De NPRS (Numeric Pain Rating Scale) vragenlijst kan nu naast de VAS (Visual Analogue Scale) worden gebruikt om de pijnperceptie van patiënten te evalueren en te documenteren. Deze uitbreiding verbetert de mogelijkheid om pijnniveaus gedurende de behandeling te volgen.
Selecteer de NPRS-vragenlijst eenvoudig tijdens de verslaglegging om deze nieuwe vragenlijst te activeren. De feedback wordt, zoals gebruikelijk, direct in een grafiek weergegeven naast alle eerdere metingen in de medische feed.
De NPRS-vragenlijst is toegevoegd
Vragenlijsten kunnen nu direct vanuit de intakeflow worden toegevoegd
Een probleem met de intakeflow is opgelost
De laadtijd van afspraken is verbeterd. Het probleem waarbij het selecteren van meer dan 4 gebruikers in de dagweergave en waarbij overgeschakeld wordt naar de weekweergave laadde niet alle afspraken correct, is verholpen
Het probleem waarbij de knop meer niet verscheen in de gebruikersagenda is opgelost
Opgelost waar klikken op een dag in de agenda naar de verkeerde dag (vandaag) navigeerde door de instelling vandaag
Het probleem met de functionaliteit van de prullenbak in de agenda is verholpen
Een fout met het koppelen van een verzekeraar aan een patiënt is opgelost
Gebruikers met lage bezettingsgraden worden nu bovenaan de lijst weergegeven
Agenda’s van beschikbare gebruikers kunnen nu automatisch worden geselecteerd bij het wisselen van gebruiker
Problemen met de kalender zijn opgelost
Het probleem waarbij de knop vandaag in de kalender niet correct functioneerde, is verholpen
Het probleem waarbij de tijdselectie in de kalender afspraakdetails niet correct werkte in verschillende browsers, is opgelost
Extra machtigingen zijn toegevoegd aan de frontoffice-rollen
Gebruikerslabels kunnen nu alfabetisch worden gesorteerd
Zorgverleners kunnen nu hun eigen omzet en specificaties inzien
Het probleem met het downloaden van PDF-facturen, zelfs als het adres is verwijderd, is opgelost
Het probleem met de gebruikerslabel dropdown waarbij de knop + Label niet correct werd weergegeven bij het toewijzen van een gebruikerslabel aan een gebruiker, is opgelost
Het probleem waarbij de voettekst van de factuur niet verwijderd kon worden, is verholpen
De optie is toegevoegd om het tabblad behandelplan standaard uitgeklapt te tonen in de medische feed
Behandelplan templates kunnen nu worden gesorteerd
Naast de beschikbaarheid van de gebruiker wordt nu ook de beschikbaarheid van de verantwoordelijke gebruiker in een toezichthoudende rol weergegeven
Verschillende datagroepen zijn toegevoegd aan de data explorer
Sorteringen zijn verwijderd uit de data explorer
Vertaalproblemen zijn opgelost
Een fout in de behandelgeschiedenis is verholpen
We starten het jaar goed met verschillende verbeteringen die gericht zijn op het stroomlijnen van de klinische workflows en het optimaliseren van de functionaliteit van Flux.
De business intelligence is uitgebreid met omzetramingen om onderbouwde beslissingen te ondersteunen. Daarnaast zijn er nieuwe filters toegevoegd aan de medische feed voor behandelplannen en kunnen niet-medische aantekeningen van patiënten worden verwijderd.
Binnen de facturatie zijn waarschuwingen toegevoegd voor verwijderde adressen en diagnosecodes in conceptfacturen. De snelheid waarmee grote verzamelfacturen wordt gemaakt is geoptimaliseerd.
Gebruikers kunnen hun voorkeuren voor de agendaview opslaan, en de functionaliteit van de agenda en het afsprakenbeheer is verbeterd.
