Updates

Blijf op de hoogte van onze laatste wijzigingen en verbeteringen.

27 juni 2025

Nieuwe popups

Nieuwe popups van Flux

De pop-ups in Flux hebben een vernieuwd en helderder uiterlijk gekregen, zodat je in één oogopslag ziet wat er speelt. Daarnaast waarschuwt Flux nu automatisch wanneer er geen internetverbinding is. Zo ben je direct op de hoogte als wijzigingen tijdelijk niet kunnen worden opgeslagen. Met deze verbeteringen zorgen we voor nog meer overzicht en zekerheid tijdens het werken in Flux.

  • Nieuw (8)
    • Nieuwe notificatie pop-ups
    • Flux toon nu een pop-up wanneer er geen internetverbinding is gedetecteerd
    • Mandibulaire Functiebeperking Questionnaire (MFIQ) toegevoegd
    • Tampa Schaal voor Kinesiofobie (TSK) toegevoegd
    • Het actieve vragenlijstschema is nu ook beschikbaar bij de evaluatie
    • De GDS uuid is nu aan te passen op het behandeltraject, indien dit noodzakelijk blijkt op instructie van een zorgverzekeraar
    • Abonnementen kunnen nu verwijderd worden
    • Gebruikers met de rol Eigenaar kunnen nu zelfstandig heractivatie-e-mails versturen tijdens het onboarden van nieuwe teamleden. Dit maakt het eenvoudiger om accounts te herstellen wanneer een uitnodiging is verlopen
  • Verbeteringen (10)
    • Vragenlijstschema's zijn nu specifiek voor zorgverlenerstypes
    • Het VECOZO contactpersoon e-mailadres bij het koppelen met VECOZO is niet meer nodig
    • De NPRS heeft nu ook dark modus
    • Fouten met Zorgvergoedingen credentials worden nu beter afgevangen
    • De standaard activiteiten worden nu met de PSK meegestuurd bij vragenlijst uitvraag direct door de patiënt
    • Filter voor patiënten toegevoegd bij de data explorer
    • Gebruikers met eigenaarsrechten kunnen nu zelf hun btw-nummer aanpassen
    • Kleine verbeteringen in de leesbaarheid van verschillende teksten en instructies verbeterd
    • Het ICS bestand wordt nu ook bij het annuleren van een afspraak meegestuurd zodat deze makkelijker door een patiënt verwerkt kan worden
    • Het initieel laden van foto's is verbeterd
  • Bugs (13)
    • Fix: probleem waarbij er geen GDS retourbericht van Vecozo werd ontvangen, maar wel een betaalbevestiging
    • Bugfix: medical feed liet afspraaksuggesties zien om als feed items in te vullen
    • Bugfix: modal click-events werkte niet aan de rechter zijde van modals
    • Fix: probleem waarbij correctiefacturen niet van draft status af kon worden aangepast
    • Fix: emails voor afspraak verwijderen werden niet verstuurd
    • Fix: probleem waarbij het leek of the eerste van alle herhaalafspraken niet werd verwijderd bij het verwijderen van afspraken waarbij dit wel het geval was]
    • Bugfix: probleem met patient inschrijven, tevens zijn vertalingen toegevoegd
    • Verschillende technische bugs zijn opgelost
    • Fix: probleem met de no show facturen
    • Fix: probleem met search op mobile opgelost
    • Bugfix: een verwijderde concept brief bleef initieel in het brievenoverzicht actief, maar kon niet meer opengemaakt of aangepast worden
    • Fix: probleem met de credentials van QDNA verholpen
    • Verschillende loading states toegevoegd
15 juni 2025

Oefentherapie

Flux ondersteunt oefentherapie. Daarmee kun je vanaf vandaag als oefentherapeut gebruikmaken van alle vertrouwde functionaliteiten van Flux — van dossiervoering tot declaraties — volledig afgestemd op jouw vakgebied. Denk hierbij aan aangepaste verslaglegging, specifieke behandeltrajecten en relevante prestatiecodes.

