Flux ondersteunt nu dark modus, een visuele instelling die de interface aanpast naar donkere tinten. Deze functie is ontworpen om het werken met Flux comfortabeler te maken en vermoeidheid van de ogen te verminderen door het beperken van blauw licht.
Donkere interface: Een moderne, rustige uitstraling die minder belastend is voor de ogen
Automatische modus: Flux volgt standaard je systeeminstellingen en schakelt automatisch tussen lichte en dark modus
Handmatige instelling: Je kunt dark modus ook zelf in- of uitschakelen via het account menu
PREMs worden nu automatisch verstuurd na het sluiten van het behandeltraject, wat het proces verder automatiseert
Het patiëntinschrijfformulier kan nu eenvoudig worden gereset
De declaratieperiode wordt nu automatisch ingekort voor een efficiëntere verwerking
De hoofdbehandelaar kan nu worden geselecteerd
Reply-To: kan nu voor recalls en emails worden ingesteld
Meerder email templates zijn nu zelf in te stellen
Patiënten kunnen nu gezocht worden op telefoonnummer
4DKL vragenlijst kan nu zelf door de patiënt ingevuld worden
De LDF data aanlevering kan nu automatisch
Prijssuggesties bij contracttarieven voor paramedische disciplines buiten de fysiotherapie worden nu weergegeven, wat de facturatie vergemakkelijkt
Afspraaknamen moeten nu uniek zijn voor het online inplannen van patiënten, om verwarring te voorkomen
Het type zorgfactuur wordt nu eerst bepaald door de discipline, in plaats van door de gebruiker, voor een meer accurate verwerking
Gebruikers kunnen nu onder bepaalde omstandigheden meerdere disciplines beheren, wat flexibiliteit toevoegt aan de praktijkvoering
De afspraakherinneringen zijn aangepast voor een betere communicatie met patiënten
Het CSI-code veld op facturen is verbeterd wanneer de gebruiker een fysiotherapeut is, voor een correctere weergave
Verbeteringen doorgevoerd om inkomende afspraakverzoeken vanuit de online planner sneller in Flux te kunnen afhandelen
Je kunt nu een machtiging toevoegen aan het behandeltraject zonder een verwijzing te hebben toegevoegd
Patiënten recalls zijn verbeterd
Preview aan de recalls toegevoegd
Kleine verbeteringen binnen het declaratieproces doorgevoerd
Technische verbeteringen aan onze infrastructuur doorgevoerd
Verbeteringen aan de export van het Nivel
De mobiele versie van Flux is verbeterd
Verbeteringen aan de Twinfield API doorgevoegd
Het Nivel ontvangt nu ook de vragenlijsten die door de patiënt zijn ingestuurd. Deze vragenlijsten worden ook als zodanig gekenmerkt
De AGB-declarant kan nu per contract worden ingesteld
Labels zijn toegevoegd voor niet declareerbare patiënten lijst
Waarschuwing voor automatische incasso's kunnen nu worden ingesteld
Synchronisatie van afspraaktypen toegevoegd in de kalender voor afspraakvoorstellen
Modal voor pakketafspraken is verbeterd
Lijst met 'mijn patiënten' vanuit het patiëntenoverzicht
Opgelost: Afspraken konden niet worden ingepland als de zorgverzekeraar niet bekend was
Hersteld: De patiëntfactuur-aanmaakpagina kon niet worden geopend
Fix: Probleem met een onbekende UUID opgelost
Verholpen: AGB-code van verwijzers in het behandeltraject werkte niet correct
Opgelost: De patiëntfoto werd soms niet weergegeven
Diverse technische bugs opgelost
Verholpen: Probleem met HealthTrain-functionaliteit
Fix: Probleem met de het Nivel-export aangaande diagnosecodes
Hersteld: Vragenlijsten toonden slechts één waarde bij het scoreverloop wanneer maar één score was ingevuld
Opgelost: Bug waarbij geen patiënt werd gekoppeld aan een online geplande afspraak
Hersteld: Onder specifieke omstandigheden konden patiënten geen online afspraak maken
Fix: Probleem met de AGB-codes van specialisten/verwijzers in het behandeltraject opgelost
Opgelost: Probleem met de self-service import service van Flux waardoor bepaalde bestanden niet konden worden upgeload
Opgelost: Probleem met de beschikbaarheid bij het herplannen van een afspraak bij een andere behandelaar
Fix: De berichten vanuit de SVB-Z dienst met incomplete data worden nu correct afgehandeld
Opgelost: Recalls worden nu ook verstuurd na het verwijderen van een afspraak
Fix: Bij het met de hand aanmaken van een factuur naar een patiënt werd een oude prijs gesuggereerd
Fix: Het selecteren van verzekeringen bij het met de hand aanmaken van een factuur naar de patiënt
Opgelost: Het splitsen van een deelfactuur vanuit een verzamelfactuur naar een individuele patiënt zette een datum op de conceptfactuur
De Generieke Declaratie Standaard (GDS801) 2.0 vereenvoudigt en verbetert declaraties in de zorg. Vanaf 1 januari 2025 is deze nieuwe standaard verplicht voor paramedische zorg. Oudere prestaties blijven via de PM304-standaard lopen.