Probleem met tarieven per periode bij handmatige facturering opgelost
Fout verholpen waarbij geen adres kon worden toegevoegd als de patiënt geen eerder adres had
Bug met hotkey functionaliteit voor ⌘ + C en ⌘ + V voor macOS en Ctrl + C en Ctrl + V voor Windows en Linux (kopiëren en plakken) in de agenda opgelost
Omzetramingen toegevoegd aan business intelligence
Bug in lokale opslag opgelost
Fout in de teksteditor verholpen
Navigatiemenu voor instellingen gerepareerd
Weergave van vragenlijstantwoorden in de medische feed hersteld
Waarschuwing toegevoegd voor verwijderde adressen in een conceptfactuur
Waarschuwing toegevoegd voor verwijderde behandelplannen in een conceptfactuur
Het is niet langer mogelijk om toekomstige afspraken te maken of te bewerken met een verwijderd afspraaktype; er moet worden overgeschakeld naar een geldig afspraaktype
Bug in factuurgeneratie opgelost
Bij zorgverlening onder het direct toegankelijke zorgprogramma wordt geen verwijzingsinformatie toegevoegd aan de zorgverzekeringsclaim
Debiteurnummer toegevoegd en rechten ingesteld
Rechten voor instellingen toegevoegd en ingesteld
Prestatieprobleem bij het verwijderen van verwijzingen en behandelplannen opgelost
Bevestiging toegevoegd aan automatische factuurinstellingen
Niet-medische patiëntnotities kunnen nu worden verwijderd
Bij het verwijderen van een product wordt het product automatisch verwijderd uit afspraaktypes waarin dit product was ingepland
Medische feed kan nu worden gefilterd op behandelplan, zorgplan en type item (bijv. intake, evaluatie, vragenlijsten)
Bug met datum en tijd opgelost
Probleem opgelost waarbij de initiële patiëntweergave in de agenda niet correct werd geladen na het aanmaken van een nieuwe patiënt
Bug opgelost die beschikbaarheid- en bezettingsberekeningen beïnvloedde
Favoriete agenda view kan nu worden opgeslagen in gebruikersinstellingen
Het "identiteitsdocument" is verplaatst boven de "ID"-sectie in het patiëntendossier om de bruikbaarheid op schermen met lage resolutie te verbeteren
Een conceptfactuur krijgt nu een datum na de aanpassingen van de credit- en debetposten
Kleine UI-wijzigingen in de medische feed
Prestaties van grote factuurclaims van meer dan 4.000 regels geoptimaliseerd
De financiële pagina in het patiëntendossier toont nu ook afspraken zonder behandelplannen in een aparte categorie
Probleem opgelost waarbij het gereserveerde kredietevenement niet werd opgeslagen in het afspraaklogboek na het maken van een afspraak
macOS specifieke hotkey opgelost waarbij ⌘ + click niet werkte op de factuurbadge
Bug met de bedrijfsfactuur opgelost
Probleem met onjuiste invoer in de intakeflow opgelost
Fout opgelost met de datum waarop credits werden toegevoegd aan de patiëntportefeuille
We zijn bezig onze support te verbeteren en willen het voor jou als zorgverlener zo gemakkelijk mogelijk maken. Met de introductie van de ‘Neem contact op’-knop in jouw persoonlijke menu (rechtsboven) wordt het contact opnemen met ons development team tijdens werkdagen heel laagdrempelig.
Wanneer je op de ondersteuningsknop in Flux klikt, opent er een venster waarin je vragen, functieverzoeken of bug meldingen kunt indienen. Je ontvangt directe feedback via e-mail. Soms kan het voorkomen dat een van ons later contact met je opneemt om het probleem verder uit te diepen.
De directe lijn naar Flux zorgt voor een snelle en efficiënte afhandeling van alle verzoeken. Doordat je rechtstreeks met het development team praat, krijg je inspraak in de verdere ontwikkeling van het product. Dankzij de heldere interface kun je eenvoudig je problemen beschrijven, wat een gerichte oplossing mogelijk maakt.