We hebben vijf nieuwe behandeltypes toegevoegd, afgestemd op de richtlijnen binnen de Oefentherapie:

  • Oefentherapie
  • Kinderoefentherapie
  • Bekkenoefentherapie
  • Psychosomatische oefentherapie
  • Geriatrische oefentherapie

Of je nu als oefentherapeut werkt of binnen een multidisciplinair team, Flux helpt je om eenvoudig, correct en efficiënt te registreren en declareren. Zo wordt administratie eenvoudiger, sneller en beter afgestemd op jouw manier van werken.

  • Nieuw (4)
    • Oefentherapie
    • De oude PM304 standaard is over op Declaren 2.0. Deze standaard wordt nog steeds gebruikt voor alle declaraties voor 01-01-2025
    • Afspraakherinneringen worden nu anders verwerkt voor nieuw gemaakte afspraken, waardoor veel minder dubbele afspraakherinneringen zullen worden verstuurd bij nieuw geplande afspraken. Afspraken welke al zijn ingepland worden verwerkt op de oude manier.
    • Manuals voor de PREM aanbieders toegevoegd aan onze documentatie
  • Verbeteringen (19)
    • Verzekeringen kunnen nu ook zonder geldig UZOVI nummer worden aangemaakt, hierdoor kunnen ook buitenlandse zorgverzekeraars en andere betalers worden toegevoegd
    • Voor buitenlandse patiënten kan deze informatie ook op de factuur worden gezet
    • De regels voor controle op geldige e-mailadressen is verder aangescherpt
    • Performanceverbeteringen van de Data Explorer
    • Aanhef toegevoegd aan de templates voor brieven
    • De volgende patiëntgegevens zijn toegevoegd aan de templates voor brieven: adres, postcode, woonplaats, geslacht, telefoonnummer, naam huisarts
    • De volgende gegevens over het behandeltraject zijn toegevoegd aan de templates voor brieven: Startdatum en einddatum
    • Vragenlijstschema's kunnen nu zonder behandeltraject gestart worden
    • De vragenlijsten van de intake kunnen nu zonder vragenlijstschema gestart worden. Het schema kan hier nu later aan worden toegevoegd
    • Als je een credit voor een afspraak verwijderd krijg je als user nu eerst een confirm
    • Remote of telefonische afspraken worden nu beter afgevangen in de standaardafspraak bevestigingen
    • Je kunt nu de patiëntgegevens aanpassen op mobiel
    • Als je een consult aanpast komt deze niet meer nogmaals in beeld als een alleen leesbare versie in de medische feed
    • De hoofddoel wordt nu anders gegenereerd vanuit oa de PSK
    • De Mollie betaallink voor facturen welke naar een incassobureau zijn gestuurd worden nu automatisch gedeactiveerd
    • Zoeken is verbeterd
    • Bij de actie patiënt archiveren krijg je als user nu eerst een confirm
    • Gebruikersrollen worden nu gesorteerd bij de gebruikersinstellingen
    • De naam van een gebruiker is nu verplicht
  • Bugs (20)
    • Bug met het invullen van het BSN nummer opgelost
    • Conflict tussen de informatie van de COV-check en BSN-check opgelost
    • Bug opgelost waarbij er niet gezocht kon worden met het nieuwe command menu
    • Probleem opgelost met het ophalen van facturen op de patientpagina
    • Bug opgelost waarbij behandelaren niet konden worden ingepland
    • Probleem opgelost met toegangsrechten bij het indienen van declaraties
    • Bug bij het inschrijven van patiënten opgelost
    • Fix: afspraakherinneringen welke met de hand zijn aangemaakt werden niet altijd verzonden
    • Probleem met de Rich Text opgelost
    • Probleem opgelost waardoor een SEPA betaling niet werd aangemaakt
    • Verschillende technische bugs opgelost
    • Probleem met betalingenregistratie opgelost
    • Fix: business intelligence afspraken (onder meer afspraken)
    • Verschillende issues voor het Flux Basic abonnement opgelost
    • Fix: het betaaltermijn wordt niet meer aangepast bij een correctiefactuur
    • Fix: dark modus via het command menu
    • Probleem opgelost met verwijderde afspraken
    • Fix: notificaties komen nu altijd in beeld
    • Verschillende technische en visuele bugs opgelost
    • Bug waarbij het praktijklogo niet meteen werd aanpast bij het uploaden van een nieuw logo
    • Bugfix bij de eerste inlog van de dag
4 juni 2025

