoor per actie slechts één afspraak wordt geboekt
Een probleem dat verhinderde dat de subtabblad bedrijfsfacturen voor sommige gebruikers verscheen, is opgelost, waardoor alle gebruikers toegang hebben tot deze functie
De omzet specificatie kan nu direct worden bekeken zonder deze te hoeven downloaden, wat voor gemakkelijker en sneller toegang tot gedetailleerde financiële informatie zorgt
Omzetspecificaties worden nu gesorteerd op de datum van behandeling
Afspraak sorteren toegevoegd in export en afspraakstatus toegevoegd
De afronding van no-show percentages is nauwkeuriger gemaakt. Gebruikers hebben nu een zeer nauwkeurig no-show percentage
De afspraakopmaak is aangepast om locaties te ondersteunen
Instellingen en filters in de data explorer zijn nu alfabetisch geordend, waardoor het gemakkelijker is om de gewenste opties te vinden en te selecteren.
Een probleem waarbij de verkeerde locatie werd weergegeven voor de eerst aangeklikte afspraak is opgelost, zodat de juiste locatie onmiddellijk na selectie wordt getoond
Een probleem met het Vektis-certificaatpad is opgelost, wat zorgt voor de juiste toegang en functionaliteit voor AGB code gebruik
De functie voor omzetraming is hersteld zodat de juiste waarden worden weergegeven, wat zorgt voor accurate financiële projecties
Een probleem waarbij afspraken tijdsloten soms inconsistent werkten bij de eerste selectie is opgelost
Tooltips voor modals zijn hersteld, zodat ze correct worden weergegeven en de beoogde begeleiding of informatie bieden
Een bug met betrekking tot de timing van evenementen is opgelost, zodat evenement tijden correct worden weergegeven en afgehandeld
We hebben nieuwe functionaliteit toegevoegd om terugkerende afspraken gemakkelijk te plannen voor patiënten met de volgende opties:
Stel in hoeveel afspraken je nodig hebt voor totaal aantal afspraken
Zet een einddatum voor de herhaalafspraak en maak zo een reeks afspraken
Wanneer een afspraak overlapt krijgt de gebruiker een melding
Kies tussen wekelijkse of tweewekelijkse of meervoudige intervallen voor je terugkerende of herhaal afspraken
Je kunt nu terugkerende afspraken plannen over een bepaalde periode, zoals een wekelijkse behandeling voor 8 weken. Bovendien kun je een behandeltraject tot X weken van tevoren in de agenda plannen, inclusief de belangrijke mijlpalen.
Nieuwe functionaliteiten
Snippets toegevoegd aan alle medische updates
Diverse vragenlijsten toegevoegd
Functionaliteit toegevoegd om gebruikers het type zorgverlener te laten instellen zonder afhankelijk te zijn van de AGB-code. Dit zorgt voor een nauwkeurige toewijzing van zorgverlenerstypes, zelfs wanneer de AGB-code niet beschikbaar of niet duidelijk is
Mogelijkheid geïmplementeerd om een zorgverlenerstype toe te wijzen aan gebruikers die nog geen AGB-code hebben, zoals stagiairs, wat flexibiliteit biedt bij het beheren van gebruikersrollen
Patiëntinformatie toegevoegd aan de factuurregels in de gegevensverkenner
Patiëntlabel toegevoegd aan de export van factuurregels voor betere identificatie en tracking
Nieuwe rol toegevoegd voor zorgverleners met beperkte financiële zichtbaarheid
Gebruikers toegevoegd aan de gegevensverkenner weergave van factuurregels
Behandelingsdatum toegevoegd aan de claim geschiedenis
Functionaliteit toegevoegd om alle afspraken voor een enkele patiënt te exporteren
Standaard Nederlandse feestdagen toegevoegd aan de agenda’s
Functionaliteit toegevoegd om geslacht weer te geven in de detail weergave component doorheen Flux
Validatie geïmplementeerd om te voorkomen dat een afspraakvoorstel wordt aangemaakt met een toekomstige geboortedatum
Functionaliteit bijgewerkt om te voorkomen dat afspraken worden aangemaakt met meerdere patiënten zonder een groepsafspraaktype
UI-wijziging naar een zwevend tooltip
Inactieve patiënten zijn minder prioriteit gekregen in zoekresultaten. Actieve patiënten verschijnen nu vóór inactieve patiënten in de zoekresultaten
Verwijzingsexport bijgewerkt om geïmporteerde tekst uit medische updates op te nemen
Tooltip maximale breedte aangepast om te voorkomen dat deze te groot wordt, vooral in scenario's waar gebruikers veel tags hebben, zoals in de afspraakgeschiedenis
Patiënten kunnen nu correct hun geboortedatum invullen tijdens online planning op iOS
Probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was een nieuwe patiënt aan te maken vanuit een voorgestelde afspraak
Probleem opgelost waarbij het zoeken naar patiënten op geboortedatum niet correct functioneerde
Probleem opgelost waarbij bedrijfsfacturen niet werden weergegeven in de declaratiegeschiedenis op het financiële tabblad in het patiëntendossier
Probleem opgelost waarbij voorgestelde afspraken niet konden worden opgeslagen
Probleem opgelost waarbij het niet mogelijk was een creditfactuur aan te maken als de factuur gedeeltelijk was gecrediteerd in meerdere stappen
Probleem opgelost waarbij de beschikbaarheid op één dag in de online planningsfunctie werkte zoals verwacht
Probleem opgelost waarbij creditwaarschuwingen niet verschenen op het tabblad afspraken
Bug met het BSN opgelost
Probleem opgelost waarbij het totaalbedrag niet werd bijgewerkt bij het samenvoegen van claims over verschillende perioden
Probleem opgelost waarbij gebruikers niet werden weergegeven op het tabblad afspraken
Het migratieproces is nu uiterst eenvoudig—je kunt je praktijkgegevens zelf overzetten. Sleep gewoon de exportbestanden van Intramed naar de Flux in de upload tool en de conversie loopt vanzelf.