De onderscheidingen links, rechts, of beiderzijds zijn waar relevant opgenomen voor aandoeningen in de GDS. Deze kunnen vanaf nu worden vastgelegd binnen een behandeltraject omdat deze informatie vereist is voor declaraties.
Binnen de GDS is het behandeltraject veel belangrijker geworden voor het declareren. Om binnen een behandeltraject duidelijk te maken welke prestatie bij welk traject hoort, voorziet Flux elk traject van een uniek zorgtrajectnummer. Dit nummer wordt automatisch meegestuurd in elke GDS-declaratie, wat een eenduidige identificatie van het traject garandeert.
Flux stuurt nu de volgende gegevens mee in het declaratiebestand:
Startdatum behandeltraject (eerste afspraak binnen het traject)
Bij wijzigingen in deze gegevens moeten alle prestaties binnen het traject worden gecrediteerd en opnieuw worden ingestuurd.
Met de introductie van de GDS-standaard hebben alle facturen aan patiënten een vast format gekregen. Dit format is ontworpen om uniformiteit te waarborgen en de verwerking door zorgverzekeraars te versnellen. Deze facturen kunnen dankzij het gestandaardiseerde ontwerp eenvoudiger automatisch worden verwerkt, wat leidt tot minder afwijzingen en minder vragen van patiënten.
Voor patiënten met chronische trajecten is de administratie van de eerste 20 behandelingen vereenvoudigd. Praktijken kunnen een beveiligde e-mail sturen met details over het aantal uitgevoerde behandelingen, wat handig is bij het overnemen van een traject van een andere praktijk.
Daarnaast is het tellen van de eerste 20 zittingen, die voor rekening van de verzekerde komen, eenvoudiger. Deze zittingen kunnen direct bij de patiënt worden gedeclareerd, zonder dat ze eerst allemaal bij de zorgverzekeraar hoeven te worden ingediend.
Wanneer een zorgvraag doorloopt en een patiënt overstapt naar een andere zorgaanbieder, blijft de oorspronkelijke aanspraak geldig. De tweede zorgaanbieder moet bij het openen van een nieuw zorgtraject de startdatum overnemen van het oorspronkelijke traject van de eerste zorgaanbieder.
Om de rechtmatigheid en handhaving van de aanspraakduur te waarborgen, moet de verzekeraar op de hoogte zijn van de oorspronkelijke aanspraakstartdatum. Het is verplicht voor de tweede zorgaanbieder om deze oorspronkelijke datum over te nemen.
De AGB-code van de daadwerkelijke zorgverlener wordt altijd op de factuurregel vermeld, met uitzonderingen voor stagiaires of incidentele vervangers. Hier wordt de verantwoordelijke gebruiker voor gebruikt.
De CSI-code is hernoemd naar aanspraakcode. In Flux worden de volgende wijzigingen automatisch doorgevoerd:
Kinderfysio en oefentherapie: Codes 004 t/m 007 vervangen door code 003
COPD: Eén nieuwe code (022) voor alle COPD-aanspraken
COVID-19 herstelzorg: Regeling vervalt; nieuwe declaraties alleen via aanvullende verzekering (code 009)
Reumatoïde artritis: Aanspraakcode 022 voor langdurige oefentherapie
Elk type zorg heeft nu een specifieke Prestatie Code Lijst (PCL) voor declaraties. Flux verwerkt al deze codes automatisch en maakt op basis van je afspraaktype de correcte declaratie.