Nieuw command menu

Command menu in Flux

Het command menu in Flux maakt het zoeken én uitvoeren van acties efficiënter. In plaats van een losse zoekbalk vind je nu één centraal menu waarin je zowel kunt navigeren naar patiënten, facturen en pagina’s als rechtstreeks opdrachten kunt uitvoeren. Of je nu snel een patiëntdossier wilt openen, een factuur wilt bekijken of direct wilt schakelen naar de donkere modus, heb je alles binnen handbereik.

Vroeger had je aparte plekken of knoppen nodig om te zoeken naar patiëntgegevens, facturen of navigatie-items. Het nieuwe menu combineert al deze functionaliteit in één zoekveld. Terwijl je typt, laat Flux directe suggesties zien voor:

  • Patiënten (op patiëntnummer via #-mentioning, naam, geboortedatum, e-mail of telefoonnummer)
  • Facturen (op factuurnummer of gekoppelde patiëntgegevens)
  • Pagina- en sectienavigatie (bijvoorbeeld Agenda, Instellingen, Documentatie)
  • Acties (zoals 'Donkere modus inschakelen', 'Uitloggen' of 'Contact opnemen met support')

Hoe meer je typt, hoe specifieker de suggesties worden. Flux past fuzzy matching toe, herkent deelwoorden en corrigeert kleine tikfouten, zodat je nooit lang hoeft te puzzelen op de exacte term.

De getoonde resultaten in het menu zijn ingedeeld in duidelijke secties: 'Patiënten', 'Facturen', 'Navigatie' en 'Acties'. Binnen elke groep zijn commando’s verder onderverdeeld per functietype, zodat je snel kunt skimmen en ziet waar je moet zijn. Elk commando wordt vergezeld door een herkenbaar icoon, dat aangeeft of het gaat om zoeken, navigeren, instellen of een administratieve taak. Zo herken je in één oogopslag de juiste optie, ook als je een lange lijst met suggesties krijgt.

Open en sluit het menu overal in Flux met Ctrl + K (Windows/Linux) of + K (Mac). Met de pijltjestoetsen navigeer je door de suggesties en met ↩︎ voer je de geselecteerde opdracht uit. Wil je het menu toch even sluiten? Druk op Esc, gebruik opnieuw Ctrl/ + K, of klik buiten het menu. Je keert dan direct terug naar de plek waar je was gebleven.

Net zoals in de oude zoekfunctie laat Flux na elke toetsaanslag passende suggesties zien. Het nieuwe commandomenu gaat een stap verder:

  • Autocomplete: terwijl je typt, verschijnen automatisch de meest waarschijnlijke commando’s bovenaan de lijst.
  • Fuzzy matching: het systeem herkent typfouten en onvolledige woorden.
  • Meerdere zoekvelden in één: je kunt tegelijk zoeken op patiëntnaam én geboortedatum door gewoon spaties te gebruiken. Bijvoorbeeld Janssen 1985 toont alle patiënten met achternaam Janssen geboren in 1985. Flux past automatisch de filters toe.

  • Openen: Ctrl + K (Windows/Linux) of + K (Mac)
  • Sluiten: Esc, Ctrl/ + K of klik buiten het menu
  • Navigeren: pijltjestoetsen
  • Uitvoeren: ↩︎ of muisklik

Met toekomstige updates van Flux worden extra commando’s toegevoegd, zodat nieuwe onderdelen – zoals uitgebreidere rapportagetools, geavanceerde patiëntoverzichten of integraties met documentbeheer – naadloos in het command menu worden opgenomen.