De importtool van Flux stemt de data van Intramed automatische af op het Flux data model voor geautomatiseerde gegevensconversie, waardoor handmatige invoer en fouten worden verminderd
Wij ondersteunt de volledige overdracht van patiëntendossiers, afspraken, declaratie en facturatie-informatie en andere kritieke gegevens vanuit Intramed. Je kunt zelf jouw gegeven uit Intramed exporteren
Je kan dan gebruikmaken van onze aanpasbare importopties. Dit biedt flexibiliteit in de gegevensselectie, zodat je precies kunt kiezen wat je wilt migreren
Met deze tools wordt de overstap van Intramed naar Flux eenvoudiger en betrouwbaarder, waardoor je de continuïteit in je werkzaamheden behoudt terwijl je overstapt naar een robuuster systeem.
Import op basis van de gratis Intramed export
We bieden twee importtools aan voor gegevens uit Intramed, gebaseerd op de opties die Intramed biedt voor de export van jouw praktijkgegevens. Deze tool is speciaal ontworpen voor de gratis versie van de Intramed export. Echter raden wij vanuit Flux ten zeerste aan om voor de uitgebreidere betaalde export van Intramed te kiezen, omdat deze een betere datakwaliteit biedt.
Houd er rekening mee dat gegevens die niet beschikbaar zijn voor export niet in ons systeem kunnen worden geïmporteerd.
Voor zorg en diensten waarvoor je geen contract hebt afgesloten of zelfs geheel buiten de contracten valt hebben wij nieuwe prepaid functie ontwikkeld. Hiermee kunnen patiënten vooraf credits afnemen en deze later inwisselen voor zorg.
Op deze manier kan je een rittenkaart aan patiënten aanbieden. Het voordeel van een rittenkaart is dat er in één keer een groot bedrag wordt betaald door de patiënt, bijvoorbeeld via iDEAL, welke direct beschikbaar komt voor de praktijk. Daarbij geeft het de patiënt de flexibiliteit wanneer de patiënt deze credits wilt inzetten.
Je kan verschillende producten aanmaken binnen Flux—zowel btw vrijgesteld als btw-belast. Een product kan dus naast een prijs in euro’s ook een prijs in credits hebben.
Je kan als praktijk aangeven hoeveel credits een bepaald product kost voor de patiënt. Tevens kan er aan een credit een intern tarief gekoppeld worden voor de eventuele prestatiecompensatie van een behandelaar. De praktijk kan hierdoor per credit aangeven wat het interne tarief is dat een behandelaar aan de rit verdient. Het product wordt vervolgens aan een behandeling gekoppeld.
Een patiënt koopt credits en betaald deze middels iDEAL. De credits worden automatisch gereserveerd wanneer een daarvoor in aanmerking komende behandeling wordt gepland. De credits worden geconsumeerd als de behandeling is uitgevoerd.
De vooruitbetaalde credits worden als ritten opgeslagen in de wallet van de patiënt. Wanneer een patiënt een rittenkaart koopt, worden de credits bijgeschreven in hun wallet. Wanneer de patiënt een behandelingen heeft gehad, wordt naar rato de bijbehorende credits automatisch verbruikt, wat zorgt dat dit hele geheel goed te volgen is.
Voor iedereen makkelijk te volgen
Zowel patiënten als zorgverleners kunnen eenvoudig het resterende saldo in de wallet van de patiënt volgen. Gebruikte en resterende credits met de bijbehorende behandeling zijn zo duidelijk in beeld gebracht, de patiënt en zorgverlener zijn altijd op de hoogte van de resterende tegoeden.
Deze nieuwe functionaliteit maakt het makkelijk voor patiënten om extra behandelingen bij te kunnen kopen of aanvullende diensten af te nemen. De rittenkaart kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor oefengroepen, yoga, pilates, personal training, massage of voor aanvullende behandelingen fysiotherapie wanneer de zorgverzekeraar de behandeling niet dekt.
Voor de praktijk en de zorgverlener zijn credits eenvoudig in gebruik, de tracking goed te volgen en bovenal haalt het de cashflow naar voren.
