Updates

Blijf op de hoogte van onze laatste wijzigingen en verbeteringen.

18 april 2024

Incura import

We hebben gespecialiseerde migratie- en importtools ontwikkeld voor een soepele data conversie en overdracht van gegevens van Incura naar Flux. Deze tools zijn ontworpen om een efficiënte migratie te waarborgen, waarbij de integriteit van gegevens wordt behouden en de downtime voor je praktijk wordt geminimaliseerd.

Het migratieproces is nu uiterst eenvoudig—je kunt je praktijkgegevens zelf overzetten. Sleep gewoon de exportbestanden van Incura naar de Flux in de upload tool en de conversie loopt vanzelf.

De importtool van Flux stemt de data van Incura automatische af op het Flux data model, waardoor handmatige invoer en fouten worden verminderd.

Ondersteunt de volledige overdracht van patiëntendossiers, afspraken, declaratie en facturatie-informatie en andere kritieke gegevens vanuit Incura.

Biedt flexibiliteit in de gegevensselectie, zodat je precies kunt kiezen wat je wilt migreren.

Identificeert en adresseert potentiële problemen tijdens de migratie, waardoor een complete en nauwkeurige gegevensoverdracht wordt gegarandeerd.

Met deze tools wordt de overstap van Incura naar Flux eenvoudiger en betrouwbaarder, waardoor je de continuïteit in je werkzaamheden behoudt terwijl je overstapt naar een robuuster systeem.

Lees hier de documentatie. Loop je alsnog tegen zaken aan, of als je wilt dat wij je helpen kan je altijd contact met ons opnemen.

15 april 2024

BIG export voor herregistratie

Om zorgverleners te ondersteunen bij het herregistreren bij het voldoen aan de eisen voor hun vijfjaarlijkse BIG-herregistratie, hebben we een nieuwe exportfunctie geïntroduceerd die voldoet aan de richtlijnen van BIG voor het indienen van bewijsdocumenten. Deze nieuwe functie vereenvoudigt het proces van het verzamelen en indienen van de benodigde documentatie voor BIG-herregistratie, vermindert de administratieve last en waarborgt de naleving van de regelgeving.

Zorgverleners kunnen nu een export genereren vanuit Flux die voldoet aan de specifieke werkervaringseis van het BIG-herregistratie. De export biedt een maandelijks overzicht per gebruiker, inclusief essentiële gegevens zoals:

  • Datum van dienstverlening
  • Duur van de afspraak
  • Type afspraak

Deze export is ontworpen om te voldoen aan de eisen van BIG, waarbij het document een directe output van het systeem (zoals een afdruk of schermafbeelding) moet zijn en geen excel-bestand, wat niet is toegestaan. De export toont duidelijk de naam van de softwareapplicatie: Flux, de naam van de gebruiker, de dekkingsperiode, behandelingen en het totale aantal gewerkte uren, waardoor het eenvoudig is om de totale gewerkte uren per maand te berekenen.

12 april 2024

Evaluatie consult

We hebben een nieuwe functie toegevoegd aan de evaluatie binnen de verslaglegging die gebruikers meer flexibiliteit biedt bij doelen en behandelplannen.

Er is een vertragingsfunctie geïntroduceerd in het evaluatieconsult, waarmee gebruikers een vertraging kunnen instellen die automatisch de datums van het doel en bijpassende behandelplan vooruitschuiven indien dit voor de behandeling nodig is. Deze functie vereenvoudigt het herschikken van planningen en zorgt ervoor dat alle gerelateerde taken en mijlpalen consistent blijven met de aangepaste tijdlijn.

Deze verbetering biedt gebruikers meer controle over hun zorgplannen, waardoor het gemakkelijker wordt om wijzigingen in het behandelschema van de patiënt te verwerken zonder handmatige updates.