Doordat alle functionaliteit in één interface is geclusterd met slimme groepering, contextbewuste prioritering en live filtering, bespaart u tijd en muisklikken bij het openen van patiëntdossiers, verwerken van facturen of wijzigen van instellingen. Zo blijven de meest relevante opties altijd binnen handbereik en past Flux zich aan uw groeiende werklast aan.

18 mei 2025

Mollie Tap-to-Pay

Flux X Mollie Tap to Pay

Flux biedt nu ondersteuning voor Mollie Tap-to-Pay. Hiermee verandert iedere smartphone in een volwaardige pin-terminal, naadloos geïntegreerd met met Flux.

Maak van ieder consult een persoonlijk moment door direct bij de patiënt af te rekenen. Geen losse apparaten meer, maar alles in één workflow.

Verkoop eenvoudig aanvullende producten—denk aan tape, elastiek of oefenmateriaal—direct na het consult, zonder aparte kassa. Heb je even een rolletje tape of een elastiekje nodig? Ook dat rekent je patiënt eenvoudig af via Tap-to-Pay.

Verkoop eenvoudig aanvullende producten met Flux X Mollie Tap-to-Pay
Verkoop eenvoudig aanvullende producten met Flux X Mollie Tap-to-Pay

Of je nu solo werkt of met een team, op één locatie of meerdere vestigingen: de Tap-to-Pay functionaliteit werkt altijd en overal, zolang er een mobiele verbinding is.

Alle transacties worden automatisch gesynchroniseerd met uw administratie in Flux, waarmee u betalingsachterstanden voorkomt en altijd up-to-date financiële inzichten behoudt.

De Flux × Mollie Tap-to-Pay integratie biedt u de professionaliteit, flexibiliteit en efficiëntie om je praktijk verder te laten groeien.

  • Nieuw (2)
    • Mollie Tap to Pay ondersteuning
    • Zoom in de agenda. Gebruik de hotkey - voor uitzoomen en = voor inzoomen
  • Verbeteringen (18)
    • Functie voor incassotrajecten is nu voor alle Flux abonnementen beschikbaar
    • Betaalmethodes zijn toegevoegd aan de data-explorer
    • Behandeltraject logging is toevoegt
    • Mobiele betaalpagina en QR code is verbeterd
    • Mollie-applicatie pagina verbeterd en uitgebreid
    • Mollie profiel is nu kiesbaar en instelbaar, je kunt nu meerdere Mollie profielen naast elkaar gebruiken
    • De Mollie integratie ondersteund nu charge-backs
    • Website verbeteringen, waaronder de klantverhalen
    • Vragenlijsten gebruiken bij de intake is nu makkelijker
    • Je kunt nu makkelijker een afspraak verwijderen zonder dit ook naar de patient te e-mailen
    • Verschillende query verbeteringen doorgevoerd, waardoor financiële acties sneller worden verwerkt
    • De vestigingsplaatsen van een zorgverlener worden nu meegenomen bij het zoeken naar een zorgverlener in het AGB-register. Hierdoor is het zoeken naar een zorgverlener veel makkelijker en duidelijker
    • De Tab navigatie en input selectie is veel duidelijker
    • Autosave voor medische brieven
    • Naamgeving voor het downloaden van medische brieven is verbeterd
    • Zorg welke met een productfactuur wordt gefactureerd wordt nu meegeteld voor de GDS aanspraakcodes
    • Het dagoverzicht op mobiele devices
    • Tooltip animaties
  • Bugs (10)
    • Fix: bug opgelost met het inladen van data in tabellen
    • Opgelost: probleem met data export
    • Fix: scrollbar terug in de agenda
    • Fix: Mediquest PREMs werden niet laten zien, maar werden wel verstuurd
    • Opgelost: probleem met de encoding van BSN nummers
    • Opgelost: preview functie van foto's in de medical feed
    • Fix: UZOVI codes in omzetschattingen
    • Opgelost: verschillende query verbeteringen doorgevoerd zodat verschillen acties bij financiën veel sneller worden afgehandeld
    • Verschillende technische verbeteringen doorgevoerd
    • Verschillende technische bugs opgelost
5 mei 2025

Sidebar navigatie

We hebben de navigatie in Flux vernieuwd om het werken nog fijner te maken. Alles is nu net iets logischer ingedeeld, met meer overzicht en ruimte om te focussen. Hieronder zie je wat er precies veranderd is.

