Updates

Blijf op de hoogte van onze laatste wijzigingen en verbeteringen.

19 december 2025

Chronisch ZorgNet

Samenwerking tussen Flux en Chronisch ZorgNet

We zijn samen met Chronisch ZorgNet een pilot gestart voor de eerste koppeling tussen een EPD en Chronisch ZorgNet. De samenwerking zorgt ervoor dat we de het gebruiksgemak van zowel Flux als Chronisch ZorgNet naar een hoger niveau kunnen tillen.

Flux koppelen met Chronisch ZorgNet stelt je in staat om direct vanaf een patient in Flux naar de bijbehorende patient in Chronisch ZorgNet te gaan.

Mocht de patient nog niet bestaan in Chronisch ZorgNet dan wordt deze voor jouw automatisch aangemaakt en het grootste deel van de gegevens word dan automatisch ingevuld. Naast het openen van de patient pagina kun je ook direct vanuit Flux een terugkoppelingsbrief aanmaken. Daarbij worden dan ook alle gegevens automatisch ingevuld, inclusief de verplichte meetinstrumenten.

De ontwikkeling is met deze pilot nog niet klaar. We zijn bezig met nog meer mogelijkheden zoals het automatisch inladen en versturen van de terugkoppelingsbrief in Flux en het invullen en terugkoppelen van de KomPas gegevens en resultaten. Pilot klanten zullen de eerste zijn die deze nieuwe mogelijkheden kunnen testen en als pilot klant kun je meedenken over hoe deze functionaliteiten moeten werken.

Als je ook mee wil doen aan de pilot kun je contact opnemen met ons via het vraagtekentje in Flux of via support@joinflux.nl. Contact opnemen met Chronisch ZorgNet opnemen kan ook. Lees verder op onze documentatiepagina van het Chronisch ZorgNet.

Het is nu mogelijk om in te stellen dat afspraken vanuit de online planner waar automatisch een patient aan gekoppeld kan worden ook direct geaccepteerd worden. Dat hoeft dus niet meer achteraf te gebeuren, en de patient ontvangt vervolgens ook alleen een normale afspraakbevestiging in plaats van de normale verzoek ingediend email.

Lees hoe je dit instelt in de Online afspraken handleiding.

12 december 2025

Yuki integratie

Flux X Yuki integratie om praktijken te ondersteuen bij groei door financiële processen te automatiseren

Vanaf nu kun je Flux koppelen met Yuki. Yuki is een online boekhoudplatform dat praktijken ondersteunt bij groei door financiële processen te automatiseren. Met de Flux X Yuki koppeling wordt je financiële administratie automatisch gesynchroniseerd, waardoor je minder handmatig werk hebt en meer grip houdt op je cijfers.

Flux kan nu worden gekoppeld met Yuki. Met deze integratie wordt je financiële administratie automatisch gesynchroniseerd met Yuki, waardoor handmatige exports en dubbele invoer niet meer nodig zijn. Je bepaalt zelf of facturen automatisch worden doorgestuurd of dat je ze periodiek handmatig synchroniseert. Tijdens het synchroniseren maakt Flux automatisch debiteuren aan in Yuki. Hierdoor blijven openstaande posten altijd herleidbaar tot de juiste patiënt, afspraak of factuur en houd je beter overzicht op je debiteurenadministratie.

De koppeling ondersteunt ook complexe grootboekschema’s. Het is mogelijk om gebruikers, afspraaktypes, producten of locaties te koppelen aan een eigen grootboekrekening, zodat de inrichting van je boekhouding optimaal aansluit op de manier waarop je praktijk is georganiseerd. Wil je de koppeling activeren? Ga naar Instellingen → Apps → Yuki in Flux en volg de stappen in onze Yuki-integratie handleiding.

De afgelopen maand is er naast nieuwe features ook extra hard gewerkt aan het uitbreiden van de handleiding. Dit heeft geleid tot een complete handleiding voor alle integraties en instellingspagina's waardoor jij nog gemakkelijker zelf Flux kan instellen zoals jij wilt. Je kan de handleiding hier vinden: https://joinflux.nl/nl/documentatie/.

Naast de handleiding hebben we ook gewerkt aan het nog stabieler maken van Flux en ons ontwikkelproces verbetert waardoor we nu veel meer fouten herstellen voordat gebruikers er last van hebben.

