

MC Sports Rehab is een fysiotherapiepraktijk die door Charlon Pattikawa en Magdy Ibrahim werd opgericht met de ambitie om kwalitatief hoogwaardige zorg te bieden én zelf te bepalen hoe ze hun praktijk wilden runnen. Voor Charlon begon het avontuur met een spannende stap: van een fulltime baan naar zelfstandig ondernemerschap. “Het voelde direct als de juiste keuze,” zegt hij. “Ondernemen is spannend, maar ook enorm bevredigend.”

Al snel merkten ze dat administratie hun grootste bottleneck was. “Ik ben niet echt een administratie-monster,” zegt Magdy lachend. “We wilden iets dat simpel, overzichtelijk en intuïtief is — zonder dat we daarvoor extra uitleg nodig hadden.” Die eenvoud vonden ze in Flux.
“Alles spreekt voor zich. En als iets niet meteen werkt, is het team van Flux goed bereikbaar.” – Magdy
Met Flux hebben ze één platform voor planning, dossiers, facturatie en inzicht. “Aan de achterkant moet je als praktijkhouder alles overzien,” zegt Charlon. “Flux helpt ons daarin — het is helder, efficiënt en flexibel.”
Wat MC Sports Rehab ook aanspreekt, is de aanpasbaarheid. “Ik wilde wat vrolijkere kleuren – dat kon gewoon,” vertelt Charlon. Agenda-overlap, teamplanning, eigen tarieven: het instellen is eenvoudig en snel geregeld.
Of het nu gaat om meerdere medewerkers in de agenda, of de flexibiliteit om het systeem naar eigen voorkeur in te stellen, Flux maakt het voor MC Sports Rehab makkelijk. "Het plannen van mensen gaat lekker vlot. De overlap in agenda’s is heel goed geregeld, wat alles een stuk efficiënter maakt."
MC Sports Rehab behandelt zowel reguliere patiënten als topsporters. “De facturatie werkt net zo makkelijk,” zegt Charlon. “Je stelt je eigen tarieven in, of je nu werkt met dagtarieven of strippenkaarten. En je ziet meteen hoe iemand verzekerd is – dat scheelt enorm veel uitzoekwerk.”
Wat het team van MC Sports Rehab daarnaast belangrijk vindt, is dat alles goed inzichtelijk is. "Bij Flux krijg je snel te zien hoe iemand aanvullend verzekerd is, en je kunt gemakkelijk terugvinden hoe de patiënt ervoor staat, zowel voor als na de behandeling."

Het afgelopen jaar was een periode van flinke groei voor MC Sports Rehab. "We zijn hard gegroeid, en hebben inmiddels ons eerste personeelslid. We hopen ieder jaar een nieuwe medewerker toe te voegen aan het team," zegt Magdy. De praktijk ziet ook steeds meer groei in de omgeving, vooral met voetbalclubs. "Als iemand tevreden is, krijg je snel meer patiënten aanwas. En dat gaat ook vaak via persoonlijke acquisitie, zoals contacten met huisartsen."
“Kwaliteit staat bij ons voorop. Zichtbaar zijn, veel uren maken, en zorgen dat alles klopt – dat is wat telt.” – Charlon
Charlon en Magdy leggen veel nadruk op kwaliteit. "Het belangrijkste voor ons is kwaliteit. Het moet zichtbaar zijn, en je moet veel uren maken om echt een verschil te maken. Je kunt niet verwachten dat je snel succes hebt zonder zichtbaar te zijn en hard te werken."
Een van de grootste voordelen die MC Sports Rehab ervaart door het gebruik van Flux, is hoe het hen helpt om efficiënt te werken en alles goed georganiseerd te houden. "Flux is echt een heel overzichtelijk systeem. Je hebt alles goed in zicht, van de patiëntinformatie tot de declaraties. Als je op 'voltooid' drukt bij het genereren van facturen, worden ze direct verstuurd naar de zorgverzekering of staan ze klaar in de mail van de patiënt."
Daarnaast waardeert MC Sports Rehab hoe eenvoudig het is om patiënten door te plannen. "Als je patiënten over een langere periode plant, krijgt de patiënt direct een bevestiging, wat veel tijd bespaart."
Het belangrijkste voordeel voor MC Sports Rehab is de tijdsbesparing die Flux biedt. "Alles is veel tijdsefficiënter geworden. Je kunt je verslaglegging snel en makkelijk doen, en het systeem is zo ingericht dat alles wat we doen goed en snel te verwerken is."
Sinds de implementatie van Flux heeft MC Sports Rehab enorm kunnen groeien, zowel op het gebied van patiënten als medewerkers. "Flux heeft ons geholpen om efficiënt te werken en onze bedrijfsvoering te verbeteren. We kunnen ons nu volledig richten op het leveren van de beste zorg, zonder ons zorgen te maken over de administratie."
De grootste winst? Tijd. “We zijn veel efficiënter geworden,” zegt Charlon. “Verslaglegging gaat sneller, alles wat we doen is makkelijker te verwerken.” Die tijdwinst vertaalt zich direct naar betere zorg én ruimte voor groei.
“Flux ondersteunt niet alleen ons werk van vandaag, maar helpt ook bij onze plannen voor morgen.”