Inklapbare zijbalk voor meer werkruimte
Inklapbare zijbalk voor meer werkruimte

De zijbalk is vanaf nu inklapbaar. Zo bepaal jij zelf hoeveel ruimte je hebt op je scherm. Ingeklapt zie je alleen de icoontjes, maar je hebt alles nog steeds binnen handbereik. Een fijne manier om rust en overzicht te bewaren tijdens het werken.

Het gebruikersmenu is verplaatst naar de zijbalk
Het gebruikersmenu is verplaatst naar de zijbalk

Waar je eerder je gebruikersinformatie boven in vond, is dat nu verplaatst naar de zijbalk links. Klik je op je naam of het logo, dan opent zich een dropdownmenu waarin je kunt uitloggen of de donkere modus kunt inschakelen. Alles op één plek, overzichtelijk en snel toegankelijk.

Alle hulp en informatie handig gegroepeerd in Flux
Alle hulp en informatie handig gegroepeerd in Flux

Onderaan in de zijbalk zie je nu een vraagteken-icoon ?. Als je hierop klikt, opent een menu waar je direct toegang hebt tot de productupdates, documentatie, contactmogelijkheden en links naar onze social media. Zo weet je altijd waar je terecht kunt voor vragen of nieuwe informatie.

We hopen dat deze verbeteringen bijdragen aan een nog prettigere gebruikerservaring.

  • Nieuw (1)
    • Sidebar
  • Verbeteringen (15)
    • Meerdere type zorgverleners zijn aan de AGB lijst toegevoegd, zorgverleners kunnen nu veel makkelijker in Flux worden toegevoegd
    • Product IDs kunnen nu aan abonnementen worden toegevoegd
    • Verschillende UX verbeteringen
    • Zeer grote declaraties/facturen met veel patiënten worden nu sneller ingeladen
    • Kleine verbeteringen aan de Flux abonnementen doorgevoerd
    • De COV-check wordt nu ook uitgevoerd direct nadat een patient een afspraak online heeft ingepland
    • Items aan de data-explorer voor facturen toegevoegd
    • Facturen met de status uncollectable kunnen nu worden bijgehouden in een overzicht (voorheen GGN)
    • Downloadbare omzetoverzichten nemen nu ook ondeclareerbaar mee
    • Als een patient wordt verwijderd verdwijnen nu ook de aan de patient gekoppelde taken
    • De VAS-schaal voor pijn loopt nu ook visueel van 0 - 100
    • Voor de GDS worden nu nog meer XSD foutmeldingen laten zien
    • Als een locatie niet beschikbaar is, wordt deze niet meer als keuze getoond tijdens het online inplannen
    • Meerdere filters aan de data-explorer toegevoegd
    • Animaties toegevoerd bij het wisselend tussen light en dark modus
  • Bugs (19)
    • Bugfix: patiënt zonder BSN nummer, maar hiervoor werd toch onder speciale omstandigheden een GDS declaratie aangemaakt
    • Fix: filter voor gewerkte uren
    • Fix: herhaalafspraken
    • Fix: online plannen
    • Fix: factuur preview liet niet altijd de meest recente versie van de factuur zien
    • Fix: SBV-Z certificaten encodering
    • Fix: SBV-Z certificaten uploads
    • Opgelost: agenda overflow
    • Fix: invoer van een verzekeraar bij het aanmaken van een contract
    • Opgelost: grote logo's
    • Opgelost: probleem met de nieuwe side-bar op mobiel
    • Fix: probleem met SEPA mandaten
    • Verschillende technische bugs opgelost
    • Opgelost: spellingfouten
    • Fix: de rich text editor neemt nu weer <h1>, <h2> en <h3> mee
    • Fix: verschillende problemen met de factuurstatus opgelost
    • Opgelost: volgorde van behandelaarsagenda's
    • Fix: logo's onscherp on sommige schermgroottes
    • Opgelost: verschillende visuele bugs
20 april 2025

Medische documenten

Medische documenten in Flux

Met medische documenten kun je binnen het consult in Flux niet alleen je eigen brieven maar ook alle inkomende externe correspondentie—van verwijzingen en rapportages tot adviezen—terugvinden en met met één klik openen, zodat alle documenten per patiëntconsult eenduidig, direct en overzichtelijk beschikbaar zijn.