  • Verbeteringen
    • Functionaliteit toegevoegd voor alfabetische sortering van snippets: Snippets kunnen nu op alfabetische volgorde worden gesorteerd voor een overzichtelijker gebruik
    • Feedback toegevoegd bij uitgeschakelde opslaan intake knop: Gebruikers ontvangen nu uitleg over waarom de knop is uitgeschakeld, inclusief aanwijzingen voor ontbrekende verplichte velden
    • Vertragingfunctie geïmplementeerd in het Evaluatieconsult: Gebruikers kunnen nu een vertraging instellen, waardoor automatisch alle datums van zorgdoelen en zorgplannen na de evaluatiedatum met het opgegeven aantal dagen worden aangepast
    • Probleem met GGN-integratie opgelost: Diverse verbeteringen doorgevoerd voor een vlotte werking van de GGN integratie
    • Bug bij het bijwerken van de afspraakstatus op het dashboard verholpen: Probleem opgelost waarbij de status niet correct werd bijgewerkt
    • Bewerkbare snippets toegevoegd: Gebruikers kunnen nu hun eigen snippets maken en bewerken om repetitieve en procedurele notities sneller vast te leggen
    • Verbeterd controlemechanisme voor bestaande facturen: De controle op datumbehandelingen zorgt ervoor dat factuurinvoer correct wordt gematcht door te verifiëren op de afwezigheid van afspraken, wat valse positieven vermindert
    • Probleem met factuurdetailspagina opgelost: De originele versie van de claim werd niet meer weergegeven na correcties door de zorgverzekeraar; nu wordt de meest recente versie getoond
    • Nieuwe snippets toegevoegd voor de volgende beroepsrichtlijnen: Enkeloedeletsel, schouder- en nekproblemen, lage rugpijn, lumbosacrale radiculopathie en nekpijn
    • Bug opgelost bij claimresponsinformatie: Data voor alle behandeldatums werden nu correct weergegeven in de modal van de zorgverzekeraars
    • Bug bij het bewerken van medische feed-updates opgelost: Probleem met snippets tijdens het bewerken van medische feed-updates verholpen
    • Specifieke diagnostische codes instelbaar voor snippets: Diagnostische codes kunnen nu worden ingesteld voor medische snippets
5 april 2024

Betalingsherinneringen en incasso

Met ons verbeterde betalingssysteem kan je nu een incassoproces starten voor nog niet-betalende debiteuren. Hoewel het nooit ideaal is om tot dit punt te komen, hebben we het proces zo eenvoudig mogelijk gemaakt, waardoor je betalingsherinneringen tot incasso’s soepel en efficiënt kunt afhandelen.

Deze update legt de nadruk op automatisering, integratie en efficiëntie om de laatste stap van het betalingsproces te stroomlijnen, wat leidt tot snellere afwikkeling en verbeterd kasbeheer.

Beheer incasso’s naadloos met de integratie van GGN, een toonaangevend incassobureau in de Nederlandse gezondheidszorg en zorgverzekeringen. Deze integratie zorgt voor soepele gegevensuitwisseling en automatiseert het incassoproces.

Betalingsherinneringen worden nu automatisch verzonden, waardoor de handmatige werkdruk vermindert. Daarnaast kunnen administratiekosten automatisch worden toegepast bij de tweede herinnering, wat tijdige betalingen stimuleert. Wij nemen hierbij wel de regels van de Nederlandse overheid over incasso’s in acht door een standaard configuratie aan te bieden die geheel binnen de regels vallen.

Maak gebruik van nieuwe, aanpasbare e-mailsjablonen voor betalingsherinneringen, zodat de communicatie naar de debiteur consistent blijft. We hebben ook een snelheidsbeperking geïmplementeerd om de frequentie van verzonden e-mails te controleren en te voorkomen dat ontvangers worden overspoeld met e-mails.

Indien gebruik wordt gemaakt van een van de 2-way synchronisatie boekhoudkoppelingen, zorgt het bijwerken van de boekhouding ervoor dat er automatisch geen herinneringen meer worden verstuurd als de factuur in de tussentijd is betaald.