  • Nieuw (12)
    • Je kunt nu je boekhouding tussen Flux en Yuki automatisch synchroniseren
    • Klimmer icoontje toegevoegd als optie voor locatie
    • Afspraak cancellen kan in de applicatie zelf nu op elk moment. Via de annuleringslink voor patiënten is het nog wel beperkt tot een minimaal aantal uur van te voren zoals ingesteld
    • De standaard Flux snippets zijn nu ook te bekijken onder "Instellingen" > "Snippets"
    • Voor zowel gebruikerslabels als locaties kan de volgorde nu worden ingesteld. Deze volgorde word ook in de online planner mee genomen
    • Bij zorgfacturen kan nu ook een deel van een factuurregel worden gecrediteerd in plaats van alleen de volledige regel
    • Bij het instellen van de beschikbaarheid kun je nu gemakkelijk alle afspraaktypes tegelijkertijd (de-)selecteren
    • Je kan nu ook in de mobiele versie afspraakverzoeken goedkeuren
    • Het is nu mogelijk om Behandelaars alleen toegang te geven tot de facturen horende bij een patient
    • Je kan nu instellen hoeveel uur van te voren de afspraakherinnering verstuurd moet worden
    • Bij de online planner afspraakvoorstel emails kan nu ook de aanhef worden gebruikt zoals die standaard voor de praktijk ingesteld staat
    • Bij de zorgverleners kun je nu zien welke patiënten er nog actief behandeld worden
14 november 2025

Afspraken verslepen

Direct afspraken in de agenda verplaatsen via drag & drop in Flux.

Vanaf nu kun je afspraken direct in de agenda verplaatsen via drag & drop. Hierdoor wordt het aanpassen van tijden, het herschikken van je dag en het oplossen van planningsfoutjes een stuk eenvoudiger.

Met drag & drop kun je nu:

  • Afspraken verplaatsen door ze simpelweg naar een nieuw tijdslot te slepen.
  • Afspraken verkorten of verlengen door de onderkant van de afspraak te slepen.
  • Snel herplannen wanneer een patiënt te vroeg of te laat is, of wanneer jouw planning verandert.

Alles wordt meteen bijgewerkt in het dossier en de agenda—zonder extra klikken of pop-ups. Drag & drop staat automatisch aan voor alle gebruikers. Je kunt het direct gebruiken in alle agendaweergaven.

  • Nieuw (2)
    • Afspraken kunnen nu versleept worden
    • De documentatiepagina's voor de instellingen en integraties zijn vernieuwd
  • Verbeteringen (4)
    • Prijzen van zorgcontracten zijn nu makkelijker aan te passen
    • Bevestiging modals zijn verbeterd
    • Op verschillende plaatsen was de term CSI code nog te vinden, deze zijn veranderd in aanspraakcode
    • De online inplan link is nu makkelijker te kopiëren
  • Bugs (6)
    • Bugfix: zorgverlenerspagina liet niet altijd alle zorgverleners zien
    • Bugfix: een afspraak kon niet worden ingepland via de online planner als al eerder een afspraak in hetzelfde tijdsslot verwijderd was
    • Fix: als je op mobiel op een patient zoekt, wordt het navigatiemenu gesloten
    • Fix: voorbeeld emails werden niet in alle gevallen laten zien
    • Verschillende technische bugs zijn opgelost
    • Verschillende visuele bugs zijn opgelost
7 november 2025

Physitrack

De Physitrack-integratie in Flux maakt het mogelijk om oefenprogramma’s direct vanuit het patiëntdossier samen te stellen, te delen en te volgen.

Met de nieuwe koppeling tussen Flux en Physitrack breng je oefeningen en patiëntbegeleiding samen in één vloeiende workflow. Je stelt gepersonaliseerde oefenprogramma’s samen, deelt ze veilig met je patiënt en volgt de voortgang direct vanuit het patiëntendossier.

Physitrack is een internationaal platform voor huiswerkoefeningen, trainingsprogramma’s en patiënteducatie. Het helpt therapeuten wereldwijd om therapietrouw te vergroten, behandelresultaten te verbeteren en patiënten actief te betrekken bij hun herstel.