Medische documenten toevoegen aan de medische feed in Flux
Medische documenten toevoegen aan de medische feed in Flux

Je kunt via drag-en-drop of de uploadknop nieuwe documenten—zoals notities, brieven of uitslagen—direct aan het consult koppelen, waarna ze meteen voor alle betrokken zorgverleners beschikbaar zijn.

  • Nieuw (3)
    • Ondersteuning voor bekkenfysiotherapie
    • Notitieveld voor trajecten met de status ondeclareerbaar toegevoegd
    • Hotkey E voor het meteen selecteren van een gebruiker in de week view vanuit de dag view van de specifieke gebruiker
  • Verbeteringen (13)
    • GDS declaraties laten nu ook errors zien bij een duplicaat BSN nummer
    • Verbeteringen aan Moneybird integratie toegevoegd
    • Minimale boekdatum en btw codes aan Exact integratie toegevoegd
    • Profielen (administraties) aan de Exact integratie toegevoegd
    • Payment sync aan de Exact integratie toegevoegd
    • Profielkeuze select aan de Mollie integratie toegevoegd
    • Pakketten kunnen nu ook verwijderd worden
    • Locatie-indicatie waarschuwing voor de GDS is verbeterd in de werklijst
    • De GDS XML/XSLT heeft een upgrade naar de nieuwste versie gekregen
    • Online plan informatie is aan de afspraak detail toegevoegd
    • Prestatiecodes hebben een uitleg in een tooltip gekregen als je er met je muis overheen beweegt
    • Facturen kunnen nu handmatig als vordering worden aangemerkt
    • Zorgvergoedingen maakt nu gebruik van de nieuwe API-koppeling
  • Bugfix (26)
    • Doorzetten van een verzamelfactuur werkt weer met de GDS. De GDS kent echter geen periodes meer
    • Opgelost: bullet points in de teksteditor werden niet laten zien
    • Opgelost: probleem met de QDNA intregratie
    • Opgelost: probleem met PDFs genereren voor facturen
    • Fix: probleem met de tijdrange
    • Verschillende technische bugs zijn opgelost
    • Fix: uitlijning van de verschillende 'views van de agenda
    • Fix: wederom autofocus op het patient input veld bij het open van de agenda
    • Opgelost: een bug waarbij het verkeerde zorgtype werd laten zien in de medical feed
    • Fix: hoofdlettergebruik bij emails naar patienten
    • Fix: GDS declaratie zonder UUID
    • Opgelost: probleem met het versturen van recalls
    • Opgelost: batchactie verwijderd om declaraties met de hand op betaald te zetten
    • Verschillende technische bugs is de front-end opgelost
    • Opgelost: lijsten werden niet goed laten zien in de front-end, tevens is de styling aangepast
    • Fix: tekst input aangepast voor de leesbaarheid
    • Fix: het gebruik van templates bij een al ingevulde medical update leidde tot het verwijderen van de al ingevulde tekst
    • Fix: document import en kleine verbeteringen
    • Fix: consent import
    • Fix: zorgmail AGB autofill is veranderd naar email
    • Fix: AGB-codes werden niet gevalideerd bij het aanmaken van een gebruiker
    • Fix: search input on safari
    • Fix: zorgproductcodes waarbij een behandeltraject mist werd een factuur of declaratie voor aangemaakt
    • Bugfix bij het wisselen van tenants
    • Opgelost: probleem met de HealthTrain integratie
    • Bugfix in de agenda bij het wisselen van gebruikers