Stuur betalingsherinneringen in batches voor efficiënte verwerking van meerdere accounts. Labels zijn opnieuw geïntroduceerd in herinneringslijsten voor betere organisatie, waardoor het eenvoudiger wordt om openstaande betalingen bij te houden en te beheren.

Het systeem verrekent nu automatisch tegoeden en schulden, waardoor accountafstemming wordt vereenvoudigd en nauwkeurige saldi worden gegarandeerd.

Dit is een integratie in samenwerking met GGN, een incassobedrijf. U heeft een aparte overeenkomst nodig met de GGN om deze integratie te gebruiken.

Bekijk de regels van de Nederlandse overheid over incasso’s.

31 maart 2024

Het Nivel export → v10

Het formaat en de specificatie van het Nivel exportintegratie zijn bijgewerkt naar versie 10. Deze update zorgt voor compatibiliteit met de nieuwste datastandaarden en verbetert de nauwkeurigheid van uw vereiste data-export. De het Nivel export voor de Landelijker Database Kwaliteit (LDK) is een vereiste voor Stichting Keurmerk Fysiotherapie (SKF).

  • Verbeteringen
    • Snippets voor schouder-, heup- en knieonderzoek toegevoegd, waardoor zorgverleners gemakkelijk deze veelvoorkomende onderzoeken kunnen toevoegen op basis van frequent gestelde diagnoses
    • Prompt toegevoegd bij het verwijderen van een afspraak met meerdere gebruikers. Gebruikers krijgen nu de keuze om zichzelf te verwijderen of de hele afspraak te annuleren
    • Instellingen voor e-mail geconfigureerd om de klinieknaam te gebruiken als de 'Afzender' naam. Patiënten ontvangen nu e-mails van bijvoorbeeld 'Maja Clinic via Flux' in plaats van alleen 'Flux', waardoor patiënten e-mails van onbekende afzenders niet meer negeren
    • Functionaliteit toegevoegd om het bedrijfslogo van de zorgverlener op brieven op te nemen, gebruikmakend van hetzelfde logo dat ook voor e-mails wordt gebruikt voor branding
    • Een nieuw intakeproces voor podologie toegevoegd en ondersteuning voor snippets toegevoegd
    • Een algemene migratie-bestandsuploadfunctie toegevoegd om het overzetten van bestanden van legacy datastructuren en systemen naar Flux voor migratiedoeleinden te vergemakkelijken en te stroomlijnen
    • Functionaliteit toegevoegd om een incassoproces te starten voor wanbetalers
    • Functionaliteit toegevoegd om actieve en inactieve status in het patiëntendataview te toggelen en weer te geven
    • Een dataview toegevoegd voor patiënten met een open behandelplan, waarbij de laatst behandelende zorgverlener wordt getoond. Dit dient als een tijdelijke oplossing voor het beheren van patiënten met actieve behandelplannen maar zonder een nieuwe afspraak gepland
  • Oplossingen
    • Probleem met de Zorgvergoedingen integratie opgelost
    • Een bug verholpen waarbij de placeholder van de verzekeraarsbrief niet goed werkte
    • Een probleem opgelost waarbij het filteren op label niet alle gebruikers met het opgegeven label weergaf in de geavanceerde zoekopdracht voor afspraken
    • Probleem opgelost waarbij het "Brief" tabblad op de patiëntenpagina niet werd bijgewerkt bij het aanmaken van een brief in de medische feed
    • Een probleem opgelost waarbij de AGB-codes niet correct werkten bij het toevoegen van meerdere zorgverleners bij het aanmaken van een nieuwe patiënt
    • Een bug opgelost waarbij het intakeproces leeg was in de medische feed
    • De gebruikersinterface van de evaluatieconsultatie-update in de medische feed hersteld
    • Een probleem opgelost waarbij de datum in de linkerbovenhoek van de agenda onjuist was voor de "Dag van de Week" weergave
    • De recall-modal is opnieuw ontworpen
    • Problemen met patiënten- en factuurweergave opgelost
    • Een bug opgelost waarbij het factuurfilter alle factuurstatussen teruggaf
    • Een bug verholpen bij de selectie van een omschrijving op de factuurregel voor producten
    • Een probleem opgelost waarbij creditering van een claim niet kon worden uitgevoerd als een patiëntadres eerder was verwijderd
    • Invoer van het factuurbedrag voor producten is te klein op Safari
    • Probleem opgelost waarbij de hoeveelheid op een diëtistenfactuur niet consistent was. Als de hoeveelheid op een enkele factuurregel afwijkt van 1, wordt dit nu weergegeven op alle relevante regels
    • De beschrijving van de prestatiecode bijgewerkt om aan te geven dat de dienst per 15 minuten in rekening wordt gebracht
    • Een probleem opgelost met de finalisatie van facturen
15 maart 2024