Nieuwe functies en verbeteringen
Optie afspraak Ja / Nee toegevoegd aan de weergave van factuur regel informatie in de data explorer
Een geautomatiseerde bestandsimportservice toegevoegd om de migratie van oude systemen te vergemakkelijken
Functionaliteit bijgewerkt om meerdere creditfacturen toe te staan voor één factuurinvoer in gevallen van gedeeltelijk gecrediteerde facturen op basis van informatie uit daaropvolgende declaraties van zorgverzekeraars (bami salami)
Locatie toegevoegd aan de data explorer in de factuur invoer view
De knop Verwijderen in het patiënt gedeelte bijgewerkt om verwarring te verminderen. De knop geeft nu duidelijk aan dat het gaat om het verwijderen van een conceptconsult en niet om het verwijderen van de patiënt, om verwarring voor gebruikers te voorkomen
Probleem opgelost waarbij het aanmaken of bijwerken van een gebruiker met een verantwoordelijke gebruikersaanduiding niet correct functioneerde
Probleem opgelost met de filter voor factuurstatus die niet filterde op vertaalde waarden
Probleem opgelost waarbij het bewerken van een zorgplan met toestemming niet correct werkte
Probleem opgelost waarbij een concept productfactuur niet kon worden opgeslagen zonder adres
Probleem opgelost waarbij gedeeltelijk gecrediteerde facturen die naar patiënten werden gestuurd, ten onrechte het volledige bedrag voor één specifieke zorgverzekeraar weergeven
Probleem opgelost met de chronische statusindicator voor een behandelplan op het tabblad financiën in het patiëntendossier
Probleem opgelost waarbij het toevoegen van een afspraaktype aan online planning met een enkele gekoppelde locatie een fout veroorzaakte
Probleem opgelost waarbij niet alle zoekresultaten van facturen werden weergegeven
Probleem opgelost waarbij een nieuwe patiënt niet werd toegevoegd aan een bestaande, niet-opgeslagen afspraak die zonder patiënt was gemaakt. Nu wordt de patiënt correct toegevoegd aan de niet-opgeslagen afspraak, zelfs als deze in het verleden is gemaakt, wat consistentie garandeert met het gedrag van nieuwe niet-opgeslagen afspraken
Probleem opgelost waarbij de actie Bekijken in de melding na het genereren van een factuur niet werkte
Probleem opgelost waarbij oudere facturen uit 2023 niet naar de zorgverzekeraar konden worden gestuurd voor creditering, ondanks dat de patiënt verzekerd was en contracten en prijzen voor 2023 had. De optie is nu uitgebreid om creditering van deze facturen mogelijk te maken naar de standaard zorgverzekeraar
Probleem opgelost waarbij facturen met btw aan bedrijven niet voldeden aan het vastgestelde herinneringsschema
Conceptfactuur met 0 regels of lijnitems opgelost
Probleem opgelost waarbij medische updates verloren gingen als er een fout optrad tijdens het opslaan, zoals een netwerkfout, door de offline auto-save functionaliteit uit te breiden
Probleem opgelost waarbij de functie Alles in batch genereren facturen oversloeg die waren gecrediteerd, specifiek voor btw-facturen aan bedrijven
Probleem opgelost waarbij het koppelen van een afspraak deze niet automatisch selecteerde. Voorheen leidde het klikken op de pijl op het tabblad afspraken op de patiëntenpagina de gebruiker door zonder de afspraak te selecteren
Het migratieproces is nu uiterst eenvoudig—je kunt je praktijkgegevens zelf overzetten. Sleep gewoon de exportbestanden van Incura naar de Flux in de upload tool en de conversie loopt vanzelf.
De importtool van Flux stemt de data van Incura automatische af op het Flux data model, waardoor handmatige invoer en fouten worden verminderd.
Ondersteunt de volledige overdracht van patiëntendossiers, afspraken, declaratie en facturatie-informatie en andere kritieke gegevens vanuit Incura.
Biedt flexibiliteit in de gegevensselectie, zodat je precies kunt kiezen wat je wilt migreren.
Foutafhandeling en rapportage
Met deze tools wordt de overstap van Incura naar Flux eenvoudiger en betrouwbaarder, waardoor je de continuïteit in je werkzaamheden behoudt terwijl je overstapt naar een robuuster systeem.
Data export uit Incura
Houd er rekening mee dat gegevens die niet beschikbaar zijn voor export niet in ons systeem kunnen worden geïmporteerd.
Zorgverleners kunnen nu een export genereren vanuit Flux die voldoet aan de specifieke werkervaringseis van het BIG-herregistratie. De export biedt een maandelijks overzicht per gebruiker, inclusief essentiële gegevens zoals:
Datum van dienstverlening
Duur van de afspraak
Type afspraak
Deze export is ontworpen om te voldoen aan de eisen van BIG, waarbij het document een directe output van het systeem (zoals een afdruk of schermafbeelding) moet zijn en geen excel-bestand, wat niet is toegestaan. De export toont duidelijk de naam van de softwareapplicatie: Flux, de naam van de gebruiker, de dekkingsperiode, behandelingen en het totale aantal gewerkte uren, waardoor het eenvoudig is om de totale gewerkte uren per maand te berekenen.