Dankzij de integratie tussen Flux en Physitrack kun je nu:

  • oefenprogramma’s aanmaken vanuit het patiëntdossier in Flux
  • oefeningen met instructievideo’s delen via e-mail of de PhysiApp
  • voortgang, feedback en therapietrouw volgen binnen Flux
  • oefenprogramma’s automatisch synchroniseren tussen beide systemen

De koppeling maakt het eenvoudiger dan ooit om patiënten te begeleiden buiten de behandelkamer. Zodra je een oefenprogramma aanmaakt, ontvangt de patiënt automatisch een persoonlijke uitnodiging, instructievideo’s en—indien gewenst—dagelijkse herinneringen via de app.

Makkelijk vanuit Flux met Physitrack aan de slag.
Makkelijk vanuit Flux met Physitrack aan de slag.

Iedere gebruiker krijgt een persoonlijke SSO-token voor veilige toegang en automatische herkenning tussen beide systemen, zodat je als behandelaars niet apart hoeven in te loggen bij Physitrack. Alle gegevens worden uitgewisseld volgens de geldende beveiligings- en privacyrichtlijnen.

Wil je de koppeling activeren?

Ga naar Instellingen → Apps → Physitrack in Flux en volg de stappen in onze Physitrack-integratie handleiding.

  • Nieuw (10)
    • Physitrack-integratie voor oefenprogramma's
    • Nieuwe icons!
    • De vragenlijst EuroQol-5D is toegevoegd
    • De vragenlijst Bladder Control Self-Assessment is toegevoegd
    • De vragenlijst International Consultation on Incontinence Questionnaire (ICIQ-UI SF) is toegevoegd
    • De vragenlijst CACV (quality of life and well-being related to overactive bladder symptoms) is toegevoegd
    • De Pittsburgh Sleep Quality Index (PSQI) is toegevoegd
    • De Insomnia Severity Index questionnaire (ISI) is toegevoegd
    • De Epworth Sleepiness Scale (ESS) is toegevoegd
    • Er zijn meer opties aan de VAS toegevoegd
  • Verbeteringen (11)
    • De documentatie is verbeterd en is nu doorzoekbaar
    • Overlappende afspraken worden nu beter afgevangen
    • Herhaalafspraken zijn nu beter in te plannen
    • Bevestiging van afspraakvoorstel voor nieuwe patiënt bij het online inplannen verbeterd
    • Prestatiecode 6006 toegevoegd met bijbehorende functies
    • Het werkitem patient zonder afspraak verschijnt opnieuw in de werklijst als er na een terugbelactie geen reactie is ontvangen
    • Bij zelf inplannen in de online afsprakentool wordt bij annulering automatisch een e-mail naar de patiënt verzonden
    • Locaties worden niet langer standaard weergegeven in de online afsprakentool
    • Het sorteren in verschillende tabellen is verbeterd
    • De advanced plantool heeft nu een filter voor locaties
    • Technische verbeteringen aan de agenda toegevoegd
  • Bugs (14)
    • Bug met de Pittsburgh Sleep Quality Index opgelost
    • Bevestiging van afspraakvoorstel voor nieuwe patiënt bij het online inplannen verbeterd
    • Herhaalafspraken worden nu correct aangemaakt—de foutmelding dat dit niet gelukt is, verschijnt niet langer
    • Batch-acties in de factuurtabel verschijnen nu onder onderaan het scherm in plaats van onderaan de tabel
    • Fix: patientAddressId is nu toegevoegd aan de InvoiceApi
    • Fix: de diagnose- en AGB-codes in tijdens het aanmaken van facturen worden nu correct weergegeven
    • Fix: probleem met een datum opgelost
    • Fix: soms werden er vertalingen in de browser uitgevoerd indien de taalinstellingen verschillen
    • Behandeldata werd soms verkeerd gekozen in een verzamelfactuur icm met zorgvergoeding
    • Fix: de teller voor verzonden e-mails werkt nu weer correct
    • Bug met Qualiview opgelost
    • Verschillende type errors opgelost
    • Verschillende technische bugs opgelost
    • Verschillende visuele bugs opgelost
22 september 2025

Wisselen tussen Flux omgevingen

Veel zorgverleners werken tegenwoordig op meerdere plekken tegelijk: bijvoorbeeld in een eigen praktijk, als zelfstandige, als waarnemer, of binnen een grotere organisatie met meerdere vestigingen. Tot nu toe betekende dat steeds opnieuw inloggen om in de juiste omgeving te werken.