Locaties in de agenda

Je kunt nu veel makkelijker plannen en afspraken bekijken van meerdere locaties.

Voorheen had de kalenderinterface moeite met het beheren van meer dan zes locaties op één dag voor één gebruiker, wat leidde tot trage prestaties en weergaveproblemen. We hebben dit probleem aangepakt, waardoor de kalender nu meerdere locaties naadloos kan verwerken. Deze verbetering verbetert de bruikbaarheid van de kalender aanzienlijk, vooral voor gebruikers die drukke schema's beheren op verschillende locaties.

  • Nieuwe functionaliteiten​​​​‌‍​‍​‍‌‍‌​‍‌‍‍‌‌‍‌‌‍‍‌‌‍‍​‍​‍​‍‍​‍​‍‌​‌‍​‌‌‍‍‌‍‍‌‌‌​‌‍‌​‍‍‌‍‍‌‌‍​‍​‍​‍​​‍​‍‌‍‍​‌​‍‌‍‌‌‌‍‌‍​‍​‍​‍‍​‍​‍​‍‌​‌‌​‌‌‌‌‍‌​‌‍‍‌‌‍​‍‌‍‍‌‌‍‍‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​​‍‌‍‌‌‌‍‌​‌‍‍‌‌‌​​‍‌‍‌‌‍‌‍‌​‌‍‌‌​‌‌​​‌​‍‌‍‌‌‌​‌‍‌‌‌‍‍‌‌​‌‍​‌‌‌​‌‍‍‌‌‍‌‍‍​‍‌‍‍‌‌‍‌​​‌​​‍‌‍​‌‍​​​‌‍‌‌‌‍‌‍​‌​‌‍‌‍​‍‌​‍‌​‌​​‍​​​‌​‍‌​‌​​‌​‌‍‌‍​‌​‍‌‌‍​‌​‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍​‍‌​​‌‍​‌‌‍‌‍​​‌‍​​​‍‌‍​‌​‌‌‍‌‌‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍​‍‌‌​‌‍‌‌​​‌‍‌‌​‌‌‍​‌‍‍​‌‍​‌‌‍‍‌‍‌‌‍‌‌‌‍​‌‍‌‍‌​‍‌​​‌‍​‌‌‌​‌‍‍​​‌‌‍‍‌‍‌‌‌‌​‍‌‌​‌‌‌​​‍‌‌‌‍‍‌‍‌‌‌‍‌​‍‌‌​​‌​‌​​‍‌‌​​‌​‌​​‍‌‌​​‍​​‍​​​‌​‌‍​​‌​​‍​​‍​‍‌​​​‌‍‌‍​​​​‌‍‌‍​‌​‍‌‌​​‍​​‍​‍‌‌​‌‌‌​‌​​‍‍‌‌​‌‍‍‌‌‌​‌‍​‌‍‌‌​‌‍​‍‌‍​‌‌​‌‍‌‌‌‌‌‌‌​‍‌‍​​‌​‍‌‌​​‍‌​‌‍‌​‌‌​‌‌‌‌‍‌​‌‍‍‌‌‍​‍‌‍‌‍‍‌‌‍‌​​‌​​‍‌‍​‌‍​​​‌‍‌‌‌‍‌‍​‌​‌‍‌‍​‍‌​‍‌​‌​​‍​​​‌​‍‌​‌​​‌​‌‍‌‍​‌​‍‌‌‍​‌​‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍​‍‌​​‌‍​‌‌‍‌‍​​‌‍​​​‍‌‍​‌​‌‌‍‌‌‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍‌‍​‍‌‍‌‌​‌‍‌‌​​‌‍‌‌​‌‌‍​‌‍‍​‌‍​‌‌‍‍‌‍‌‌‍‌‌‌‍​‌‍‌‍‌​‍‌‍‌​​‌‍​‌‌‌​‌‍‍​​‌‌‍‍‌‍‌‌‌‌​‍‌‌​‌‌‌​​‍‌‌‌‍‍‌‍‌‌‌‍‌​‍‌‌​​‌​‌​​‍‌‌​​‌​‌​​‍‌‌​​‍​​‍​​​‌​‌‍​​‌​​‍​​‍​‍‌​​​‌‍‌‍​​​​‌‍‌‍​‌​‍‌‌​​‍​​‍​‍‌‌​‌‌‌​‌​​‍‍‌‌​‌‍‍‌‌‌​‌‍​‌‍‌‌​‍​‍‌‌ en verbeteringen
    • De intake procedure voor diëtisten toegevoegd
    • Check-ups en vragenlijsten voor diëtisten toegevoegd
    • Extra sorteermogelijkheden aan de medische feed toegevoegd (met inachtneming van gemigreerde gegevens)