Dit nieuwe supportvenster is meer dan een helpdesk; het is een brug tussen jou en het Flux team. Of je nu voor uitdagingen staat, ideeën hebt voor nieuwe functies, of begeleiding nodig hebt, wij zorgen ervoor dat jouw vraag op de juiste plek terechtkomt 👍.
Je kunt meteen gebruikmaken van deze nieuwe feature, rechtsboven onder jouw persoonlijke menu.
Flux introduceert een auto-save functie voor de intakeflow, ontworpen om zorgverleners te ondersteunen bij de verslaglegging. Deze functie zorgt ervoor dat alle informatie tijdens de intake automatisch wordt opgeslagen, waardoor de intake kan worden gepauzeerd en hervat zonder gegevensverlies.
Bij het opnieuw openen van een patiëntendossier ziet de zorgverlener het concept van de intake precies zoals het was achtergelaten, klaar voor verdere afronding. Ook zonder internetverbinding blijft het werk veilig, omdat alles lokaal wordt opgeslagen en automatisch synchroniseert zodra er weer verbinding is. Dit is vooral handig bij complexe intakeprocessen of onverwachte onderbrekingen, zodat het werk altijd behouden blijft zonder extra inspanning, zowel online als offline.
Het is bijna zover: 2024 staat voor de deur! De jaarovergang brengt voor de meeste fysiotherapie praktijken aan het einde van het jaar de nodige complexiteit met zich mee. Om zo soepel mogelijk het volgende jaar te starten kunnen nu al de nieuwe praktijktarieven en zorgcontracten in Flux aangepast worden voor het komende jaar.
Voor 2024 is de standaard concernstructuur van de zorgverzekeraars herzien. De nieuwe, bijbehorende standaardcontracten van ieder verzekeringsconcern met prijzen voor 2024 zijn nu beschikbaar als configureerbare templates. Gebruikers kunnen specifieke contracten selecteren en aanpassen samen met de bijbehorende vergoedingen.
De volgende lijsten zijn bijgewerkt voor 2024:
De diagnostische codelijst voor fysiotherapie
De chronische codelijst voor fysiotherapie
De diagnostische codelijst voor podotherapie
Daarnaast zijn voor tarieven geldigheidsinstellingen toegevoegd om de verwerking van de praktijktarieven voor 2023 in 2024 mogelijk te maken. Tarieven vereisen nu een geldigheidsperiode die van toepassing is op alle prijselementen in Flux—waaronder contracten, vrije tarieven en producten:
Tarieven per periode
Tarieven uit 2023 zijn beschikbaar voor gebruik in 2024 voor contracten met voortzetting van de tarieven of meerjarige contracten.
Prijsverhogingen kunnen vooraf worden voorbereid en automatisch worden doorgevoerd.
Procedures uit periode Y (2023) worden gefactureerd tegen het tarief van Y, en prestaties voor periode Y+1 (2024) worden gefactureerd tegen het tarief van Y+1.
Voorbereiding op nieuwe tarieven
Nieuwe prijzen en tarieven kunnen vooraf worden klaargezet voor aankomende tariefwijzigingen (2023 → 2024).