Voor patiënten met de aanvullende verzekering Basis Plus Module van Zilveren Kruis geldt dat zorg onder deze module specifiek moet worden gedeclareerd volgens de GDS. Dit omvat zorg zoals fysiotherapie bij kanker, hart- en vaatziekten, en beroertes. Verder zijn er aanvullende voorwaarden voor ZorgTopics en het Fitkids-zorgproduct van Zorg & Zekerheid.
Verbreed je praktijkaanbod met patiëntabonnementen. Bied eenvoudig terugkerende diensten aan je patiënten.
Met abonnementen automatiseer je facturering en betalingsverwerking voor doorlopende zorg, waaronder:
Maandelijkse facturering voor terugkerende diensten
Flexibele opties om abonnementen te starten, pauzeren of stopzetten
Geautomatiseerde betalingsverwerking voor probleemloze incasso
De mogelijkheid om tariefwijzigingen in te plannen
Aanpasbare e-mailsjablonen voor abonnementsfacturen
Met abonnementen maak je het makkelijk om je te focussen op wat écht belangrijk is: uitstekende zorg leveren, terwijl je administratie soepel blijft lopen.
PSK toegevoegd aan vragenlijsten voor patiënten
HIT-6 en CSI vragenlijsten toegevoegd aan vragenlijsten voor patiënten
Geavanceerde opties toegevoegd aan afspraaktypes voor online planning
Productcode toegevoegd aan de factuurtabellen
Extra ondersteuning toegevoegd voor verwijzingen naar logopedie
Wijzigen van het type intake eenvoudiger gemaakt
LDF data export verbeterd
Contrast van de agenda verhoogd
Foto’s maken en uploaden verbeterd
Vragenlijsten welke door patiënten zijn ingevuld worden nu ook naar het Nivel en de LDK verzonden
Verbeterde filtering voor periodes in declaraties
Diverse bugs in de importtooling opgelost
Bug opgelost met oude facturen
Bug opgelost in Twinfield-instellingen
Bug opgelost waarbij de factuurfilter actief bleef bij het wisselen van facturen
Bug opgelost met de datum op de factuur
Bug opgelost waarbij een creditfactuur de status van de debetfactuur overnam
Bug opgelost waarbij COV-controles te vaak werden uitgevoerd
Bug opgelost met geblokkeerde afspraken
Bug opgelost met de AGB-code van de declarant
Bug opgelost met de verwijzing op een declaratieregel
Bug opgelost waarbij een betaling voor een verzamelfactuur kon worden aangemaakt
Probleem opgelost waarbij niet meer dan 8 gebruikers konden worden geselecteerd in de agenda
Bug opgelost waarbij bullet points niet werden weergegeven in de medisch feed
Diverse technische bugs opgelost
Met HealthTrain (voorheen de huiswerkoefeningen.nl app) kan je patiënten oefeningen en trainingsschema's meegeven en remote het behandeltraject van een patiënt volgen. Onder HealthTrain vallen de zorgoplossingen MijnZorgApp, AfsprakenApp, Huiswerkoefeningen.nl, Join2Move en e-Exercise.
Door HealthTrain met Flux te integreren, kan je als behandelaar eenvoudig oefeningen en schema’s opstellen tijdens het behandeltraject. Je kan de oefeningen direct met patiënten delen en de therapietrouw rechtstreeks vanuit het patiëntendossier volgen.
Medikad toegevoegd aan onze import-tooling
Chronische selector toegevoegd aan de intake
Ondersteuning toegevoegd voor extra zorgverlenersfacturen
Export toegevoegd voor alle declaratie-items
Vereiste verwijzing verwijderd van productfacturen
Dataweergave van factuurinvoer hersteld
Een bug met de Medikad-importtool opgelost
Een bug opgelost waarbij de Nivel-export een 504 gaf
Een bug opgelost met de grootboekrekening in Twinfield
Je kan PROMs (Patient Reported Outcome Measures) vragenlijsten direct naar patiënten sturen, zodat zij deze zelfstandig kunnen invullen vóór het consult. PROMs zijn vragenlijsten die door de patiënt zelf worden ingevuld en geven informatie over de gezondheidstoestand, klachten en behandeluitkomsten vanuit het perspectief van de patiënt.
De volgende vragenlijsten zijn beschikbaar en kunnen direct naar patiënten worden verzonden:
Quick DASH (Disabilities of the Arm, Shoulder, and Hand)
HOOS (Heupklachten en Artrose Uitkomstenscore)
KOOS (Knieklachten en Artrose Uitkomstenscore)
STarT MSK (Subgroepen voor Gerichte Behandeling van Musculoskeletale Pijn)
STarT Back (Subgroepen voor Gerichte Behandeling van Lage Rugpijn)
GPE-DV (Globaal Ervaren Effect – Nederlandse Versie)
Vragenlijsten kunnen op verschillende manieren door een patiënt ingevuld worden:
Samen met de patiënt: Je kan altijd samen met de patiënt een vragenlijst invullen.