    • Je kunt nu producten verwijderen
    • Diverse pictogrammen in de medische feed aangepast
    • Extra velden aan de sjablonen voor brieven toegevoegd
  • Oplossingen
    • pluis / niet-pluis is niet meer gemarkeerd als een verplicht veld in het intakeproces voor fysiotherapie
    • Probleem opgelost waarbij de kalenderinterface meer dan 6 locaties op één dag of per gebruiker niet kon verwerken
    • Probleem verholpen waarbij afspraken in de ochtend niet konden worden bekeken als de ochtend al voorbij was in het dag-tot-dag dashboard
    • Fout opgelost waarbij de AGB-opzoekfunctie niet kon worden gebruikt tijdens het bewerken van een behandelplan
    • Fout opgelost waarbij het behandelplan niet kon worden bijgewerkt
    • Probleem verholpen waarbij afspraken zonder medische updates niet in de medische feed verschenen als voltooide afspraken
    • Problemen tijdens het aanmaken van een patiënt opgelost
    • Fout in de vragenlijsten voor arbeidsfysiotherapie opgelost
    • UI-problemen in het behandelplan opgelost
    • Probleem met de COV-controle waarbij soms patiënten werden overgeslagen, opgelost
    • Fout in de AGB-opzoekfunctie voor huisartsen opgelost
    • Probleem opgelost waarbij het uitgebreid zoeken in de kalender tijdslots voor inactieve gebruikers aanbood, waardoor afspraken met hen konden worden gepland
    • Probleem opgelost waarbij het veld voor geboortedatum werd leeggemaakt na terug navigeren op mobiel
    • Probleem verholpen waarbij het invoerveld voor tariefbedragen alleen punten en geen komma's accepteerde. Het type invoerveld 'nummer' verwerkte decimalen niet correct. Het werkt nu hetzelfde als het invoerveld voor factuurbedragen, waarbij zowel punten als komma's worden geaccepteerd voor decimale waarden
    • Fout met automatisch opslaan opgelost
    • Bug in de SBV-Z retour feedback opgelost