Auto-save en hersteloptie toegevoegd aan de medische feed
SOEP-consulten kunnen weer op voltooid gezet worden
De patiëntexportmap downloadt nu de juiste exportmap
Toegevoegd: zorgplannen selecteren met de behandelplan selector binnen behandelplannen
Fout opgelost met de fysiotherapie diagnosecode selector in de intakeflow
Fout opgelost waarbij een nieuwe patiënt niet kon worden aangemaakt
Facturen en declaraties samenvoegen werkt nu ook voor meerdere facturen van verschillende verzekeringsgroepen
Declaraties samenvoegen voor verschillende zorgverzekeraars is nu mogelijk
Probleem opgelost waarbij de facturen naar zorgverzekeraar instelling soms een directe factuur naar de patiënt genereerde
Patiënten kunnen in januari van zorgverzekeringscontract wisselen
Ondersteuning toegevoegd voor herinneringskosten op basis van een herinneringsbrief bij niet-betaalde facturen in het betalingsherinneringsproces
Beschikbaarheid van locaties duidelijker weergegeven in de agenda, zodat gebruikers kunnen zien welke gebruiker op welke locatie aanwezig is
Fout met toekomstige herinneringen opgelost
Patiëntzoekresultaten bevatten nu inactief en geboortedatum en zijn uitgelijnd
Automatische generatie van declaraties ververst nu concepten in de factuurtabel
Laadstatus verbeterd tijdens behandelplan selectie in het behandelplan selectie dialoogvenster
Redirect na wachtwoordreset verbeterd
Integraties die nog niet live waren, hadden nog steeds een coming soon label; dit is nu opgelost
Fout opgelost met het tabblad afspraken in de bedrijfsfactuurflow
Talen van patiënten toegevoegd aan de contactgegevens tijdens de afspraakplanning
Fout opgelost met de verwijzings-ID wanneer een patiënt wordt overgezet
Rode stip toegevoegd op het dashboard bij openstaande taken
Navigatie van geretourneerde declaraties naar nieuwe concept verzamelfacturen verbeterd
Items die niet aan een afspraak waren gekoppeld, werden onderaan de medische feed geplaatst, dit is nu gecorrigeerd
Items op de medische feed zijn nu gesorteerd op afspraakdatum of, indien niet beschikbaar, op aanmaakdatum
UI van business intelligence verbeterd voor kleinere schermen
Hotkey-bug opgelost die hetzelfde patiëntendossier meerdere keren opende
Fout opgelost met COVID-19-diagnosecodes
Optie toegevoegd om geen facturen automatisch te genereren voor bepaalde afspraaktypes
Fout opgelost waarbij een nieuwe vragenlijst antwoorden bevatte van een eerder ingevulde vragenlijst
Fout opgelost waarbij het hoofddoel van de behandeling niet vooraf was geselecteerd in het behandelplan tijdens een evaluatieconsult
Nieuwe ondersteuningsmodal leegt nu automatisch na het verzenden van een hulpverzoek
Automatische focus toegevoegd aan de nieuwe ondersteuningsmodal
Mailto: link toegevoegd bovenaan de patiëntenpagina
Link naar de Intramed export bijgewerkt; nieuwe link verwijst naar Intramed Expert
Zoekresultaten voor patiënten verbeterd
Verbruik van credits na afspraken geoptimaliseerd
Problemen aan het einde van het jaar voor fysiotherapeuten verbeterd
Meer types van onopgeloste en afgehandelde fouten vastgelegd in de medische feed
Fout opgelost met geïmporteerde PREM-statistieken
De tab hotkeyfunctie toegevoegd aan de teksteditors
Declaratiebetalingen worden nu geüpdatet/ververst in de factuurtabel
Waarschuwing toegevoegd als een patiëntadres wordt verwijderd, terwijl een claimregel in concept staat
Waarschuwing toegevoegd als een behandelplan met diagnosecode wordt verwijderd, terwijl een claimregel in concept staat
Fout opgelost waarbij een inactieve, niet-geldige prijs werd gesuggereerd bij handmatige factuurcreatie
Tags voor zorgprofessionals toegevoegd in de agenda
Taken hebben nu een beschrijving
Functie toegevoegd om een dagelijkse beschikbaarheidspercentage weer te geven als proxy voor de bezettingsgraad bij de planning van zorgprofessionals
Functie toegevoegd om agendavoorkeuren op te slaan in gebruikersinstellingen, zoals het weergeven van 5 dagen per week, enz.
Fout opgelost met het resetten van de datum van de claim na creditering van de factuur
De declaratieperiode kan worden verkort; een waarschuwing is toegevoegd voor declareren met regels die na de einddatum van de periode vallen
Functionaliteit toegevoegd om gebruikers te sorteren en selecteren op basis van hun bezettingsgraad
PDF-weergave verbeterd en verwijzingsinformatie op directe facturen voor vergoeding gecorrigeerd