Handmatig verzoek: Beslis zelf wanneer je een vragenlijst wilt naar de patiënt wilt versturen.
Automatisch op basis van een schema: Stel een schema in om vragenlijsten op vaste tijden automatisch te versturen.
Extra omzetoverzicht toegevoegd
HOOS, KOOS, PRWHE-DLV en Start-Back toegevoegd aan vragenlijsten voor patiënten
Filters voor gebruiker, locatie en factuurstatus toegevoegd aan de factuurtabel
Autofill toegevoegd aan de ZorgMail-adresservice
Betaalmethoden toegevoegd aan productfacturen
Indicatie "ongeval" en "machtiging" opnieuw toegevoegd aan het behandeltraject
"Gesloten op" voor het behandeltraject toegevoegd aan de data-export
Extra exports toegevoegd voor dataportabiliteitVerbeterde ondersteuning voor omzetcredits per locatie
SAOP-consulten ingesteld als standaard voor medische verslaglegging
Zoekfunctionaliteit voor facturen verbeterd
Bug opgelost waarbij de factuur niet als bijlage werd verzonden
Bug opgelost waarbij een e-mail niet werd opgeslagen
Bug opgelost met de Intramed-import
Bug opgelost waarbij taken niet correct werden weergegeven
Bug opgelost waarbij een soft-deleted afspraak werd laten zien
Diverse UI bugs opgelost
Diverse technische bugs opgelost
Voor praktijken in het Praktijkregister van het Kwaliteitshuis Fysiotherapie is het aanleveren van data verplicht. Voor overige praktijken is deelname optioneel.
Het is verplicht om patiënten expliciet om toestemming te vragen voor het delen van hun gegevens bij de aanlevering aan de LDF. Dit gebeurt volgens het opt-in principe. Je kunt deze toestemming tijdens de intake of later in het behandeltraject registreren. Patiënten kunnen hun toestemming ook op elk moment intrekken. In dat geval worden er geen verdere gegevens van dat behandeltraject of van de patiënt naar de LDF gestuurd.
Je levert behandeldata aan via Flux, conform berichtspecificatie versie 10. Gegevens die tot identificatie kunnen leiden, worden via Mediquest versleuteld. Het LDF verwerkingsverslag helpt je de kwaliteit van jouw data aanlevering te optimaliseren.
Het LDF dashboard biedt actuele inzichten in jouw patiëntenpopulatie en behandelresultaten. Je kunt jouw gegevens vergelijken met landelijke benchmarks, wat bijdraagt aan datagedreven beslissingen en continue kwaliteitsverbetering.
De LDF integratie voor de export van patiënt data voor kwaliteit en wetenschappelijk onderzoek
Oefentherapiecodes, inclusief codes voor thuisbehandeling, toegevoegd
Oedeemtherapie en ondersteuning voor code 1400, enkel onderzoek zonder behandeling, toegevoegd
Sjablonen voor behandelplannen toegevoegd
Je kunt op extra AGB-codes in het AGB-register zoeken middels directe zoekopdrachten in het AGB-register van Vektis
Je kunt nu aangeven of een behandeltraject chronisch is (of niet) vanuit financiën
Verbeterde tools voor data-imports
Verbeterde foutafhandeling bij het versturen van vragenlijsten naar patiënten
Verbeterde het Nivel data-export
Vertalingen toegevoegd aan het wachtwoordherstelproces
Diverse technische verbeteringen voor betere prestaties
Bug waarbij facturen niet gegenereerd werden opgelost
Probleem met invoervelden op de factuurpagina opgelost
Bug opgelost waarbij een gebruiker niet zichtbaar was voor online afspraken
Probleem waarbij een afspraak met een product niet geselecteerd kon worden opgelost
Diverse agenda-bugs opgelost
Bug opgelost waarbij de naam van de zorgverlener dubbel werd weergegeven.
Bug bij de locatiekeuze opgelost
Bug waarbij een behandeltraject niet geopend of gesloten kon worden verholpen
Bug met de creditfactuur van de intake opgelost
Diverse technische bugs opgelost