Met de nieuwe functie in Flux kun je eenvoudig wisselen tussen je praktijken, zonder uit te loggen. Vanuit het hoofdmenu linksboven stap je meteen over naar een andere omgeving. Zo houd je overzicht, werk je sneller en blijft alles veilig.

Je kunt nu makkelijk tussen Flux omgevingen wisselen als zorgverlener.
Je kunt nu makkelijk tussen Flux omgevingen wisselen als zorgverlener.

In deze overgangsperiode stellen we de functie beschikbaar voor een kleine groep gebruikers. Op basis van hun ervaringen verfijnen we de werking, waarna het wisselen tussen praktijken voor alle Flux-gebruikers beschikbaar wordt gemaakt.

Wil je alvast meedoen aan de test? Neem dan contact met ons op!

  • Nieuw (2)
    • Voor mensen met meerdere Flux account is een nu de mogelijkheid om snel te wisselend tussen verschillende Flux omgevingen, neem contact op als je hiervan gebruik wil maken
    • De Achilles tendon Total Rupture Score (ATRS) vragenlijst is toegevoegd
  • Verbeteringen (9)
    • Vanaf de werklijst kan nu een behandeltraject gesloten worden
    • De 'tussen wal en schiplijst' is hernoemt naar 'Patient zonder vervolgafspraak'
    • Conceptbehandeltrajecten worden nu altijd automatisch geupgraded
    • Brieven kunnen nu ook opgeslagen worden zonder meteen te downloaden
    • De aanmaakdatum van de afspraak is aan de data explorer toegevoegd
    • De huisarts is toegevoegd aan de patiëntendata in de data explorer
    • De verwijzer is toegevoegd aan de behandeltrajectdata in de data explorer
    • Updates aan de Smartfile importer
    • Je kan nu de status van de incasso bekijken
  • Bugs (12)
    • Fix: er kon geen bedrijfsfactuur aangemaakt worden zonder een product
    • Fix: diagnosecode voor PAV
    • Bugfix: alleen de namen van huisartsen werden wel opgehaald uit het AGB-register, niet van medische specialisten
    • Fix: aanmaken van facturen in batch
    • Fix: juridische exports konden niet worden gedownload
    • Bugfix: . in het zoekveld
    • Bug: de notificatie voor een dubbele afspraak werd te vaak laten zien
    • Profielfoto's zijn verbeterd
    • Verschillende vertalingen toegevoegd naar het Nederlands
    • Bugfix: zorgvergoedingen totaal was inconsistent
    • Veschillende visuale bugs aangepakt
    • Een aantal technische problemen opgelost
12 september 2025

Annuleringslinks

Het is nu mogelijk om een annuleringslink mee te sturen in de bevestigingsmail van een afspraak. Met deze link kan een patiënt de afspraak zelf annuleren, zonder dat jij daar handmatig iets voor hoeft te doen. Patiënten kunnen ook meteen weer opnieuw een afspraak maken. Dit geeft jouw patiënten meer gemak en helpt jou om je agenda beter beheerd en overzichtelijk te houden.

Je bepaalt zelf tot wanneer een patiënt mag annuleren: bijvoorbeeld tot 24 of 48 uur vóór de afspraak. Zo kun je een balans vinden tussen flexibiliteit voor de patiënt en zekerheid voor jouw planning.

De functie is eenvoudig in te stellen via Instellingen → Afspraken → Annuleringslinks. Zodra je de annuleringslink activeert, wordt de link automatisch toegevoegd aan de bevestigingsmail van nieuwe afspraken. Lees meer op de documentatie van Online afspraken.

