Updates
Blijf op de hoogte van onze laatste wijzigingen en verbeteringen.
Rittenkaart voor de zorg
Voor zorg en diensten waarvoor je geen contract hebt afgesloten of zelfs geheel buiten de contracten valt hebben wij nieuwe prepaid functie ontwikkeld. Hiermee kunnen patiënten vooraf credits afnemen en deze later inwisselen voor zorg.
Op deze manier kan je een rittenkaart aan patiënten aanbieden. Het voordeel van een rittenkaart is dat er in één keer een groot bedrag wordt betaald door de patiënt, bijvoorbeeld via iDEAL, welke direct beschikbaar komt voor de praktijk. Daarbij geeft het de patiënt de flexibiliteit wanneer de patiënt deze credits wilt inzetten.
Hoe werken credits?
Je kan verschillende producten aanmaken binnen Flux—zowel btw vrijgesteld als btw-belast. Een product kan dus naast een prijs in euro’s ook een prijs in credits hebben.
Je kan als praktijk aangeven hoeveel credits een bepaald product kost voor de patiënt. Tevens kan er aan een credit een intern tarief gekoppeld worden voor de eventuele prestatiecompensatie van een behandelaar. De praktijk kan hierdoor per credit aangeven wat het interne tarief is dat een behandelaar aan de rit verdient. Het product wordt vervolgens aan een behandeling gekoppeld.
Een patiënt koopt credits en betaald deze middels iDEAL. De credits worden automatisch gereserveerd wanneer een daarvoor in aanmerking komende behandeling wordt gepland. De credits worden geconsumeerd als de behandeling is uitgevoerd.
Rittenkaart
De vooruitbetaalde credits worden als ritten opgeslagen in de wallet van de patiënt. Wanneer een patiënt een rittenkaart koopt, worden de credits bijgeschreven in hun wallet. Wanneer de patiënt een behandelingen heeft gehad, wordt naar rato de bijbehorende credits automatisch verbruikt, wat zorgt dat dit hele geheel goed te volgen is.
Voor iedereen makkelijk te volgen
Zowel patiënten als zorgverleners kunnen eenvoudig het resterende saldo in de wallet van de patiënt volgen. Gebruikte en resterende credits met de bijbehorende behandeling zijn zo duidelijk in beeld gebracht, de patiënt en zorgverlener zijn altijd op de hoogte van de resterende tegoeden.
Deze nieuwe functionaliteit maakt het makkelijk voor patiënten om extra behandelingen bij te kunnen kopen of aanvullende diensten af te nemen. De rittenkaart kan bijvoorbeeld gebruikt worden voor oefengroepen, yoga, pilates, personal training, massage of voor aanvullende behandelingen fysiotherapie wanneer de zorgverzekeraar de behandeling niet dekt.
Voor de praktijk en de zorgverlener zijn credits eenvoudig in gebruik, de tracking goed te volgen en bovenal haalt het de cashflow naar voren.
Nieuwe functies en verbeteringen
- Optie afspraak
Ja
/ Nee
toegevoegd aan de weergave van factuur regel informatie in de data explorer - Een geautomatiseerde bestandsimportservice toegevoegd om de migratie van oude systemen te vergemakkelijken
- Functionaliteit bijgewerkt om meerdere creditfacturen toe te staan voor één factuurinvoer in gevallen van gedeeltelijk gecrediteerde facturen op basis van informatie uit daaropvolgende declaraties van zorgverzekeraars (bami salami)
- Locatie toegevoegd aan de data explorer in de factuur invoer view
- De knop
Verwijderen
in het patiënt gedeelte bijgewerkt om verwarring te verminderen. De knop geeft nu duidelijk aan dat het gaat om het verwijderen van een conceptconsult en niet om het verwijderen van de patiënt, om verwarring voor gebruikers te voorkomen
Oplossingen
- Probleem opgelost waarbij het aanmaken of bijwerken van een gebruiker met een verantwoordelijke gebruikersaanduiding niet correct functioneerde
- Probleem opgelost met de filter voor factuurstatus die niet filterde op vertaalde waarden
- Integratieprobleem met het Nivel opgelost
- Probleem opgelost waarbij het bewerken van een zorgplan met toestemming niet correct werkte
- Probleem opgelost waarbij een concept productfactuur niet kon worden opgeslagen zonder adres
- Probleem opgelost waarbij gedeeltelijk gecrediteerde facturen die naar patiënten werden gestuurd, ten onrechte het volledige bedrag voor één specifieke zorgverzekeraar weergeven
- Probleem opgelost met de chronische statusindicator voor een behandelplan op het tabblad financiën in het patiëntendossier
- Probleem opgelost waarbij het toevoegen van een afspraaktype aan online planning met een enkele gekoppelde locatie een fout veroorzaakte
- Probleem opgelost waarbij niet alle zoekresultaten van facturen werden weergegeven
- Probleem opgelost waarbij een nieuwe patiënt niet werd toegevoegd aan een bestaande, niet-opgeslagen afspraak die zonder patiënt was gemaakt. Nu wordt de patiënt correct toegevoegd aan de niet-opgeslagen afspraak, zelfs als deze in het verleden is gemaakt, wat consistentie garandeert met het gedrag van nieuwe niet-opgeslagen afspraken
- Probleem opgelost waarbij de actie
Bekijken
in de melding na het genereren van een factuur niet werkte - Probleem opgelost waarbij oudere facturen uit 2023 niet naar de zorgverzekeraar konden worden gestuurd voor creditering, ondanks dat de patiënt verzekerd was en contracten en prijzen voor 2023 had. De optie is nu uitgebreid om creditering van deze facturen mogelijk te maken naar de standaard zorgverzekeraar
- Probleem opgelost met btw tijdens de activatie van de Moneybird integratie
- Probleem opgelost waarbij facturen met btw aan bedrijven niet voldeden aan het vastgestelde herinneringsschema
- Conceptfactuur met 0 regels of lijnitems opgelost
- Probleem opgelost waarbij medische updates verloren gingen als er een fout optrad tijdens het opslaan, zoals een netwerkfout, door de offline auto-save functionaliteit uit te breiden
- Probleem opgelost waarbij de functie
Alles in batch genereren
facturen oversloeg die waren gecrediteerd, specifiek voor btw-facturen aan bedrijven - Probleem opgelost waarbij het koppelen van een afspraak deze niet automatisch selecteerde. Voorheen leidde het klikken op de pijl op het tabblad afspraken op de patiëntenpagina de gebruiker door zonder de afspraak te selecteren