  • Nieuw (4)
    • De volgende vragenlijsten zijn toegevoegd voor Claudicatio: VascuQoL-6, de Claudicatio vragenlijst voor Chronisch Zorgnet, de GPE-DV, de GPE-dagelijkse activiteiten en de GPE-loopafstand. Daarnaast is de ACL vragenlijst toegevoegd
    • Het is nu mogelijk om een annuleringslink mee te geven in een afspraakbevestingingsmail. Deze laat de patiënt tot een instelbare periode voor de afspraak de afspraak annuleren. Je kan dit configureren op de instellingenpagina onder bij Annuleringslinks onder het kopje Afspraken
    • De omschrijving op de factuurregels van bedrijfsfacturen is nu instelbaar. De is met placeholders te configureren op de instellingen pagina bij Regels en opmaak onder het kopje Facturen
    • De lengte van afspraken kan nu worden aangepast door de bovenste of onderste rand van een geselecteerde afspraak in de agenda te slepen.
  • Verbeteringen (21)
    • Diagnosecode 2554 voor COPD in combinatie met aanspraakcode 022
    • Verbeteringen aan de boekhoudkoppelingen
    • Afspraken zonder afspraaktype zijn nu instelbaar om te factureren. De voorkeur bestaat nog steeds om altijd wel een afspraaktype in te stellen, lees verder op Afspraaktypes
    • De afspraak van de huidige wordt nu ook in de medische feed getoond om makkelijker een consult toe te voegen
    • Brieven kunnen nu ook naar Zorgmail verstuurd worden als deze al definitief zijn
    • Op het gewerkte uren overzicht wordt nu standaard het huidige jaar geselecteerd
    • In het gewerkte uren overzicht kan nu ook worden gekozen voor een weekoverzicht
    • Zorgsoorten worden nu automatisch geselecteerd bij het aanmaken van nieuwe contracten
    • Zorgvergoedingen laat nu een completer resultaat zien en is nu consistent door heel Flux
    • Patiënten kunnen nu ook weer gedearchiveerd worden
    • Checkboxes zijn nu veel beter te selecteren met zowel muis als toetsenbord (hotkey X)
    • Hotkey J en K voor navigeren in de tabellen naar beneden en naar boven, respectievelijk
    • Dropdown uiterlijk verbeterd
    • Bij herhaalafspraken met meerdere gebruikers kan een gebruiker nu zijn deelname verwijderen
    • Herhaalafspraken kunnen nu ook per dag of per jaar herhaald worden
    • De kaart met patiëntinformatie op de patiëntpagina is opnieuw ingedeeld om alle informatie netjes te kunnen weergeven op elk formaat scherm
    • Diëtetiek prestatiecodes zijn toegevoegd aan Flux om makkelijk diëtetiek facturen te kunnen genereren
    • De diagnosecode van de verwijzer kan niet meer ingevuld worden tijdens de intake, deze is sinds de invoering van de GDS niet meer nodig
    • Het 'e-mail' veld wordt nu automatisch geselecteerd bij het inloggen
    • Gebruikers met de rol 'planner' hebben nu toegang tot de zijbalk en de bijbehorende features
    • Verouderde browsers waarin de Flux popups niet werken krijgen nu een melding, dit kan opgelost worden door de browser te updaten
  • Bugs (21)
    • Probleem opgelost met gebruikerstoegang waardoor gebruikers geen toegang hadden tot het financieel overzicht op patiëntniveau
    • Bugfix mapping van producten in Exact
    • Probleem opgelost waarbij tekstconsulten niet in de medical feed werden laten zien
    • Bugfix afspraken afzeggen
    • Probleem opgelost waarbij abonnementsfacturen niet werden aangemaakt
    • Bugfix: Als een patiënt meerdere afspraken op dezelfde dag heeft, wordt bij het openen van een consult op die dag niet automatisch een afspraak geselecteerd
    • Bugfix: Foutafhandeling bij het aanmaken van een mandaat voor automatische incasso via Mollie
    • Probleem opgelost met de QR code van Mollie
    • Bugfix: probleem met emails in de werklijsten opgelost
    • Probleem opgelost waarbij icoontjes van verstuurde afspraakmails gek werden weergeven
    • In sommige gevallen werd er een mail gestuurd terwijl een afspraak al was geannuleerd, dit is opgelost
    • Locaties die geen beschikbare gebruiker hebben in de online planner zijn nu niet meer selecteerbaar
    • Probleem opgelost waarbij de agenda op mobiel in de eerste instantie niet werd geladen
    • Bug opgelost waarbij meerdere notificaties samen niet goed werden weergeven
    • Verschillende kleine problemen met het weergeven van icoontjes zijn opgelost
    • Het weergeven van hele lange factuurregels die breder zijn dan het scherm gaat nu goed
    • Onnodige waarschuwingen over een missende verwijsdiagnosecode zijn weggehaald
    • In sommige gevallen werd de teller niet geüpdate bij het genereren van facturen
    • Foutmelding bij het aanmaken van een gebruiker is opgelost
    • Bugfix: In sommige gevallen kon een patiëntfactuur niet worden geopend
    • Verschillende en visuele bugs technische bugs opgelost